שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
 

בועז ל

New member
תודות + מידע על הסיור.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
תודות + מידע על הסיור.
כאמור, הסיור אמור היה להימשך כשעה, אך נמשך בפועל למעלה משעתיים ויכל להימשך אף יותר. להתארכות הסיור שתי סיבות: גודל השטח העצום שכלוא במבנה העליון והירידה הבלתי מתוכננת למעמקי פיר המעליות. להפתעתי הרבה, המסע הארוך מטה ובחזרה מעלה, לאורו הבלתי אכזב של ה...(פרטים בהמשך), לא הסתיים כמו בסיור הקודם שבו ירדתי כחמש קומות בלבד, שהספיקו לסחרר אותי כהוגן. גם על כך פרטים בהמשך.

חברים: מנהלי הפורום ואתם, יודעים בוודאי עד כמה קשה לתאם סיורים באתרי העבודה של A1 ובתחנת האומה בפרט. מתחם התחנה מחייב התנהלות בטיחותית ומודעות רבה לסובב אותך בכל רגע נתון. הסכנה יכולה להגיח מהקרקע, מהצד ומהאוויר. זו הסיבה שבמנהלת הפרויקט אין התלהבות גדולה לקיים סיורים עבור הציבור, אף שניתן לנצל את תחנת האומה המרתקת ליח"צ מעולים עבור הפרויקט. הכניסה למתחם התחנה מחייבת הופעה בטיחותית מכף רגל עד ראש ועל עניין זה אין מתפשרים לא במנהלת הפרויקט, לא בחברת הניהול "דנה הנדסה" ולבטח לא ב"רמט" הקבלן המבצע. הסליחה עם כבוד הרב פיינשטיין, ד"ר התחכמות ורמי'ש, שיוכלו לאושש בפניכם עניין זה.

לפני שנצא לסיור, תודות.
תודה לאשר, מנהל העבודה והאתר מ"רמט" על האירוח במשרדו.
תודה גדולה לדימא מ"דנה הנדסה", על תיאום הסיור עבורי.
תודה גדולה-גדולה לאיש היקר שבתמונה: אייל פנצק המפקח מחברת הניהול "דנה הנדסה". האיש מכיר את המבנה הענק והמורכב כמו את כף ידו ועשה כמיטב יכולתו לשתף אותי בהכרות זו. יחד אתו שוטטתי בכל מבנה השלד. 19 קומות ממפלס הרחוב ומטה נסרקו על ידינו ביסודיות. שום דבר לא מנע מבעדנו להגיע לכל פינה ופינה בתחנה: לא גרם מדרגות תלול וצר כמו זה שבתמונה, לא פיגומים, לא החשכה, לא סולמות "מעניינים", לא כלום. בזכות אייל זכיתי לראות כמה מהמראות היותר מדהימים של התחנה (ואתם יודעים עד כמה אני נמנע משימוש במילה "מדהים" ונגזרותיה). ב"זכות" העלטה לא אוכל להעלות את כל אותם מראות להם נחשפתי, אך בהחלט ייתכן כי מרציפי התחנה ואולם הנוסעים התחתון, תנאי התאורה המשופרים יסייעו בידי להשלים את המשימה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


תודות + מידע על הסיור.
כאמור, הסיור אמור היה להימשך כשעה, אך נמשך בפועל למעלה משעתיים ויכל להימשך אף יותר. להתארכות הסיור שתי סיבות: גודל השטח העצום שכלוא במבנה העליון והירידה הבלתי מתוכננת למעמקי פיר המעליות. להפתעתי הרבה, המסע הארוך מטה ובחזרה מעלה, לאורו הבלתי אכזב של ה...(פרטים בהמשך), לא הסתיים כמו בסיור הקודם שבו ירדתי כחמש קומות בלבד, שהספיקו לסחרר אותי כהוגן. גם על כך פרטים בהמשך.

חברים: מנהלי הפורום ואתם, יודעים בוודאי עד כמה קשה לתאם סיורים באתרי העבודה של A1 ובתחנת האומה בפרט. מתחם התחנה מחייב התנהלות בטיחותית ומודעות רבה לסובב אותך בכל רגע נתון. הסכנה יכולה להגיח מהקרקע, מהצד ומהאוויר. זו הסיבה שבמנהלת הפרויקט אין התלהבות גדולה לקיים סיורים עבור הציבור, אף שניתן לנצל את תחנת האומה המרתקת ליח"צ מעולים עבור הפרויקט. הכניסה למתחם התחנה מחייבת הופעה בטיחותית מכף רגל עד ראש ועל עניין זה אין מתפשרים לא במנהלת הפרויקט, לא בחברת הניהול "דנה הנדסה" ולבטח לא ב"רמט" הקבלן המבצע. הסליחה עם כבוד הרב פיינשטיין, ד"ר התחכמות ורמי'ש, שיוכלו לאושש בפניכם עניין זה.

לפני שנצא לסיור, תודות.
תודה לאשר, מנהל העבודה והאתר מ"רמט" על האירוח במשרדו.
תודה גדולה לדימא מ"דנה הנדסה", על תיאום הסיור עבורי.
תודה גדולה-גדולה לאיש היקר שבתמונה: אייל פנצק המפקח מחברת הניהול "דנה הנדסה". האיש מכיר את המבנה הענק והמורכב כמו את כף ידו ועשה כמיטב יכולתו לשתף אותי בהכרות זו. יחד אתו שוטטתי בכל מבנה השלד. 19 קומות ממפלס הרחוב ומטה נסרקו על ידינו ביסודיות. שום דבר לא מנע מבעדנו להגיע לכל פינה ופינה בתחנה: לא גרם מדרגות תלול וצר כמו זה שבתמונה, לא פיגומים, לא החשכה, לא סולמות "מעניינים", לא כלום. בזכות אייל זכיתי לראות כמה מהמראות היותר מדהימים של התחנה (ואתם יודעים עד כמה אני נמנע משימוש במילה "מדהים" ונגזרותיה). ב"זכות" העלטה לא אוכל להעלות את כל אותם מראות להם נחשפתי, אך בהחלט ייתכן כי מרציפי התחנה ואולם הנוסעים התחתון, תנאי התאורה המשופרים יסייעו בידי להשלים את המשימה.
 

בועז ל

New member
הבית שלא יהיה ליד המסילה

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
הבית שלא יהיה ליד המסילה
סמוך לאתר - מבנה ותיק שנמכר במחיר טוב ועומד להיפרד מהנוף.
 
מה הסיפור של הבית בזה?

הבית שלא יהיה ליד המסילה
סמוך לאתר - מבנה ותיק שנמכר במחיר טוב ועומד להיפרד מהנוף.
מה הסיפור של הבית בזה?
אני עוקב אחריו מאז התחיל הפרוייקט ורואה איך השטח הגדול סביבו מסופח אליו אט אט במשך השנים.

בשנתיים האחרונות דאגו שמישהו יגור כל העת בחלק המסופח הבנוי מגיבובי עצים ופח, ובלילות שבת נערכו במקום סעודות עם משתתפים רבים יחסית.

כשעברתי שם השבת ראיתי שהמקום שומם, הסיפוח גודר ורק בעליית בית האבן הוותיק דלק אור חיוור.

בנוסף שמתי לב שגדר אתר הבניה נפתחה לכיוון חצר הבית, וזו האחרונה סופחה לשטח העבודה.

שבוע טוב ומוצלח מלא אור וחום גשם וקור
 

amit1270

New member


מה הסיפור של הבית בזה?
אני עוקב אחריו מאז התחיל הפרוייקט ורואה איך השטח הגדול סביבו מסופח אליו אט אט במשך השנים.

בשנתיים האחרונות דאגו שמישהו יגור כל העת בחלק המסופח הבנוי מגיבובי עצים ופח, ובלילות שבת נערכו במקום סעודות עם משתתפים רבים יחסית.

כשעברתי שם השבת ראיתי שהמקום שומם, הסיפוח גודר ורק בעליית בית האבן הוותיק דלק אור חיוור.

בנוסף שמתי לב שגדר אתר הבניה נפתחה לכיוון חצר הבית, וזו האחרונה סופחה לשטח העבודה.

שבוע טוב ומוצלח מלא אור וחום גשם וקור

תמונה מלפני שנה
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תמונה חזקה!

מה הסיפור של הבית בזה?
אני עוקב אחריו מאז התחיל הפרוייקט ורואה איך השטח הגדול סביבו מסופח אליו אט אט במשך השנים.

בשנתיים האחרונות דאגו שמישהו יגור כל העת בחלק המסופח הבנוי מגיבובי עצים ופח, ובלילות שבת נערכו במקום סעודות עם משתתפים רבים יחסית.

כשעברתי שם השבת ראיתי שהמקום שומם, הסיפוח גודר ורק בעליית בית האבן הוותיק דלק אור חיוור.

בנוסף שמתי לב שגדר אתר הבניה נפתחה לכיוון חצר הבית, וזו האחרונה סופחה לשטח העבודה.

שבוע טוב ומוצלח מלא אור וחום גשם וקור
תמונה חזקה!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כן, גם אותי זה מענין.

מה הסיפור של הבית בזה?
אני עוקב אחריו מאז התחיל הפרוייקט ורואה איך השטח הגדול סביבו מסופח אליו אט אט במשך השנים.

בשנתיים האחרונות דאגו שמישהו יגור כל העת בחלק המסופח הבנוי מגיבובי עצים ופח, ובלילות שבת נערכו במקום סעודות עם משתתפים רבים יחסית.

כשעברתי שם השבת ראיתי שהמקום שומם, הסיפוח גודר ורק בעליית בית האבן הוותיק דלק אור חיוור.

בנוסף שמתי לב שגדר אתר הבניה נפתחה לכיוון חצר הבית, וזו האחרונה סופחה לשטח העבודה.

שבוע טוב ומוצלח מלא אור וחום גשם וקור
כן, גם אותי זה מענין.
 

בועז ל

New member
מראה כללי.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
מראה כללי.
בתחילת הסיור אנו עולים לקומה השנייה של אחד ממבני המשרדים שבאתר. כיום, לאחר כיסוי הפיר, לא נותרו נקודות תצפית איכותיות על כלל המתחם. עדשה רחבת זווית (יותר מזו שבה צילמתי) היא מצרך חובה גם מנקודת התצפית הזו. עם סיום הסיור פגשתי את דימא, חובב צילום בעצמו, שהבטיח לצלם בקרוב את המתחם ממרומי העגורן. כדאי לחכות לתמונותיו של דימא שברשותו ציוד צילום חלומי.

בתמונה: מראה כללי של האתר. לקראת מסירת החלק העליון של השלד (מגובה מינוס 22 ומעלה - הפיר, כזכור, כבר נמסר) מתבצעות בתחנה עבודות איטום ופירוק פיגומים. כל העת מונפים מעל ראשי הפראנואידי חלקי פיגומים שמתעקשים ללוות אותי.
 

בועז ל

New member
איטום והכנה למבנה "הקובייה".

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
איטום והכנה למבנה "הקובייה".
מעל הכיתוב "הכנה" שהוספתי לתמונה ניתן לראות ארבע מוטות פלדה שמזדקרים ממבנה הבטון. רביעיות מוטות כאלה נמצאים במקומות נוספים לאורך קיר הבטון וישמשו בעתיד כהכנה למבנה הקובייה (אף שצורתו תיבה, זהו השם שהתקבע) שיתנשא מעליו.
 

בועז ל

New member
שכבות

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
שכבות
מתחת לשכבת הבטון הסופית, שתגיע בהמשך, תהיינה מספר שכבות: יריעות ביטומניות, קלקר ושכבה של מעין אריג לבידוד תרמי. עליהן מונחת רשת מתכת של היציקה העתידית.
 

בועז ל

New member
נוסעים יקרים, שלום.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
נוסעים יקרים, שלום.
בסקירה זו לא אדקדק יתר על המידה בכיווני שושנת הרוחות ולכן הצד הפונה אל משרד החוץ הישן ומבנה המערכות (שאגב, לא זכה לסיור הפעם וגם בו מתרחשת פעילות כרייה לביצוע החנוכייה המזרחית) יוגדר כצד מזרח ואילו הצד הפונה לכיוון הנגדי יוגדר כצד מערב.

ובחזרה לסיור: אייל מלווה אותי בדרך הנוסעים הנכנסים לתחנה. לרשותם של הנוסעים תהיינה שתי כניסות מקבילות ממזרח ומערב ואחת נוספת אופציונאלית, מצד שדרות שז"ר, שאליה אתייחס בהמשך. בתמונה אנו רואים את שני גרמי המדרגות המזרחיים שמושלמים בימים אלה. לצד כל גרם מדרגות יימצא דרגנוע שיסיע את הנוסעים מטה למפלס הקופות והוואלידטורים.
 

בועז ל

New member
מפלסים בתחנה

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
מפלסים בתחנה
תמונה שאינה שונה בהרבה מקודמתה, אך מספקת הצצה נוספת אל שלושת המפלסים העליונים של התחנה: מפלס הרחוב, מפלס הקופות, מפלס אולם הנוסעים (להבדיל מאולם הנוסעים התחתון - הקונקורס שצמוד לרציפים). ניתן להבחין במרחבים הגדולים של המפלסים השונים, שרק חלקם נראה בתמונה. מי שרוצה קצת פרופורציות, בבקשה: גובה עמודי הבטון "הוורודים", שבין אולם הנוסעים ומפלס הקופות שמעליו, מסתכם ב-8 מ'.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אני מבין שהדרגנועים יגיעו

מפלסים בתחנה
תמונה שאינה שונה בהרבה מקודמתה, אך מספקת הצצה נוספת אל שלושת המפלסים העליונים של התחנה: מפלס הרחוב, מפלס הקופות, מפלס אולם הנוסעים (להבדיל מאולם הנוסעים התחתון - הקונקורס שצמוד לרציפים). ניתן להבחין במרחבים הגדולים של המפלסים השונים, שרק חלקם נראה בתמונה. מי שרוצה קצת פרופורציות, בבקשה: גובה עמודי הבטון "הוורודים", שבין אולם הנוסעים ומפלס הקופות שמעליו, מסתכם ב-8 מ'.
אני מבין שהדרגנועים יגיעו
כשיצא העגורן.
 

בועז ל

New member
בצד מזרח

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
בצד מזרח
אנו עדיין בגובה מפלס הרחוב ונעים בצורת האות חי"ת סביב העגורן. בפינה הצפון-מזרחית אנו נתקלים שוב במוטות ההכנה למבנה הקובייה העתידי.
 

בועז ל

New member
כיצד יוציאו את הטרקטור?

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
כיצד יוציאו את הטרקטור?
אנו בצלע המזרחית ומביטים מטה. באולם הנוסעים נמצא טרקטור קטן. לפני שאענה בהמשך השרשור על שאלת הכותרת, הביטו מערבה לצד הנגדי. גם בצד זה ימוקמו שני דרגנועים ולצִדם גרמי מדרגות. אם נראה לכם שגרמי המדרגות המערביים אינם במצב הקמה מתקדם כמו המזרחיים, אתם צודקים. ואם נראה לכם, שבנוסף, הם גם קצרים יותר - אז גם כאן אתם צודקים. כאשר מתבוננים בהדמיית התחנה, זו התלת מימדית, המבנה נראה סימטרי ומובן, אך יש לקחת בחשבון שצדה המזרחי של התחנה גבוה מצדה המערבי. כנ"ל גם ביחס לפיר המעליות שנבנה בצדו המזרחי גבוה יותר. הפרש הגבהים שבשטח הוא רק עניין קטנטן, שמלמד אותנו משהו נוסף על מורכבותו של המבנה.

כדאי לשים לב למפלס אולם הנוסעים הענק. לא בכולו יתאפשר מעבר של הנוסעים. הדברים אמורים בעיקר ביחס לצדו המערבי של המפלס. ככלל, שטח עצום במבנה התחנה (מבנה התחנה = ארבע עד חמש הקומות העליונות) לא יהיה נגיש למעבר הנוסעים. זכרו זאת בשנת 2018 אי"
. הפורום הצנוע שלנו הוא ככל הנראה המקום היחיד בו ניתן לראות את השלם על כל חלקיו.
 

אורי404

New member
לא ראיתי עדיין תשובה. לכן אנחש

כיצד יוציאו את הטרקטור?
אנו בצלע המזרחית ומביטים מטה. באולם הנוסעים נמצא טרקטור קטן. לפני שאענה בהמשך השרשור על שאלת הכותרת, הביטו מערבה לצד הנגדי. גם בצד זה ימוקמו שני דרגנועים ולצִדם גרמי מדרגות. אם נראה לכם שגרמי המדרגות המערביים אינם במצב הקמה מתקדם כמו המזרחיים, אתם צודקים. ואם נראה לכם, שבנוסף, הם גם קצרים יותר - אז גם כאן אתם צודקים. כאשר מתבוננים בהדמיית התחנה, זו התלת מימדית, המבנה נראה סימטרי ומובן, אך יש לקחת בחשבון שצדה המזרחי של התחנה גבוה מצדה המערבי. כנ"ל גם ביחס לפיר המעליות שנבנה בצדו המזרחי גבוה יותר. הפרש הגבהים שבשטח הוא רק עניין קטנטן, שמלמד אותנו משהו נוסף על מורכבותו של המבנה.

כדאי לשים לב למפלס אולם הנוסעים הענק. לא בכולו יתאפשר מעבר של הנוסעים. הדברים אמורים בעיקר ביחס לצדו המערבי של המפלס. ככלל, שטח עצום במבנה התחנה (מבנה התחנה = ארבע עד חמש הקומות העליונות) לא יהיה נגיש למעבר הנוסעים. זכרו זאת בשנת 2018 אי"
. הפורום הצנוע שלנו הוא ככל הנראה המקום היחיד בו ניתן לראות את השלם על כל חלקיו.
לא ראיתי עדיין תשובה. לכן אנחש
אולי יש מסלולים משופעים מסביב, שמאפשרים תנועה של כלי רכב.
לחילופין שימוש במנוף, שיוציא את הטרקטור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה