שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
החלטת הברזלים המעצבנים

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
החלטת הברזלים המעצבנים
נוכחותם המעצבנת של הברזלים העמידה בפנינו דילמה חדשה: האם לרדת בדרך-לא דרך שתי קומות נוספות דרך חדרי המערכות אל מפלס הקרקע של אולם הנוסעים. פנסי הקסם יספיקו? דילמה? אין דילמה! החלטנו ללכת על זה, או ליתר דיוק, לרדת ב"סולמות" על זה. מקסימום נלך ברגל דרך אולם הנוסעים החוצה... סתם סתם.


בתמונה: גובהו של אולם הנוסעים מסתכם ב-14 מ'. מתחת לתחתית נישת המעליות נמצאות שתי קומות של חדרי מערכות שאותן ניתן לראות בתרשים הטכני שפותח את השרשור.
 

בועז ל

New member
חתיכת שמים מגובה הרציפים (כמעט).

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
חתיכת שמים מגובה הרציפים (כמעט).
את המראות המרתקים ביותר בסיור לא הצלחתי לצלם, לצערי, אך אנסה לתאר אותם במילים כמיטב יכולתי. מי שהתבונן בתמונות הארכיון ובתרשים הטכני יודע, כי פיר המעליות העגול שקוטרו 22 מ', "צונח" בין אולם הנוסעים לפיר האוורור הענק שמוכר לנו בשם מבנה 21. כשירדתי לחדרי המערכות שמתחת לטור המדרגות הטרומי, ניתן היה לצאת מתחומי הפיר ולהבחין בקיר הבטון המעוגל בעל הקשת הרחבה שהיה למעשה דופן הפיר הענק. מגב הפיר, בכיוון ההפוך לאלם הנוסעים, ניתן היה להבחין בפתח הענק של פיר 21 פעור לרווחה כשמבט מעלה גילה את החלק היחיד מפיר 22 המטרים, שנותר פתוח כלפי השמים. חברים: זאת חתיכת מאסת בטון אדירה בגובה עשרות מטרים, שמוגבהת באמצעות תוספת כמה מטרים טובים אף מעבר לגובה מינוס 22. שרבבתי את המצלמה איכשהו כלפי מעלה וזה מה שיצא לי.

בתמונה ניתן לראות את התוספת שנבנתה מעל שפתו העגולה של הפיר (כאמור, גובה מינוס 22 מ').
 
תודה רבה בועז.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
תודה רבה בועז.
 

בועז ל

New member
קיר הבטון הקשתי

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
קיר הבטון הקשתי
הנו למעשה הדופן הפנימית של פיר המעליות מצדו האחר של אולם הנוסעים. עדשת המצלמה מופנה כלפי מעלה ואם יכולתי לצלם (מאוד ניסיתי) בזווית אופקית, הייתם יכולים לראות את פיר 21 הענק פוער את לועו בחשכה. לצערי, נכשלתי במשימה זו ונצטרך להסתפק בתמונה זו.
 

בועז ל

New member
החלק המרגש בסיור.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
החלק המרגש בסיור.
לא תאמינו, אבל הגעתי! מכאן ניתן בקלות להיכנס ברגל אל אולם הנוסעים וממנו לרציפים והחוצה לאוויר העולם דרך מנהרה 4 על פתחיה הרבים. כאן מבוצע האיחוד הגדול שבין תחנת האומה לאולם הנוסעים והרציפים. אם נזכור שמדובר בשני שלבי ביצוע נפרדים שבוצעו ע"י שני קבלנים נפרדים, אחד מלמעלה למטה והאחר בעולם תת-קרקעי, הרי שהאיחוד הזה הופך למרשים במיוחד.

בתמונה הבאה: בעוד רגע קט יוסט הווילון שבתמונה לכבוד המטפסים האמיצים...
 

אלון ל

New member
כל הכבוד על הסקירה

החלק המרגש בסיור.
לא תאמינו, אבל הגעתי! מכאן ניתן בקלות להיכנס ברגל אל אולם הנוסעים וממנו לרציפים והחוצה לאוויר העולם דרך מנהרה 4 על פתחיה הרבים. כאן מבוצע האיחוד הגדול שבין תחנת האומה לאולם הנוסעים והרציפים. אם נזכור שמדובר בשני שלבי ביצוע נפרדים שבוצעו ע"י שני קבלנים נפרדים, אחד מלמעלה למטה והאחר בעולם תת-קרקעי, הרי שהאיחוד הזה הופך למרשים במיוחד.

בתמונה הבאה: בעוד רגע קט יוסט הווילון שבתמונה לכבוד המטפסים האמיצים...
כל הכבוד על הסקירה
מאחר ואני ירושלמי לשעבר, זה מעניין אותי מאד כל ההתקדמות.

נ.ב. איך מתקדמים עם גשר 10 ועם מנהרה 3 ?
 

בועז ל

New member
היי אלון

כל הכבוד על הסקירה
מאחר ואני ירושלמי לשעבר, זה מעניין אותי מאד כל ההתקדמות.

נ.ב. איך מתקדמים עם גשר 10 ועם מנהרה 3 ?
היי אלון
במנהרה 3 הגיעו מכונות הכרייה למרחק כרייה של 5.5 ק"מ נכון לסופ"ש החולף. יחד עם הכרייה שבוצעה ממזרח ונעצרה מדובר במרחק שמסתכם ב-55% מאורך הכרייה הסופי. באשר לגשר 10 ייתכן ואעלה בהמשך נספח למדור זה ובו מספר תמונות מהגשר. הנה אחת מהן.
 

amit1270

New member
ניצב 5 סובל מבעיית גדילה רצינית...

היי אלון
במנהרה 3 הגיעו מכונות הכרייה למרחק כרייה של 5.5 ק"מ נכון לסופ"ש החולף. יחד עם הכרייה שבוצעה ממזרח ונעצרה מדובר במרחק שמסתכם ב-55% מאורך הכרייה הסופי. באשר לגשר 10 ייתכן ואעלה בהמשך נספח למדור זה ובו מספר תמונות מהגשר. הנה אחת מהן.
ניצב 5 סובל מבעיית גדילה רצינית...
אגב, שמי לב שהורידו את האף מהיציקה בין ניצב 9 ל-10 (כמדומני) והתחילו לצקת את הגשר השני המקביל.
 

בועז ל

New member
נכון. המרווח בין הקורות עומד על 30 ס"מ בלבד

ניצב 5 סובל מבעיית גדילה רצינית...
אגב, שמי לב שהורידו את האף מהיציקה בין ניצב 9 ל-10 (כמדומני) והתחילו לצקת את הגשר השני המקביל.
נכון. המרווח בין הקורות עומד על 30 ס"מ בלבד
ע"פ מה שנמסר לי.
 

amit1270

New member
הניחוש שלי הוא שהאף הזה ישמש

נכון. המרווח בין הקורות עומד על 30 ס"מ בלבד
ע"פ מה שנמסר לי.
הניחוש שלי הוא שהאף הזה ישמש
גם לקטעי הדחיקה בצד המערבי של הגשר בבוא העת. האם תוכל לאמת את זה?
 

ymaluly

New member
האם יתכן שיותרו על ניצב 5?

ניצב 5 סובל מבעיית גדילה רצינית...
אגב, שמי לב שהורידו את האף מהיציקה בין ניצב 9 ל-10 (כמדומני) והתחילו לצקת את הגשר השני המקביל.
האם יתכן שיותרו על ניצב 5?
 

אלון ל

New member
בועז, זה הניצב הגבוה מכולם ?

היי אלון
במנהרה 3 הגיעו מכונות הכרייה למרחק כרייה של 5.5 ק"מ נכון לסופ"ש החולף. יחד עם הכרייה שבוצעה ממזרח ונעצרה מדובר במרחק שמסתכם ב-55% מאורך הכרייה הסופי. באשר לגשר 10 ייתכן ואעלה בהמשך נספח למדור זה ובו מספר תמונות מהגשר. הנה אחת מהן.
בועז, זה הניצב הגבוה מכולם ?
אני מתכוון לקרוב אלינו .
 

בועז ל

New member
הניצב שבתמונה הוא ניצב 6 מתוך 14.

בועז, זה הניצב הגבוה מכולם ?
אני מתכוון לקרוב אלינו .
הניצב שבתמונה הוא ניצב 6 מתוך 14.
העבודה עליו החלה מוקדם יותר משאר הניצבים ולכן הנו הגבוה ביותר שנראה כרגע שטח. עם סיום הקמתו יסתכם גובהו ב-78 מ', אך ניצב 7 (סמוך אליו ואינו נראה בתמונה) עתיד להיות גבוה ממנו. גובהו של ניצב 7 יסתכם ב-86 מ'.
 
איפה הכניסה למערת האומה?

החלק המרגש בסיור.
לא תאמינו, אבל הגעתי! מכאן ניתן בקלות להיכנס ברגל אל אולם הנוסעים וממנו לרציפים והחוצה לאוויר העולם דרך מנהרה 4 על פתחיה הרבים. כאן מבוצע האיחוד הגדול שבין תחנת האומה לאולם הנוסעים והרציפים. אם נזכור שמדובר בשני שלבי ביצוע נפרדים שבוצעו ע"י שני קבלנים נפרדים, אחד מלמעלה למטה והאחר בעולם תת-קרקעי, הרי שהאיחוד הזה הופך למרשים במיוחד.

בתמונה הבאה: בעוד רגע קט יוסט הווילון שבתמונה לכבוד המטפסים האמיצים...
איפה הכניסה למערת האומה?
זו עם המים והנטיפים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה