שבתשתיות - מן המניין.

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

New member
מנהל
חדשות טובות

מה צפוי ב-2015 ב-A1?
לאחר תקופת דמדומים קצרה שתחילתה עם פריצתה של מנהרה 3, העניין חוזר לפרויקט ב-2015. ודאי שאלתם את עצמכם מדוע נוחת עליכם מספר לא הגיוני של תמונות מגשר 10. אז זהו, שלמעשה גשר 10 היה האטרקציה היחידה של A1 בתקופת הדמדומים וכעת מתחדש העניין ב-2015.
קבלן קטע א'- צו התחלת עבודות ניתן לקבלן הזוכה, עשוש. העבודות על המבנה העליון צפויות להתחיל בינואר. אורך הקטע 9 ק"מ וכולל הקמת מבנה שו"ב בתחנה תפעולית שבקטע שבין גשרים 4 ו-5 של הפרויקט. הנחת המסילות תתבצע ע"י קבלן משנה (מי אמר "לסיכו" ולא קיבל?).
קשת מודיעין- ממנהלת הפרויקט נמסר כי הנושא עדיין בהסדרת התקציב מול משרדי האוצר והתחבורה במקביל לקידום התכנון. מסתמן כי שלושה מכרזים יידרשו לביצוע הפרויקט: מכרז של העירייה להקמת הגשר העילי, מכרז ביצוע של הגישור והתוואי ומכרז המבנה העליון.
קבלן מערכות (מנהרות)- בעוד כשלושה חודשים אמור להיבחר הקבלן הזוכה. כחודש לאחר מכן אמור להימסר צו התחלת עבודה לקבלן, מה שמביא את הערכת תחילת העבודה לחודשי אפריל-מאי 2015. שניים מהמרכיבים שעשויים לעניין אותנו בעבודת הקבלן הם הנחת המסילות וההכנה לחשמול.
קבלן מערכות תחנת האומה - התחלת הצמיחה לגובה של מבנים על ומעל גג התחנה. בנוסף, קבלן המערכות צפוי להיכנס לרציף הדרומי כבר בפברואר2015.
מנהרה 4 - השלמת הרצפה של הרציף הדרומי עוד החודש ומסירה הדרגתית של המנהרה למזמין. בתחילה יימסרו סקטורים A, B, C ובהמשך F דרום (הרציף) ועד להשלמת סקטורים D ו-E הנותרים. את תכולת העבודה של קבלן המערכות במנהרה 4 אני עוד צריך לברר.

בתמונה: "קשת מודיעין" הפנמית.
חדשות טובות
שמח שעשוש קיבל את העבודה. והלוואי ונראה רכבות על קטע א' לפני 2017. צריך להחיל ולקדם במסדרונות הגבוהים את הרעיון עם מפעל הסגמנטים.
 

GLSRA

Active member
מה הרעיון עם מפעל הסגמנטים ? אני סקרן לשמוע !!

חדשות טובות
שמח שעשוש קיבל את העבודה. והלוואי ונראה רכבות על קטע א' לפני 2017. צריך להחיל ולקדם במסדרונות הגבוהים את הרעיון עם מפעל הסגמנטים.
מה הרעיון עם מפעל הסגמנטים ? אני סקרן לשמוע !!
 

davidfainshtein

New member
מנהל
הרעיון

מה הרעיון עם מפעל הסגמנטים ? אני סקרן לשמוע !!
הרעיון
העלית פה באוב שרשור ישן נושן...
עם סיום כרייתן של המנהרות, מפעל הסגמנטים סיים, למעשה את תפקידו. במקביל, יש צורך בהקמת מפעל סגמנטים עבור מנהרות הקו האדום.
הרעיון הוא להתאים את מפעל הסגמנטים של שפיר לטובת הקו האדום ולשנע את הסגמנטים על גבי מסילת הברזל בקטע א' שהעבודות על המבנה העליון שלה כבר התחילו. בכך ייחסך בניה של מפעל בלב תל אביב ושינוע ע"ג אינספור משאיות ברחובות הצפופים והמזוהמים.
 

GLSRA

Active member
רעיון ממש מדליק, מקורי ולדעתי גם ישים

הרעיון
העלית פה באוב שרשור ישן נושן...
עם סיום כרייתן של המנהרות, מפעל הסגמנטים סיים, למעשה את תפקידו. במקביל, יש צורך בהקמת מפעל סגמנטים עבור מנהרות הקו האדום.
הרעיון הוא להתאים את מפעל הסגמנטים של שפיר לטובת הקו האדום ולשנע את הסגמנטים על גבי מסילת הברזל בקטע א' שהעבודות על המבנה העליון שלה כבר התחילו. בכך ייחסך בניה של מפעל בלב תל אביב ושינוע ע"ג אינספור משאיות ברחובות הצפופים והמזוהמים.
רעיון ממש מדליק, מקורי ולדעתי גם ישים
מעניין אם חשבו עליו ואם יש כוונה ליישם אותו.
ברגע הראשון, חשבתי שהרעיון היה אחר. לבנות תחנה בלטרון וכך לאפשר שימוש בקו ירושלים תל אביב בשלב הרבה יותר מוקדם ממועד הפתיחה של הקו כולו. אני מניח שמעריכים שאין הצדקה לפתיחת תחנה נוספת במקום.
אבל, שוב אני מוריד הכובע בפני הרעיון שלך (?)
 

davidfainshtein

New member
מנהל
רעיון ממש לא שלי.

רעיון ממש מדליק, מקורי ולדעתי גם ישים
מעניין אם חשבו עליו ואם יש כוונה ליישם אותו.
ברגע הראשון, חשבתי שהרעיון היה אחר. לבנות תחנה בלטרון וכך לאפשר שימוש בקו ירושלים תל אביב בשלב הרבה יותר מוקדם ממועד הפתיחה של הקו כולו. אני מניח שמעריכים שאין הצדקה לפתיחת תחנה נוספת במקום.
אבל, שוב אני מוריד הכובע בפני הרעיון שלך (?)
רעיון ממש לא שלי.
הרעיון מסתובב במשרד התחבורה ובהחלט יש לו זכות קיום. לעניות דעתי ולצערי הרב - הוא "יצירתי מדי" ולכן לא יתקיים.
 

בועז ל

New member
הפרדה מפלסית ברחוב גד פיינשטיין ברחובות.

שבתשתיות - מן המניין.
שבת שלום, אמיגוס.
הגולש קורן בן אשר פתר את חידת התשתיות ובחר לוותר על תצלומי האוויר מקו אשקלון-ב"ש (כמה חבל; שרשור אווירי תמיד קל להעלות) ובמקומם העדיף את המדור "התקני". מי שבכל זאת רוצה טעימה אווירית מהפרויקט, מוזמן לטוס במשך 28 דקות עם "אלבטרוס" ודף הפייסבוק של מדור התשתיות. אלה מבין ששת הקוראים שיבחרו להישאר כאן, יוכלו להתעדכן בנעשה בשני פרויקטי הדגל של ר"י ו"נתיבי ישראל" (רנ"י בחידוש הלשוני לעצלנים
) ואולי גם תוספות קצרצרות מפרויקטים אחרים.
נצא לדרך עם נקודת תצפית חדשה במבשרת על גשר 10. (3 תמונות)
הפרדה מפלסית ברחוב גד פיינשטיין ברחובות.
מנוהלת ע"י "נתיבי איילון" - ראינו, לא הופתענו, לא התלהבנו, עברנו הלאה.


 

בועז ל

New member
כביש 1

שבתשתיות - מן המניין.
שבת שלום, אמיגוס.
הגולש קורן בן אשר פתר את חידת התשתיות ובחר לוותר על תצלומי האוויר מקו אשקלון-ב"ש (כמה חבל; שרשור אווירי תמיד קל להעלות) ובמקומם העדיף את המדור "התקני". מי שבכל זאת רוצה טעימה אווירית מהפרויקט, מוזמן לטוס במשך 28 דקות עם "אלבטרוס" ודף הפייסבוק של מדור התשתיות. אלה מבין ששת הקוראים שיבחרו להישאר כאן, יוכלו להתעדכן בנעשה בשני פרויקטי הדגל של ר"י ו"נתיבי ישראל" (רנ"י בחידוש הלשוני לעצלנים
) ואולי גם תוספות קצרצרות מפרויקטים אחרים.
נצא לדרך עם נקודת תצפית חדשה במבשרת על גשר 10. (3 תמונות)
כביש 1
אפתח דווקא בקטע המאכזב של הפרויקט: שער הגיא-שורש. שער הגיא הוכיח בעבר שבכדי לעבור בו יש צורך במאבק קשה וזה בדיוק המצב בו נמצא הקטע. העבודות טרם חודשו מאז הופסקו ובמשרד התחבורה ו"נתיבי ישראל" נעשים מאמצים לחדש את העבודה בהקדם.
בתמונות: מבט אל קטע האספלט שהונח סמוך לתחנת הדלק בשער הגיא. כמה חבל. שתי תמונות מעפנות מהנייד.



 

בועז ל

New member
התאוששות בגשר מוצא

שבתשתיות - מן המניין.
שבת שלום, אמיגוס.
הגולש קורן בן אשר פתר את חידת התשתיות ובחר לוותר על תצלומי האוויר מקו אשקלון-ב"ש (כמה חבל; שרשור אווירי תמיד קל להעלות) ובמקומם העדיף את המדור "התקני". מי שבכל זאת רוצה טעימה אווירית מהפרויקט, מוזמן לטוס במשך 28 דקות עם "אלבטרוס" ודף הפייסבוק של מדור התשתיות. אלה מבין ששת הקוראים שיבחרו להישאר כאן, יוכלו להתעדכן בנעשה בשני פרויקטי הדגל של ר"י ו"נתיבי ישראל" (רנ"י בחידוש הלשוני לעצלנים
) ואולי גם תוספות קצרצרות מפרויקטים אחרים.
נצא לדרך עם נקודת תצפית חדשה במבשרת על גשר 10. (3 תמונות)
התאוששות בגשר מוצא
גשר מוצא רושם התאושות לאחר קריסת הגאנטרי שפקדה אותו. נו, מה הפלא: בית ההבראה במוצא קרוב מאוד.

נביט תחילה אל קטע החיבור של כביש 1 עם קצהו המזרחי של הגשר. חתיכת מבנה הוקם שם. (שתי תמונות)



 

בועז ל

New member
עוד באותו צד

שבתשתיות - מן המניין.
שבת שלום, אמיגוס.
הגולש קורן בן אשר פתר את חידת התשתיות ובחר לוותר על תצלומי האוויר מקו אשקלון-ב"ש (כמה חבל; שרשור אווירי תמיד קל להעלות) ובמקומם העדיף את המדור "התקני". מי שבכל זאת רוצה טעימה אווירית מהפרויקט, מוזמן לטוס במשך 28 דקות עם "אלבטרוס" ודף הפייסבוק של מדור התשתיות. אלה מבין ששת הקוראים שיבחרו להישאר כאן, יוכלו להתעדכן בנעשה בשני פרויקטי הדגל של ר"י ו"נתיבי ישראל" (רנ"י בחידוש הלשוני לעצלנים
) ואולי גם תוספות קצרצרות מפרויקטים אחרים.
נצא לדרך עם נקודת תצפית חדשה במבשרת על גשר 10. (3 תמונות)
עוד באותו צד
מנופי אבי שהוזעקו למקום עושים את עבודתם. הנה מתחילה העבודה על הגשר הנוסף.

 

בועז ל

New member
ניצבי הקצה בצד המערבי.

שבתשתיות - מן המניין.
שבת שלום, אמיגוס.
הגולש קורן בן אשר פתר את חידת התשתיות ובחר לוותר על תצלומי האוויר מקו אשקלון-ב"ש (כמה חבל; שרשור אווירי תמיד קל להעלות) ובמקומם העדיף את המדור "התקני". מי שבכל זאת רוצה טעימה אווירית מהפרויקט, מוזמן לטוס במשך 28 דקות עם "אלבטרוס" ודף הפייסבוק של מדור התשתיות. אלה מבין ששת הקוראים שיבחרו להישאר כאן, יוכלו להתעדכן בנעשה בשני פרויקטי הדגל של ר"י ו"נתיבי ישראל" (רנ"י בחידוש הלשוני לעצלנים
) ואולי גם תוספות קצרצרות מפרויקטים אחרים.
נצא לדרך עם נקודת תצפית חדשה במבשרת על גשר 10. (3 תמונות)
ניצבי הקצה בצד המערבי.

 

בועז ל

New member
התמזגות הגשר עם כביש 1

שבתשתיות - מן המניין.
שבת שלום, אמיגוס.
הגולש קורן בן אשר פתר את חידת התשתיות ובחר לוותר על תצלומי האוויר מקו אשקלון-ב"ש (כמה חבל; שרשור אווירי תמיד קל להעלות) ובמקומם העדיף את המדור "התקני". מי שבכל זאת רוצה טעימה אווירית מהפרויקט, מוזמן לטוס במשך 28 דקות עם "אלבטרוס" ודף הפייסבוק של מדור התשתיות. אלה מבין ששת הקוראים שיבחרו להישאר כאן, יוכלו להתעדכן בנעשה בשני פרויקטי הדגל של ר"י ו"נתיבי ישראל" (רנ"י בחידוש הלשוני לעצלנים
) ואולי גם תוספות קצרצרות מפרויקטים אחרים.
נצא לדרך עם נקודת תצפית חדשה במבשרת על גשר 10. (3 תמונות)
התמזגות הגשר עם כביש 1
בקצהו המזרחי. (שתי תמונות)



 

בועז ל

New member
אוגוסט 2014 לעומת דצמבר 2014.

שבתשתיות - מן המניין.
שבת שלום, אמיגוס.
הגולש קורן בן אשר פתר את חידת התשתיות ובחר לוותר על תצלומי האוויר מקו אשקלון-ב"ש (כמה חבל; שרשור אווירי תמיד קל להעלות) ובמקומם העדיף את המדור "התקני". מי שבכל זאת רוצה טעימה אווירית מהפרויקט, מוזמן לטוס במשך 28 דקות עם "אלבטרוס" ודף הפייסבוק של מדור התשתיות. אלה מבין ששת הקוראים שיבחרו להישאר כאן, יוכלו להתעדכן בנעשה בשני פרויקטי הדגל של ר"י ו"נתיבי ישראל" (רנ"י בחידוש הלשוני לעצלנים
) ואולי גם תוספות קצרצרות מפרויקטים אחרים.
נצא לדרך עם נקודת תצפית חדשה במבשרת על גשר 10. (3 תמונות)
אוגוסט 2014 לעומת דצמבר 2014.
תמונת ארכיון של מצב הגשר לאחר אירוע הקריסה מול תמונת ההתאוששות העדכנית של הגשר.



 

בועז ל

New member
mind the gap בגרסת גשר מוצא.

שבתשתיות - מן המניין.
שבת שלום, אמיגוס.
הגולש קורן בן אשר פתר את חידת התשתיות ובחר לוותר על תצלומי האוויר מקו אשקלון-ב"ש (כמה חבל; שרשור אווירי תמיד קל להעלות) ובמקומם העדיף את המדור "התקני". מי שבכל זאת רוצה טעימה אווירית מהפרויקט, מוזמן לטוס במשך 28 דקות עם "אלבטרוס" ודף הפייסבוק של מדור התשתיות. אלה מבין ששת הקוראים שיבחרו להישאר כאן, יוכלו להתעדכן בנעשה בשני פרויקטי הדגל של ר"י ו"נתיבי ישראל" (רנ"י בחידוש הלשוני לעצלנים
) ואולי גם תוספות קצרצרות מפרויקטים אחרים.
נצא לדרך עם נקודת תצפית חדשה במבשרת על גשר 10. (3 תמונות)
mind the gap בגרסת גשר מוצא.

 

בועז ל

New member
תמונה אחרונה

שבתשתיות - מן המניין.
שבת שלום, אמיגוס.
הגולש קורן בן אשר פתר את חידת התשתיות ובחר לוותר על תצלומי האוויר מקו אשקלון-ב"ש (כמה חבל; שרשור אווירי תמיד קל להעלות) ובמקומם העדיף את המדור "התקני". מי שבכל זאת רוצה טעימה אווירית מהפרויקט, מוזמן לטוס במשך 28 דקות עם "אלבטרוס" ודף הפייסבוק של מדור התשתיות. אלה מבין ששת הקוראים שיבחרו להישאר כאן, יוכלו להתעדכן בנעשה בשני פרויקטי הדגל של ר"י ו"נתיבי ישראל" (רנ"י בחידוש הלשוני לעצלנים
) ואולי גם תוספות קצרצרות מפרויקטים אחרים.
נצא לדרך עם נקודת תצפית חדשה במבשרת על גשר 10. (3 תמונות)
תמונה אחרונה
תקווה חדשה מגיעה לגשר מוצא. חלקי הגאנטרי החדש כבר נמצאים באתר. המתקן החליפי יורכב ע"ג הקשר וכבר בחודש ינואר הוא אמור להיכנס לעבודה. יחד עם מנופי התגבור של אבי מקווים בהנהלת הפרויקט להדביק את הפער שנוצר.
אדיוס אמיגוס.

 

alantan

New member
תודה רבה בועז, שוב אתה דואג לנו האביונים עם מאכלי תשתית!

תמונה אחרונה
תקווה חדשה מגיעה לגשר מוצא. חלקי הגאנטרי החדש כבר נמצאים באתר. המתקן החליפי יורכב ע"ג הקשר וכבר בחודש ינואר הוא אמור להיכנס לעבודה. יחד עם מנופי התגבור של אבי מקווים בהנהלת הפרויקט להדביק את הפער שנוצר.
אדיוס אמיגוס.
תודה רבה בועז, שוב אתה דואג לנו האביונים עם מאכלי תשתית!
 

Ccyclist

Active member
תודה, בקוסטה הספרדים בנו את זה מזמן, אבל טוב לראות.

תמונה אחרונה
תקווה חדשה מגיעה לגשר מוצא. חלקי הגאנטרי החדש כבר נמצאים באתר. המתקן החליפי יורכב ע"ג הקשר וכבר בחודש ינואר הוא אמור להיכנס לעבודה. יחד עם מנופי התגבור של אבי מקווים בהנהלת הפרויקט להדביק את הפער שנוצר.
אדיוס אמיגוס.
תודה, בקוסטה הספרדים בנו את זה מזמן, אבל טוב לראות.
&nbsp
כמה טוב לראות שהדברים האלו מגיעים לארץ.
&nbsp
את הבנייה של קו ה AVE ראיתי מהמטוס כמה פעמים (הוא נפתח כמה שנים אחרי שהגעתי לכאן לראשונה), אך כביש האגרה שמלא בגשרים ומנהרות מהסוג שרואים בכביש מס' 1 נבנה עשור לפני שהגעתי, אז אני די רואה אותו כמובן מאליו או כמשהו שתמיד היה. ( גגל AP7 Malaga ).
&nbsp
מעניין לראות איך בונים דברים כאלו - ועוד בכניסה לירושלים.
&nbsp
מצד שני - הספרדים מאד מפגרים בתשתית אופניים, יש אמירה בריטית ש"הכל בספרד איטי יותר - חוץ מנהיגה". אין כאן שבילים בכבישים ראשיים, ומבחינת המתכננים אופניים נועדו לנסיעה בעיירות ולא ביניהן (למרות שיש מחנות אימונים של הטור דה פראנס).
&nbsp
 

בועז ל

New member
הפטנט הזה ממש לא חדש בארץ וכבר צבר ותק של כמה שנים טובות.

תודה, בקוסטה הספרדים בנו את זה מזמן, אבל טוב לראות.
&nbsp
כמה טוב לראות שהדברים האלו מגיעים לארץ.
&nbsp
את הבנייה של קו ה AVE ראיתי מהמטוס כמה פעמים (הוא נפתח כמה שנים אחרי שהגעתי לכאן לראשונה), אך כביש האגרה שמלא בגשרים ומנהרות מהסוג שרואים בכביש מס' 1 נבנה עשור לפני שהגעתי, אז אני די רואה אותו כמובן מאליו או כמשהו שתמיד היה. ( גגל AP7 Malaga ).
&nbsp
מעניין לראות איך בונים דברים כאלו - ועוד בכניסה לירושלים.
&nbsp
מצד שני - הספרדים מאד מפגרים בתשתית אופניים, יש אמירה בריטית ש"הכל בספרד איטי יותר - חוץ מנהיגה". אין כאן שבילים בכבישים ראשיים, ומבחינת המתכננים אופניים נועדו לנסיעה בעיירות ולא ביניהן (למרות שיש מחנות אימונים של הטור דה פראנס).
&nbsp
הפטנט הזה ממש לא חדש בארץ וכבר צבר ותק של כמה שנים טובות.
 

zvir1

New member
תודה רבה!!

תמונה אחרונה
תקווה חדשה מגיעה לגשר מוצא. חלקי הגאנטרי החדש כבר נמצאים באתר. המתקן החליפי יורכב ע"ג הקשר וכבר בחודש ינואר הוא אמור להיכנס לעבודה. יחד עם מנופי התגבור של אבי מקווים בהנהלת הפרויקט להדביק את הפער שנוצר.
אדיוס אמיגוס.
תודה רבה!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה