שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
נותר לביצוע

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
נותר לביצוע
כפי שניתן לראות, נותר להניף את קורות הגשר מעל הכביש ומעבר לו בכיוון אשקלון.
 

בועז ל

New member
קצה הגשר

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
קצה הגשר
בכיוון נתיבות.
 

בועז ל

New member
מבט על התוואי לכיוון נתיבות

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
מבט על התוואי לכיוון נתיבות
 

בועז ל

New member
תחנת אופקים - השלט של הדוקטור

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
תחנת אופקים - השלט של הדוקטור
 

בועז ל

New member
על הדרך

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
על הדרך
עוד אחד לד"ר המלעון.
 

בועז ל

New member
במרחק נגיעה מתחנת שדרות - מזהים אותו?

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
במרחק נגיעה מתחנת שדרות - מזהים אותו?
 

בועז ל

New member
מאות מטרים ספורים בלבד מתחנת אופקים

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
מאות מטרים ספורים בלבד מתחנת אופקים
שוב אנו נפגשים עם גשר A4. מיקומה של תחנת אופקים מזכיר במשהו במאפייניו את מיקומה של תחנת שדרות. גם כאן המיקום סמוך לכביש כניסה דונ"מי (דו נתיבי ומסלולי - ולעזאזל עם השם התקני) לישוב, אלא שבאופקים נדרשת התפתלות קצרה מכביש 241 הדונ"מי לכביש פנימי שמוביל לתחנה. אני מאוד מקווה שבאיזשהו שלב תבוצע דרך גישה דוך מכביש 241 אל תחנת אופקים.
 

בועז ל

New member
פרק הבעיות

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
פרק הבעיות
טוב, זה לא הולך להיות פרק הבעיות בפרויקט, ואני לא אעסוק בכל הידוע לי. ארשה לעצמי לפסוח הפעם על כמעט הכול ולהתמקד רק בתחנת אופקים. אף שאוטוטו חולפת לה כמעט שנה מאז פרסום הזוכה במכרז, קצב הקמת תחנת אופקים מאכזב ביותר. אז נכון, שקיימת מחלוקת בין הרכבת לרשות המקומית על ביצוע דרך הגישה, אך בעיותיה של תחנת אופקים אינן מסתכמות בכך. יש מי שתולה את האשמה בקבלן המבצע ואף מצביע על בעיות שהתעוררו עם אותו קבלן במהלך עבודות השדרוג של תחנת נהרייה. לא אופתע לגלות אם בסופו של יום ותחנה, לא יהיה סוף זה כולל בתוכו את הקבלן הנוכחי. ואגב, אם כבר הזכרתי את דרך הגישה, אז הנה עוד מטלה לבירור וכבר כתבתי בהודעתי הקודמת על כדאיותה של דרך גישה ישירה מכביש 241 אל תחנת אופקים. אם האיש שבתמונה רוצה להמשיך לחגוג (ובלי עין הרע, הצטברו אצלי לא מעט תמונות של השר ואוהלים מאִסרוּ חג האחרון), מוטב שיבלה קצת אצל ידידו מאופקים, שאחרת הוא עלול למצוא עצמו חונך קו ללא שתי תחנות.
 
תודה רבה בעז:

פרק הבעיות
טוב, זה לא הולך להיות פרק הבעיות בפרויקט, ואני לא אעסוק בכל הידוע לי. ארשה לעצמי לפסוח הפעם על כמעט הכול ולהתמקד רק בתחנת אופקים. אף שאוטוטו חולפת לה כמעט שנה מאז פרסום הזוכה במכרז, קצב הקמת תחנת אופקים מאכזב ביותר. אז נכון, שקיימת מחלוקת בין הרכבת לרשות המקומית על ביצוע דרך הגישה, אך בעיותיה של תחנת אופקים אינן מסתכמות בכך. יש מי שתולה את האשמה בקבלן המבצע ואף מצביע על בעיות שהתעוררו עם אותו קבלן במהלך עבודות השדרוג של תחנת נהרייה. לא אופתע לגלות אם בסופו של יום ותחנה, לא יהיה סוף זה כולל בתוכו את הקבלן הנוכחי. ואגב, אם כבר הזכרתי את דרך הגישה, אז הנה עוד מטלה לבירור וכבר כתבתי בהודעתי הקודמת על כדאיותה של דרך גישה ישירה מכביש 241 אל תחנת אופקים. אם האיש שבתמונה רוצה להמשיך לחגוג (ובלי עין הרע, הצטברו אצלי לא מעט תמונות של השר ואוהלים מאִסרוּ חג האחרון), מוטב שיבלה קצת אצל ידידו מאופקים, שאחרת הוא עלול למצוא עצמו חונך קו ללא שתי תחנות.
תודה רבה בעז:
על התמונות המרגשות מהמפגש במעבה ההר", וגם על השאר. שבוע טוב.
 
מה בדבר תחנת נתיבות גם שם יש עיכוב?

פרק הבעיות
טוב, זה לא הולך להיות פרק הבעיות בפרויקט, ואני לא אעסוק בכל הידוע לי. ארשה לעצמי לפסוח הפעם על כמעט הכול ולהתמקד רק בתחנת אופקים. אף שאוטוטו חולפת לה כמעט שנה מאז פרסום הזוכה במכרז, קצב הקמת תחנת אופקים מאכזב ביותר. אז נכון, שקיימת מחלוקת בין הרכבת לרשות המקומית על ביצוע דרך הגישה, אך בעיותיה של תחנת אופקים אינן מסתכמות בכך. יש מי שתולה את האשמה בקבלן המבצע ואף מצביע על בעיות שהתעוררו עם אותו קבלן במהלך עבודות השדרוג של תחנת נהרייה. לא אופתע לגלות אם בסופו של יום ותחנה, לא יהיה סוף זה כולל בתוכו את הקבלן הנוכחי. ואגב, אם כבר הזכרתי את דרך הגישה, אז הנה עוד מטלה לבירור וכבר כתבתי בהודעתי הקודמת על כדאיותה של דרך גישה ישירה מכביש 241 אל תחנת אופקים. אם האיש שבתמונה רוצה להמשיך לחגוג (ובלי עין הרע, הצטברו אצלי לא מעט תמונות של השר ואוהלים מאִסרוּ חג האחרון), מוטב שיבלה קצת אצל ידידו מאופקים, שאחרת הוא עלול למצוא עצמו חונך קו ללא שתי תחנות.
מה בדבר תחנת נתיבות גם שם יש עיכוב?
 

בועז ל

New member
תמונה שנשמטה: באר שבע באופק.

שבתשתיות
מוצ"ש נסבל לששת קוראיי הנאמנים.
האירוע המרכזי בשבוע התשתיות החולף היה פריצת ההמשך במנהרת גילון, שציינה למעשה את השלמת כרייתן של שתי מנהרות הקו. במנהרת גילון עדיין מתקיימות עבודות להשלמת כרייתן של מנהרות הקישור הרוחביות, במקביל לשאר השלבים המוכרים לנו: איטום ודיפון סופי. ההתקדמות שנרשמה באחרונה בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל יחייב סיקור משמעותי (מסתם גיחות נקודתיות) לאורכו של הקו, ואני שמח להודיע שהזמנה לסיור שכזה כבר הגיעה מהנהלת הפרויקט. עד אז נצטרך להסתפק בתמונות אירוע הפריצה השנייה, שהגיעו אליי באדיבות "אלבטרוס" ו"עושים עניין". תמונות נוספות הגיעו גם מחו"ל, A1, ו...לראשונה: תמונות בלעדיות ממנהרות הראל של כביש 1.

את האוטובוס של אנדי יחליף השבוע "הקרון של אריק" - קרון עם מרפסת תצפית על הפרויקטים שבדרך. קרון, שבוורסיה זו או אחרת, חייבים לרכוש עבור ר"י.
תמונה שנשמטה: באר שבע באופק.
סתם מחשבה שעלתה בראשי (ונא לא לבצע בדיקות היתכנות בבקשה): מעניין מה היו המשמעויות לו חוברה באר שבע מרכז לתחנת אופקים בתוואי ישיר, לא דרך צ. גורל, שעוקף את העיר מצִדה המערבי.
 

darkshadow1

New member
לא לגמרי הבנתי למה אתה מתכוון.

תמונה שנשמטה: באר שבע באופק.
סתם מחשבה שעלתה בראשי (ונא לא לבצע בדיקות היתכנות בבקשה): מעניין מה היו המשמעויות לו חוברה באר שבע מרכז לתחנת אופקים בתוואי ישיר, לא דרך צ. גורל, שעוקף את העיר מצִדה המערבי.
לא לגמרי הבנתי למה אתה מתכוון.
אתה מתכוון לחיבור של המסילה החדשה למסילה הקיימת דרומית יותר מהחיבור הנוכחי (אבל עדיין צפונית לעיר), או לכך שהמסילה החדשה תתחבר למסילה קיימת דרומית לבאר שבע?
 

בועז ל

New member
תוואי חדש לחלוטין

לא לגמרי הבנתי למה אתה מתכוון.
אתה מתכוון לחיבור של המסילה החדשה למסילה הקיימת דרומית יותר מהחיבור הנוכחי (אבל עדיין צפונית לעיר), או לכך שהמסילה החדשה תתחבר למסילה קיימת דרומית לבאר שבע?
תוואי חדש לחלוטין
תוואי זה, לו נבחר, היה מבטל את הצורך בהקמת מחלף רכבות בצומת גורל. כוונתי לתוואי שמתחיל מתחנת אופקים, מדרים פחות או יותר במקביל (אם כי בריחוק מה) לכביש 25, עובר בין ב"ש לחצרים ומתחבר באמצעות משולש לשלוחת רמת חובב - מעט דרומית לב"ש מרכז. צלע המשולש תאפשר חיבור צפונה לעבר ב"ש מרכז. בכוונה איני מצרף תרשים תוואי מוצע, מאחר שמטרתי אינה ביצוע בדיקת היתכנות אלא בדיקת המשמעויות (מטענים, נוסעים, תפעול) של תוואי זה. והכול בהנחה בלתי מבוססת שהתוואי אכן אפשרי.
 

darkshadow1

New member
איזה יתרון יש לתוואי כזה?

תוואי חדש לחלוטין
תוואי זה, לו נבחר, היה מבטל את הצורך בהקמת מחלף רכבות בצומת גורל. כוונתי לתוואי שמתחיל מתחנת אופקים, מדרים פחות או יותר במקביל (אם כי בריחוק מה) לכביש 25, עובר בין ב"ש לחצרים ומתחבר באמצעות משולש לשלוחת רמת חובב - מעט דרומית לב"ש מרכז. צלע המשולש תאפשר חיבור צפונה לעבר ב"ש מרכז. בכוונה איני מצרף תרשים תוואי מוצע, מאחר שמטרתי אינה ביצוע בדיקת היתכנות אלא בדיקת המשמעויות (מטענים, נוסעים, תפעול) של תוואי זה. והכול בהנחה בלתי מבוססת שהתוואי אכן אפשרי.
איזה יתרון יש לתוואי כזה?
הרווח של הנוסעים לב"ש מרכז קטן יחסית להפסד שיגרם לנוסעים לב"ש צפון. סביר להניח שבשנים הקרובות יהיה גידול משמעותי במספר הנוסעים דווקא לב"ש צפון- עם התרחבות פארק ההיי-טק, פתיחת הבסיס של חיל התקשוב וההרחבה המתוכננת של אוניברסיטת בן גוריון.
 

easylivin

New member
ב"ש צפון היא תחנה חשובה, וחשיבותה עוד תעלה

איזה יתרון יש לתוואי כזה?
הרווח של הנוסעים לב"ש מרכז קטן יחסית להפסד שיגרם לנוסעים לב"ש צפון. סביר להניח שבשנים הקרובות יהיה גידול משמעותי במספר הנוסעים דווקא לב"ש צפון- עם התרחבות פארק ההיי-טק, פתיחת הבסיס של חיל התקשוב וההרחבה המתוכננת של אוניברסיטת בן גוריון.
ב"ש צפון היא תחנה חשובה, וחשיבותה עוד תעלה
כבר בשנים הקרובות. לדעתי, יש מצב שתעבור ביום מן הימים את ב"ש מרכז במספר הנוסעים.
 

Rubim88

New member
אין יתרון לרכבות הנוסעים

איזה יתרון יש לתוואי כזה?
הרווח של הנוסעים לב"ש מרכז קטן יחסית להפסד שיגרם לנוסעים לב"ש צפון. סביר להניח שבשנים הקרובות יהיה גידול משמעותי במספר הנוסעים דווקא לב"ש צפון- עם התרחבות פארק ההיי-טק, פתיחת הבסיס של חיל התקשוב וההרחבה המתוכננת של אוניברסיטת בן גוריון.
אין יתרון לרכבות הנוסעים
הבדל באורך התוואי מנקודת הפיצול זניח, ואין גישה לב"ש צפון. לרכבות המטענים מכיוון דימונה מתארכת הדרך ולאלו מרמת חובב מתקצרת בהתאמה, בכל אופן לרכבות משא זה לא משנה כמה ק"מ יותר או פחות. מבחינת הקמה, תוואי ארוך יותר להקמה(גורל ב"ש כבר קיים) ופחות נוח מבחינה טופוגרפית.
 
נראה לי שעמיתך כבר בדק תכנן חישב ומצא

תמונה שנשמטה: באר שבע באופק.
סתם מחשבה שעלתה בראשי (ונא לא לבצע בדיקות היתכנות בבקשה): מעניין מה היו המשמעויות לו חוברה באר שבע מרכז לתחנת אופקים בתוואי ישיר, לא דרך צ. גורל, שעוקף את העיר מצִדה המערבי.
נראה לי שעמיתך כבר בדק תכנן חישב ומצא
עמיתך לניהול בדק,תכנן ומצא מהם ההשלכות על כמות הנוסעים והמהירות במטרופולין באר שבע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה