"איך זה לא מתמוטט?"
כדי למנוע גלישה אופקית של הקטע המוגבה, כל שכבת מצע "נעטפת" ביריעה ששומרת אותה במקומה ומונעת תזוזה והתמוטטות.
"איך זה לא מתמוטט?"על חידוש העבודות בקטע שער הגיא-שורש
"מרדכי בנימין", הקבלן שהחל את העבודות בקטע, ביצע עבודה משמעותית מתוך המוטל עליו. שאלתי את ראש המנהלת אם התנעתו מחדש של הקטע הייתה קשה יותר מאחר שבוצעו בו כבר עבודות, ולנדסמן השיב בחיוב. לכך יש מספר נימוקים כלכליים, אך לא רק. על הקבלן הממשיך ("עינב החץ") לקבל אחריות על הקטע שבוצע ע"י קודמו ואין זה דבר של מה בכך.
בתמונות: הגבהת מפלס הכביש. רצועה ברוחב כביש 2X2 (זהו, אני גמרתי עם המונח דו מסלולי-דו נתיבי המטורלל) קיימת לאורך קטע משמעותי למדי בקטע "שער הגיא-שורש. גובה ההגבהה מגיע בשיאו לשישה מטרים מעל מפלס הכביש הקיים. לאחר שתועתק התנועה אל הקטע שבתמונה, תבוצע הגבהה של הקטע הקיים אל מפלס הכביש החדש.
כדי למנוע גלישה אופקית של הקטע המוגבה, כל שכבת מצע "נעטפת" ביריעה ששומרת אותה במקומה ומונעת תזוזה והתמוטטות.