שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
אגב אביתר, גם כל המנהרות של הרכבות התחתיות

זהו שלא התגברו עד היום על הדליפות וכאשר הרכבת
שבה נסעתי יצאה מפתח המנהרה בצד האנגלי (ואח"כ הגיעה ללונדון), היא היתה לגמרי רטובה אך היה זה יום קייץ חם ונעים...
מעניין אם כאן הולכים ליישם שיטות איטום טובות או חאפריות? אני מניח שתחלופת המסילות בתוך המנהרות תהיה רבה וכי יהיו הרבה ימים של השבתת התנועה עקב החלפת מסילות קורוזיביות. אין לי ספק שאורך החיים של המסילות בתוך מנהרות לחות, הוא קצר באופן משמעותי. השאלה היא האם מישהו נתן על כך את הדעת.
אגב אביתר, גם כל המנהרות של הרכבות התחתיות
במקומות "רטובים" כמו לונדון ומוסקבה הן רטובות מאוד... ניקוז ולפעמים גם שאיבה של מים זה חלק מהעניין. גם עם האיטום הכי טוב בתנאים מסויימים לא ניתן למנוע לחלוטין חדירת מים, ועם זה מתמודדים בהצלחה באמצעות ניקוז (בקו המהיר הניקוז יהיה קל יחסית בגלל השיפוע הקבוע, ללא "בורות" בדרך, כך שאפילו לא יצטרכו כנראה לשאוב שום דבר).
 
תודה רבה ! ענית לי מצויין ! תבורך ! -

אגב אביתר, גם כל המנהרות של הרכבות התחתיות
במקומות "רטובים" כמו לונדון ומוסקבה הן רטובות מאוד... ניקוז ולפעמים גם שאיבה של מים זה חלק מהעניין. גם עם האיטום הכי טוב בתנאים מסויימים לא ניתן למנוע לחלוטין חדירת מים, ועם זה מתמודדים בהצלחה באמצעות ניקוז (בקו המהיר הניקוז יהיה קל יחסית בגלל השיפוע הקבוע, ללא "בורות" בדרך, כך שאפילו לא יצטרכו כנראה לשאוב שום דבר).
תודה רבה ! ענית לי מצויין ! תבורך ! -
תודה רבה ולמדתי משהו חשוב !
 

easylivin

New member
בבקשה אביתר, אתה מוזמן גם לקרוא את שאר

תודה רבה ! ענית לי מצויין ! תבורך ! -
תודה רבה ולמדתי משהו חשוב !
בבקשה אביתר, אתה מוזמן גם לקרוא את שאר
הדיונים שהתפתחו בנושא בשרשור הזה... יש בהחלט סוגיות שצריכים לתת עליהן את הדעת, אבל הנקודה היא שנוכחות מים במנהרה זה לא הדבר שצריכים לחשוש ממנו. יש דברים הרבה יותר מפחידים.
 
תודה רבה ! קראתי ! אין עליך !


בבקשה אביתר, אתה מוזמן גם לקרוא את שאר
הדיונים שהתפתחו בנושא בשרשור הזה... יש בהחלט סוגיות שצריכים לתת עליהן את הדעת, אבל הנקודה היא שנוכחות מים במנהרה זה לא הדבר שצריכים לחשוש ממנו. יש דברים הרבה יותר מפחידים.
תודה רבה ! קראתי ! אין עליך !
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ויש עוד שיה יקרה

אגב אביתר, גם כל המנהרות של הרכבות התחתיות
במקומות "רטובים" כמו לונדון ומוסקבה הן רטובות מאוד... ניקוז ולפעמים גם שאיבה של מים זה חלק מהעניין. גם עם האיטום הכי טוב בתנאים מסויימים לא ניתן למנוע לחלוטין חדירת מים, ועם זה מתמודדים בהצלחה באמצעות ניקוז (בקו המהיר הניקוז יהיה קל יחסית בגלל השיפוע הקבוע, ללא "בורות" בדרך, כך שאפילו לא יצטרכו כנראה לשאוב שום דבר).
ויש עוד שיה יקרה
שלא יהיה בה צורך פה: הקפאה. משתמשים בשיטה זו במקוומות בהם נבנים מבנים גדולים על קרקע רטובה ובוצית. מכונות הקפאה ענקיות שומרות על טמפרטורה נמוכה תמיד כדי להקפיא את הקרקע. אונברסיטת מוסקבה בנויה כך.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
שיטה

ויש עוד שיה יקרה
שלא יהיה בה צורך פה: הקפאה. משתמשים בשיטה זו במקוומות בהם נבנים מבנים גדולים על קרקע רטובה ובוצית. מכונות הקפאה ענקיות שומרות על טמפרטורה נמוכה תמיד כדי להקפיא את הקרקע. אונברסיטת מוסקבה בנויה כך.
שיטה
 

easylivin

New member
בהחלט שיחק לידינו המזל,

ויש עוד שיה יקרה
שלא יהיה בה צורך פה: הקפאה. משתמשים בשיטה זו במקוומות בהם נבנים מבנים גדולים על קרקע רטובה ובוצית. מכונות הקפאה ענקיות שומרות על טמפרטורה נמוכה תמיד כדי להקפיא את הקרקע. אונברסיטת מוסקבה בנויה כך.
בהחלט שיחק לידינו המזל,
שעיר הבירה שלנו לא בנויה על קרקעות כמו שיש במוסקבה ובסנקט פטרבורג... (וגם תל אביב היא בת מזל, אם כי שם המצב יותר מסובך בהשוואה לירושלים.)
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא צריך רכבת

נקודת תצפית
בדרך חזרה ליציאה ממנהרה 4 ניצלתי מערום עפר גבוה, סליחה: מערום בוץ, ע"מ לצלם את התמונה הבאה. נתח מכובד למדי של הקטע המבוצע מופיע בתמונה.
לא צריך רכבת
אםשר לשים גונדולות במקום.
 

בועז ל

New member
מתקפלים ממנהרה 4

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מתקפלים ממנהרה 4
צועדים בעקבות שרוול הזרמת האוויר אל צומת ה-T. בינתיים, אפשר להתרשם מהחלל הענקי של מנהרה 4.
 

בועז ל

New member
יציאה לאוויר העולם בליפתא

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
יציאה לאוויר העולם בליפתא
לא סיימתי עם מנהרה 4. עוד אשוב אליה בהמשך, באתר עבודה נוסף שלה. זה המקום להודות לאלכס מארחנו האדיב מ"חופרי השרון" על הסיור המרתק בעיר התת קרקעית שגדלה אצלו.
 

בועז ל

New member
מנהרת חילוץ מס' 3

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מנהרת חילוץ מס' 3
על מנהרת החילוץ מס' 4, שכרייתה הושלמה זה מכבר, דילגנו. המנהרה נעולה ולא מתבצעות בה עבודות כרייה.
330 מ' אחריה ולכיוון מערב נמצאת מנהרת החילוץ מס' 3. הנה תמונה כללית של אתר העבודה. תחילת הכרייה במנהרה זו, שאורכה יגיע ל-80 מ', מתעכבת עקב עבודות דיפון, עיגון וחיזוק של סביבת הכביש הקרובה.
 

בועז ל

New member
המבנה ממנהרת החילוץ מס' 3

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
המבנה ממנהרת החילוץ מס' 3
עדיין לא הצלחתי לברר מהי מטרתו של מבנה זה. ייבדק.
 

בועז ל

New member
קידוח כלונסאות

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
קידוח כלונסאות
אחד הענפים הבעייתיים בתחום ההנדסה. מנהלי פרויקטים רבים ציינו בפניי את הקושי הרב להשיג קבלני קידוח אמינים, יעילים ומהירים. באתר מנהרת החילוץ 3 בוצעה עבודת כלונסאות נרחבת ומשום מה יש לי הרגשה שהדבר קשור איכשהו בעיכוב תחילת הכרייה. בתמונה: הדופן השמאלית בה תחל כריית המנהרה. מובן מאליו שעד שתחל הכרייה יצטרכו העובדים לחפור עוד מספר מטרים מטה ממפלס הקרקע.
 

בועז ל

New member
מנהרת חילוץ מס' 2 - יוק

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מנהרת חילוץ מס' 2 - יוק
אין עבודות ויש פולשים, שאני מקווה שר"י תוכל להתמודד עמם בהצלחה.
 

בועז ל

New member
מנהרת חילוץ מס' 1

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מנהרת חילוץ מס' 1
סמוך מאוד לגינות סחרוב ולפתחה המערבי של מנהרה 4, נמצאת מנהרת החילוץ מס' 1.
 

בועז ל

New member
חזית הכרייה של מנהרה 1

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
חזית הכרייה של מנהרה 1
אורכה של מנהרת החילוץ מס' 1 יסתכם ב-30 מ' בלבד והיא הקצרה ביותר מבין כל חמש מנהרות החילוץ. כ-20 מ' מתוך ה-30 כבר הושגו במנהרה זו, שכרייתה החלה מתוך מנהרה מס' 4. בתמונה: נותרו 12 מ' לרדת ממפלס הקרקע שבתמונה עד לרצפת המנהרה.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
****
כצפוי ובשל הקרבה לכביש 1: קיר תמך מכלונסאות ועוגנים ע"ש דני בוכמן.
 

בועז ל

New member
מנהרה מס' 4 - גינות סחרוב

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מנהרה מס' 4 - גינות סחרוב
פתחה של מנהרה 4, כידוע, נמצא בקרבת גינות סחרוב. מבט לתוך המנהרה מגלה התקדמות רבה בכרייה.
 

בועז ל

New member
מקטעים במנהרה מס' 4

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מקטעים במנהרה מס' 4
180 המטרים הראשונים של המנהרה כבר נכרו בחתך מלא (Full face). לאחר 180 המטרים הנ"ל ישנה מדרגת עפר קטנה (מיד לאחר הבאגר שבצבע טורקיז) המחסירה כמטר וחצי עד שניים מגובה הכרייה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה