אגב אביתר, גם כל המנהרות של הרכבות התחתיות
במקומות "רטובים" כמו לונדון ומוסקבה הן רטובות מאוד... ניקוז ולפעמים גם שאיבה של מים זה חלק מהעניין. גם עם האיטום הכי טוב בתנאים מסויימים לא ניתן למנוע לחלוטין חדירת מים, ועם זה מתמודדים בהצלחה באמצעות ניקוז (בקו המהיר הניקוז יהיה קל יחסית בגלל השיפוע הקבוע, ללא "בורות" בדרך, כך שאפילו לא יצטרכו כנראה לשאוב שום דבר).
אגב אביתר, גם כל המנהרות של הרכבות התחתיותזהו שלא התגברו עד היום על הדליפות וכאשר הרכבת
שבה נסעתי יצאה מפתח המנהרה בצד האנגלי (ואח"כ הגיעה ללונדון), היא היתה לגמרי רטובה אך היה זה יום קייץ חם ונעים...
מעניין אם כאן הולכים ליישם שיטות איטום טובות או חאפריות? אני מניח שתחלופת המסילות בתוך המנהרות תהיה רבה וכי יהיו הרבה ימים של השבתת התנועה עקב החלפת מסילות קורוזיביות. אין לי ספק שאורך החיים של המסילות בתוך מנהרות לחות, הוא קצר באופן משמעותי. השאלה היא האם מישהו נתן על כך את הדעת.
במקומות "רטובים" כמו לונדון ומוסקבה הן רטובות מאוד... ניקוז ולפעמים גם שאיבה של מים זה חלק מהעניין. גם עם האיטום הכי טוב בתנאים מסויימים לא ניתן למנוע לחלוטין חדירת מים, ועם זה מתמודדים בהצלחה באמצעות ניקוז (בקו המהיר הניקוז יהיה קל יחסית בגלל השיפוע הקבוע, ללא "בורות" בדרך, כך שאפילו לא יצטרכו כנראה לשאוב שום דבר).