שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
תרשים כולל של הפרויקט

תודה. אפשר סיכום של מצב הפרויקט. כבר יש בלאגן
תודה על הסיקור המהמם.

אפשר בבקשה איזה סיכום עם מפה על מצב הפרויקט ?
כלכך הרבה מנהרות שמתפצלות אחת מהשניה שכבר קשה לעקוב.
אם תוכל בבקשה לסמן על גבי מפה של הפרויקט מה כבר נעשה ואיזו מנהרה מתחברת לאיפה, זה יהיה נהדר.
או רק להביא מפה שמציינת את מיקום המנהרות.
תרשים כולל של הפרויקט
שים לב לשינוי שהתבצע בינתיים בפרויקט: מנהרה 5 בוטלה עקב התנגדות תושבי מבשרת. בעקבות כך שונה התוואי (מופיע כקו מקווקו) ובין גשרים 9 ו-10 נמצאת מנהרה 3A, שאליה אגיע מיד בהמשך הסקירה.
 

itamo

New member
תודה. אפשר ברשותך בקשה אחת

תרשים כולל של הפרויקט
שים לב לשינוי שהתבצע בינתיים בפרויקט: מנהרה 5 בוטלה עקב התנגדות תושבי מבשרת. בעקבות כך שונה התוואי (מופיע כקו מקווקו) ובין גשרים 9 ו-10 נמצאת מנהרה 3A, שאליה אגיע מיד בהמשך הסקירה.
תודה. אפשר ברשותך בקשה אחת
האם אתה יכול בבקשה לסמן על התמונה את החלקים כבר הושלמו ?
לצבוע אותם בצבע אחר.

אני אגיע מוכן, אבל זה מחייב אותך לעשות בקרוב עוד סיקור..
 

easylivin

New member
בועז, הרשה לי לצרף משהו
שערכתי:

תרשים כולל של הפרויקט
שים לב לשינוי שהתבצע בינתיים בפרויקט: מנהרה 5 בוטלה עקב התנגדות תושבי מבשרת. בעקבות כך שונה התוואי (מופיע כקו מקווקו) ובין גשרים 9 ו-10 נמצאת מנהרה 3A, שאליה אגיע מיד בהמשך הסקירה.
בועז, הרשה לי לצרף משהו
שערכתי:
לאחרונה גיליתי פיצ'ר נחמד של Google Earth שקיים כבר מזמן, אבל לא הייתי מודע אליו - מפת גבהים. אפשר לקחת כל מסלול ולשרטט מפת גבהים מדוייקת שלו. עשיתי את זה עם הקטע ההררי של הקו המהיר, וזה מה שיצא... את תוואי המנהרות המשוער הוספתי לאחר מכן ב-MS Paint. אולי זה יעזור לעוד כמה אנשים להבין קצת יותר טוב את המתרחש בפרוייקט.
 

Holy Falafel

New member
יפה מאוד!

בועז, הרשה לי לצרף משהו
שערכתי:
לאחרונה גיליתי פיצ'ר נחמד של Google Earth שקיים כבר מזמן, אבל לא הייתי מודע אליו - מפת גבהים. אפשר לקחת כל מסלול ולשרטט מפת גבהים מדוייקת שלו. עשיתי את זה עם הקטע ההררי של הקו המהיר, וזה מה שיצא... את תוואי המנהרות המשוער הוספתי לאחר מכן ב-MS Paint. אולי זה יעזור לעוד כמה אנשים להבין קצת יותר טוב את המתרחש בפרוייקט.
יפה מאוד!
 

באג2003

New member


בועז, הרשה לי לצרף משהו
שערכתי:
לאחרונה גיליתי פיצ'ר נחמד של Google Earth שקיים כבר מזמן, אבל לא הייתי מודע אליו - מפת גבהים. אפשר לקחת כל מסלול ולשרטט מפת גבהים מדוייקת שלו. עשיתי את זה עם הקטע ההררי של הקו המהיר, וזה מה שיצא... את תוואי המנהרות המשוער הוספתי לאחר מכן ב-MS Paint. אולי זה יעזור לעוד כמה אנשים להבין קצת יותר טוב את המתרחש בפרוייקט.

פשוט מעולה. רציתי לשרטט לעצמי מפה כזו כבר זמן רב.
אולי יש ברשותך את מפת התוואי בקובץ KMZ?
 

בועז ל

New member
מצוין, אריק! עכשיו לאיש לא צריכים להיות יותר

בועז, הרשה לי לצרף משהו
שערכתי:
לאחרונה גיליתי פיצ'ר נחמד של Google Earth שקיים כבר מזמן, אבל לא הייתי מודע אליו - מפת גבהים. אפשר לקחת כל מסלול ולשרטט מפת גבהים מדוייקת שלו. עשיתי את זה עם הקטע ההררי של הקו המהיר, וזה מה שיצא... את תוואי המנהרות המשוער הוספתי לאחר מכן ב-MS Paint. אולי זה יעזור לעוד כמה אנשים להבין קצת יותר טוב את המתרחש בפרוייקט.
מצוין, אריק! עכשיו לאיש לא צריכים להיות יותר
תירוצים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
יו גדול! איך עושים?

בועז, הרשה לי לצרף משהו
שערכתי:
לאחרונה גיליתי פיצ'ר נחמד של Google Earth שקיים כבר מזמן, אבל לא הייתי מודע אליו - מפת גבהים. אפשר לקחת כל מסלול ולשרטט מפת גבהים מדוייקת שלו. עשיתי את זה עם הקטע ההררי של הקו המהיר, וזה מה שיצא... את תוואי המנהרות המשוער הוספתי לאחר מכן ב-MS Paint. אולי זה יעזור לעוד כמה אנשים להבין קצת יותר טוב את המתרחש בפרוייקט.
יו גדול! איך עושים?
 

Ccyclist

Well-known member
תעשה את זה להצעת ההארכה שלי לגן סמאטס?

קלי קלות:
משרטטים path כלשהו, ואז לוחצים עליו עם הלחצן הימני ובוחרים "show elevation profile". הבנתי שזה היה שם מזמן אבל אישכהו עד עכשיו לא שמתי לב...
תעשה את זה להצעת ההארכה שלי לגן סמאטס?
ממה שהתפרסם כאן (שהתחנה בעצם מתחת ל"רחוב הרקל"ת", שרי ישראל, מלון קיסר והתחנה המרכזית הזמנית משנות ה90) נראה שהתוואי יהיה פחות מ4 ק"מ.
 

easylivin

New member
כן, אם תוכל לשרטט אותה

תעשה את זה להצעת ההארכה שלי לגן סמאטס?
ממה שהתפרסם כאן (שהתחנה בעצם מתחת ל"רחוב הרקל"ת", שרי ישראל, מלון קיסר והתחנה המרכזית הזמנית משנות ה90) נראה שהתוואי יהיה פחות מ4 ק"מ.
כן, אם תוכל לשרטט אותה
באופן כמה שיותר מדוייק ב-GE, ולשמור כקובץ kmz... אני פשוט לא מתמצא טוב בירושלים.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה הלולאה שלי, מהאומה לגן יעל / יאן סמאטס

כן, אם תוכל לשרטט אותה
באופן כמה שיותר מדוייק ב-GE, ולשמור כקובץ kmz... אני פשוט לא מתמצא טוב בירושלים.
הנה הלולאה שלי, מהאומה לגן יעל / יאן סמאטס
הערות:

1 - כלי הציור נותן לעשות פינות אבל לא לערוך את הקו בכללותו או ליצור עיקולים. יש להתייחס לכל פניה כאילו היא חלק מעיקול כולל

2 - אפשר להאריך את העיקול כדי ליצור שיפוע נוח יותר

3 - ביאן סמאטס העלייה היא למפלס Cut and Cover שישתמש בתוואי הרכבת הישן ויאפשר שיחזור של פארק המסילה הקיים.

4 - השימוש בתוואי הישן מאפשר עבודות הנדסה ללא הפרעה לכבישים, ולכן הבחירה היא להשתמש בו במקום ליצור תוואי חדש או המשך תת קרקעי עמוק למנהרה. להערכתי קטע חפיר כזה יהיה זול בהרבה מקטע TBM.

5 - התחנות בקטע העמוק הן המלך ג'ורג' והמלך דוד על מנת להימנע מהתנגשות עם ארכאולוגיה באזור העיר העתיקה ועל מנת לשרת את מרכז העיר ירושלים (המלך ג'ורג') ואזור המלונות הראשי שלה (המלך דוד).
 

Ccyclist

Well-known member
עשיתי את החישוב בעצמי - שיפוע של 10 מטר בלבד!

הנה הלולאה שלי, מהאומה לגן יעל / יאן סמאטס
הערות:

1 - כלי הציור נותן לעשות פינות אבל לא לערוך את הקו בכללותו או ליצור עיקולים. יש להתייחס לכל פניה כאילו היא חלק מעיקול כולל

2 - אפשר להאריך את העיקול כדי ליצור שיפוע נוח יותר

3 - ביאן סמאטס העלייה היא למפלס Cut and Cover שישתמש בתוואי הרכבת הישן ויאפשר שיחזור של פארק המסילה הקיים.

4 - השימוש בתוואי הישן מאפשר עבודות הנדסה ללא הפרעה לכבישים, ולכן הבחירה היא להשתמש בו במקום ליצור תוואי חדש או המשך תת קרקעי עמוק למנהרה. להערכתי קטע חפיר כזה יהיה זול בהרבה מקטע TBM.

5 - התחנות בקטע העמוק הן המלך ג'ורג' והמלך דוד על מנת להימנע מהתנגשות עם ארכאולוגיה באזור העיר העתיקה ועל מנת לשרת את מרכז העיר ירושלים (המלך ג'ורג') ואזור המלונות הראשי שלה (המלך דוד).
עשיתי את החישוב בעצמי - שיפוע של 10 מטר בלבד!
אז ככה - מסיבה לא ברורה הגוגל ארת' שלי נותן את המידות ברגליים ומיילים ולא במטרים וקילומטרים, אז השתמשתי בגוגל להמיר את המידות ו:

פני הקרקע בנקודת הפתיחה: 2692 רגל = 820.5 מטר

מינוס 80 מטר עומק התחנה = 740.5 מטר (בערך, מה הנתון הרשמי?)

פני הקרקע בנקודת היציאה = 2459 רגל = 749.5 מטר

הפרש הגבהים בין התחנה לנקודת היציאה = 10 מטר בלבד !

מפלס החפיר בנקודת היציאה יהיה בערך 5 מטר מתחת לפני הקרקע (מקום לחישמולת, רכבות דו-קומתיות וכו'), כך שהפרש הגבהים האמיתי יכול להיות קרוב יותר ל 5 מטרים.

כל זה ב3.7 קילומטר.

(החישוב המקורי שלי - 4 ק"מ - נבע מהנחה שתחנת האומה תהיה מתחת לתחנה המרכזית ולא תשתרע עד לשרי ישראל)

החיבור לתוואי הישן קטן על הפרוייקט הגדול הזה.
 

easylivin

New member
יפה! את המידות אגב אפשר לשנות:

עשיתי את החישוב בעצמי - שיפוע של 10 מטר בלבד!
אז ככה - מסיבה לא ברורה הגוגל ארת' שלי נותן את המידות ברגליים ומיילים ולא במטרים וקילומטרים, אז השתמשתי בגוגל להמיר את המידות ו:

פני הקרקע בנקודת הפתיחה: 2692 רגל = 820.5 מטר

מינוס 80 מטר עומק התחנה = 740.5 מטר (בערך, מה הנתון הרשמי?)

פני הקרקע בנקודת היציאה = 2459 רגל = 749.5 מטר

הפרש הגבהים בין התחנה לנקודת היציאה = 10 מטר בלבד !

מפלס החפיר בנקודת היציאה יהיה בערך 5 מטר מתחת לפני הקרקע (מקום לחישמולת, רכבות דו-קומתיות וכו'), כך שהפרש הגבהים האמיתי יכול להיות קרוב יותר ל 5 מטרים.

כל זה ב3.7 קילומטר.

(החישוב המקורי שלי - 4 ק"מ - נבע מהנחה שתחנת האומה תהיה מתחת לתחנה המרכזית ולא תשתרע עד לשרי ישראל)

החיבור לתוואי הישן קטן על הפרוייקט הגדול הזה.
יפה! את המידות אגב אפשר לשנות:
אם נכנסים לתפריט Tools->Options, יש שם שדה של Units of measurement, שנה את זה מ-System default למידות מטריות וכל המידות יתעדכנו אצלך מיד בהתאם.
 

kobiz99

New member
לא נראה לי שרכבת יכולה לטפס בשיפוע כזה!

בועז, הרשה לי לצרף משהו
שערכתי:
לאחרונה גיליתי פיצ'ר נחמד של Google Earth שקיים כבר מזמן, אבל לא הייתי מודע אליו - מפת גבהים. אפשר לקחת כל מסלול ולשרטט מפת גבהים מדוייקת שלו. עשיתי את זה עם הקטע ההררי של הקו המהיר, וזה מה שיצא... את תוואי המנהרות המשוער הוספתי לאחר מכן ב-MS Paint. אולי זה יעזור לעוד כמה אנשים להבין קצת יותר טוב את המתרחש בפרוייקט.
לא נראה לי שרכבת יכולה לטפס בשיפוע כזה!
 

amit1270

New member
שאלה מעניינת: מה העומק המקסימלי של מנהרה 3?

בועז, הרשה לי לצרף משהו
שערכתי:
לאחרונה גיליתי פיצ'ר נחמד של Google Earth שקיים כבר מזמן, אבל לא הייתי מודע אליו - מפת גבהים. אפשר לקחת כל מסלול ולשרטט מפת גבהים מדוייקת שלו. עשיתי את זה עם הקטע ההררי של הקו המהיר, וזה מה שיצא... את תוואי המנהרות המשוער הוספתי לאחר מכן ב-MS Paint. אולי זה יעזור לעוד כמה אנשים להבין קצת יותר טוב את המתרחש בפרוייקט.
שאלה מעניינת: מה העומק המקסימלי של מנהרה 3?
האם זאת תהיה המנהרה (האזרחית) העמוקה ביותר בארץ?
 

easylivin

New member
ובכן, ביצעתי כמה מדידות של A1 ומנהרות הכרמל.

שאלה מעניינת: מה העומק המקסימלי של מנהרה 3?
האם זאת תהיה המנהרה (האזרחית) העמוקה ביותר בארץ?
ובכן, ביצעתי כמה מדידות של A1 ומנהרות הכרמל.
העומק המקסימלי שקיבלתי דומה להפליא: 263 מ' ב-A1 לעומת 266 מ' בנהרות הכרמל. כך שטרם התקבלה תשובה מוסמכת לשאלתך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה