שבתשתיות - כביש/מסילה 531

מצב
הנושא נעול.

משה343

New member
ניצב/ת 10


ניצב 9
הקונסטרוקציה נראית מעט יותר מעובה, אך קצב הקמת ניצב זה עדיין מדשדש.
ניצב/ת 10
 

בועז ל

New member
מידע מעניין על גשר 10 וגשר כביש 60 (נצרת).

שבתשתיות - כביש/מסילה 531
מידע מעניין על גשר 10 וגשר כביש 60 (נצרת).
בין ניצבים 5-9 קיימים מרווחים שמגיעים עד ל-125 מ'. נודע לי כי בשל גודל המרווחים ייעשה שימוש בשתי שיטות ביצוע בתוך מרווח בודד (כלומר, בין שני ניצבים): יציקה מאוזנת ודחיקה. בבירור שערכתי מול מומחה גישור נמסר לי, כי השימוש בשתי שיטות שונות נובע מסיבות של קיצור לוחות הזמנים וסיבות כלכליות ואינו מעיד על איזושהי מגבלה הנדסית. בארץ ידוע על גשר נוסף אחד בלבד בו נעשה שימוש בשתי שיטות ביצוע במרווח בודד: גשר כביש 60 שסמוך לנצרת. המרווחים בין הניצבים בגשר זה אינם עוברים את סף מאה המטרים. אי לכך, גשר 10 של הרכבת זוכה בתואר הגשר בעל המרווחים הגדולים ביותר בארץ. לעומתו, גשר 6 של הרכבת שהנו הגשר הארוך בארץ, בעל מרווחים בני 55 מ' בלבד.

מובן מאליו, שמידע חדש זה רק מעורר גל שאלות נוסף ביחס לגשר. ניתן להעריך כי משקלן של יציקות 125 המטרים עשוי להגיע למאות טונות, אך כמה בדיוק?
כיצד יבוצע החיבור באוויר בין שתי שיטות הביצוע?
בין אילו ניצבים ייעשה שימוש בשתי שיטות ביצוע והאם הדבר מוגבל למרווח אחד בלבד ע"פ הגשר כולו?
מעניין, לא? אם כך, חכו שאצליח להציק קצת לאינג' ליאוניד.


בתמונה: ניצב מס' 4 מגלה לראשונה סימני חיים.
 

darkshadow1

New member
אם כבר מדברים על ידע כללי,

מידע מעניין על גשר 10 וגשר כביש 60 (נצרת).
בין ניצבים 5-9 קיימים מרווחים שמגיעים עד ל-125 מ'. נודע לי כי בשל גודל המרווחים ייעשה שימוש בשתי שיטות ביצוע בתוך מרווח בודד (כלומר, בין שני ניצבים): יציקה מאוזנת ודחיקה. בבירור שערכתי מול מומחה גישור נמסר לי, כי השימוש בשתי שיטות שונות נובע מסיבות של קיצור לוחות הזמנים וסיבות כלכליות ואינו מעיד על איזושהי מגבלה הנדסית. בארץ ידוע על גשר נוסף אחד בלבד בו נעשה שימוש בשתי שיטות ביצוע במרווח בודד: גשר כביש 60 שסמוך לנצרת. המרווחים בין הניצבים בגשר זה אינם עוברים את סף מאה המטרים. אי לכך, גשר 10 של הרכבת זוכה בתואר הגשר בעל המרווחים הגדולים ביותר בארץ. לעומתו, גשר 6 של הרכבת שהנו הגשר הארוך בארץ, בעל מרווחים בני 55 מ' בלבד.

מובן מאליו, שמידע חדש זה רק מעורר גל שאלות נוסף ביחס לגשר. ניתן להעריך כי משקלן של יציקות 125 המטרים עשוי להגיע למאות טונות, אך כמה בדיוק?
כיצד יבוצע החיבור באוויר בין שתי שיטות הביצוע?
בין אילו ניצבים ייעשה שימוש בשתי שיטות ביצוע והאם הדבר מוגבל למרווח אחד בלבד ע"פ הגשר כולו?
מעניין, לא? אם כך, חכו שאצליח להציק קצת לאינג' ליאוניד.


בתמונה: ניצב מס' 4 מגלה לראשונה סימני חיים.
אם כבר מדברים על ידע כללי,
כדאי לציין שבמקרה של התאום הסלובני של גשר 10, עברו 3 שנים מתחילת העבודות עד פתיחת הגשר לתנועת כלי רכב באופן רשמי.
 

בועז ל

New member
זהו גם משך הביצוע המתוכנן לגשר 10. ושלא

אם כבר מדברים על ידע כללי,
כדאי לציין שבמקרה של התאום הסלובני של גשר 10, עברו 3 שנים מתחילת העבודות עד פתיחת הגשר לתנועת כלי רכב באופן רשמי.
זהו גם משך הביצוע המתוכנן לגשר 10. ושלא
במקרה, גשר 10 תוכנן עבור הרכבת ע"י מתכנן חיצוני. כבר לא צריך לנחש מיהו.
 

raminec

New member
איך אפשר לעשות שימוש

מידע מעניין על גשר 10 וגשר כביש 60 (נצרת).
בין ניצבים 5-9 קיימים מרווחים שמגיעים עד ל-125 מ'. נודע לי כי בשל גודל המרווחים ייעשה שימוש בשתי שיטות ביצוע בתוך מרווח בודד (כלומר, בין שני ניצבים): יציקה מאוזנת ודחיקה. בבירור שערכתי מול מומחה גישור נמסר לי, כי השימוש בשתי שיטות שונות נובע מסיבות של קיצור לוחות הזמנים וסיבות כלכליות ואינו מעיד על איזושהי מגבלה הנדסית. בארץ ידוע על גשר נוסף אחד בלבד בו נעשה שימוש בשתי שיטות ביצוע במרווח בודד: גשר כביש 60 שסמוך לנצרת. המרווחים בין הניצבים בגשר זה אינם עוברים את סף מאה המטרים. אי לכך, גשר 10 של הרכבת זוכה בתואר הגשר בעל המרווחים הגדולים ביותר בארץ. לעומתו, גשר 6 של הרכבת שהנו הגשר הארוך בארץ, בעל מרווחים בני 55 מ' בלבד.

מובן מאליו, שמידע חדש זה רק מעורר גל שאלות נוסף ביחס לגשר. ניתן להעריך כי משקלן של יציקות 125 המטרים עשוי להגיע למאות טונות, אך כמה בדיוק?
כיצד יבוצע החיבור באוויר בין שתי שיטות הביצוע?
בין אילו ניצבים ייעשה שימוש בשתי שיטות ביצוע והאם הדבר מוגבל למרווח אחד בלבד ע"פ הגשר כולו?
מעניין, לא? אם כך, חכו שאצליח להציק קצת לאינג' ליאוניד.


בתמונה: ניצב מס' 4 מגלה לראשונה סימני חיים.
איך אפשר לעשות שימוש
ביציקה מאוזנת ודחיקה באותו הגשר?
אולי ישתמשו בדחיקה משני הקצוות ובניצבים בעלי המרווחים הגדולים יותר (5-9) ישתמשו ביציקה מאוזנת?
למה זה משנה איך מחברים בין שתי שיטות הביצוע? למה צריכה להיות בעיה?
אגב, גשר 6 נבנה בשיטה ייחודית שטרם נעשה בה שימוש בישראל שנקראת "מערכת פיגומים ניידת" ולא בדחיקה (לפי ויקיפדיה) כלומר פיגומים מיוחדים שהועברו בין העמודים ליציקה של כל מקטע של הגשר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה