שבתשתיות - ברפרוף מפה לשם

מצב
הנושא נעול.
ומה לגבי הסיבוב? אולי הן לא חוסכות את העלייה,

אתה תסלח לי אבל הווידאו הזה ממחיש בצורה קיצונית את הבעיתיות
של המנהרות.
ניתן לראות כאן בברור כי שני הפורטלים נמצאים קרוב מאוד למחלף, כלומר קרוב מאוד לפסגה.
ניתן לומר בברור כי מנהרות הראל ממש לא חוסכות את העלייה לקסטל, הן רק חוסכות את המטרים האחרונים בכלל ואת שני העיקולים בפסגה בפרט (ואני לא חושב שהם הבעיה כאן).
לדעתי זה גם פיספוס וגם ביזבוז.
לדעתי זה לא מצדיק את כל הבלאגן סביב המחלף הזה. מנהרות הראל ("שחוסכות את העלייה לקסטל") הן עבודה בעיניים. מבקר המדינה יכול להתחיל לעבוד.
ומה לגבי הסיבוב? אולי הן לא חוסכות את העלייה,
אבל נראה שהן מיישרות את הסיבוב.
 

XrayCharlie

New member
אתה מעולם לא נהגת אל/מ ירושלים?

ומה לגבי הסיבוב? אולי הן לא חוסכות את העלייה,
אבל נראה שהן מיישרות את הסיבוב.
אתה מעולם לא נהגת אל/מ ירושלים?
אמרתי, המנהרות כנראה "מישרות" את שני העיקולים (וזה כנראה הדבר היחיד שהן עושות למרות "שמכרו" לנו אותן כאילו הן מחסלות את העלייה) אבל העיקולים האלה הם לא הבעיה של הכביש בכלל ונקודה זאת בפרט. זה לא מה "שיציל" אותנו.
 

ציונה30

New member
שאלה...

? שרשור הכוונה ומודיעין 01/11-31/10

אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.

הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון
- זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
שאלה...
האם קוים 331 או 332 מגיעים לטיילת שבחיפה?
 

בועז ל

New member
רגע-רגע: לפני שאתה מזמן את מבקר המדינה, צ'ארלי...

אתה תסלח לי אבל הווידאו הזה ממחיש בצורה קיצונית את הבעיתיות
של המנהרות.
ניתן לראות כאן בברור כי שני הפורטלים נמצאים קרוב מאוד למחלף, כלומר קרוב מאוד לפסגה.
ניתן לומר בברור כי מנהרות הראל ממש לא חוסכות את העלייה לקסטל, הן רק חוסכות את המטרים האחרונים בכלל ואת שני העיקולים בפסגה בפרט (ואני לא חושב שהם הבעיה כאן).
לדעתי זה גם פיספוס וגם ביזבוז.
לדעתי זה לא מצדיק את כל הבלאגן סביב המחלף הזה. מנהרות הראל ("שחוסכות את העלייה לקסטל") הן עבודה בעיניים. מבקר המדינה יכול להתחיל לעבוד.
רגע-רגע: לפני שאתה מזמן את מבקר המדינה, צ'ארלי...
כדאי שתיקח בחשבון שלרכס הקסטל יש שני צדדים. הצד התלול והמשמעותי יותר נמצא בצד המזרחי של הרכס. בחלק זה לא ניתן לבטל את העבודות המשמעותיות שמתבצעות בוואדי ארזה. צריך להסתכל על כל שלושת המרכיבים (גשר מוצא, ואדי ארזה המוגבה ומנהרות הראל) כקומפלקס אחד שבסופו של דבר אכן מצליח להפחית כמה אחוזים לא מבוטלים מהשיפוע ולבטל את סיבוב מוצא. אז אמנם הפורטל המערבי נמצא בשני שליש של העלייה בצד זה, אבל שיפועו של צד זה מתון יותר מהצד המזרחי. בנוסף, לכניסה ממערב לפורטל המערבי יש חלק מקטע כביש שאינו משותף עם הכביש הקיים וגם קטע זה מתון יותר. אז נכון שניתן לטעון, שאפשר היה אולי להפחית עוד יותר את אחוזי השיפוע באמצעות הארכת המנהרה, אבל זהו מצב בו האויב של הטוב הוא הטוב ביותר. למתכנני הכביש החדש לא הייתה יומרה לבטל לחלוטין או לשטח את הכביש, אלא לשפר במידה מסוימת ובמידת התקציב את התוואי ע"מ להביאו למהירות תכן מסוימת. מטרה זו מושגת בפרויקט וזו טבעה של פשרה.
 

XrayCharlie

New member
הבעיה שלי היא שהציגו את זה כ-"א" ובפועל זה "ב"

רגע-רגע: לפני שאתה מזמן את מבקר המדינה, צ'ארלי...
כדאי שתיקח בחשבון שלרכס הקסטל יש שני צדדים. הצד התלול והמשמעותי יותר נמצא בצד המזרחי של הרכס. בחלק זה לא ניתן לבטל את העבודות המשמעותיות שמתבצעות בוואדי ארזה. צריך להסתכל על כל שלושת המרכיבים (גשר מוצא, ואדי ארזה המוגבה ומנהרות הראל) כקומפלקס אחד שבסופו של דבר אכן מצליח להפחית כמה אחוזים לא מבוטלים מהשיפוע ולבטל את סיבוב מוצא. אז אמנם הפורטל המערבי נמצא בשני שליש של העלייה בצד זה, אבל שיפועו של צד זה מתון יותר מהצד המזרחי. בנוסף, לכניסה ממערב לפורטל המערבי יש חלק מקטע כביש שאינו משותף עם הכביש הקיים וגם קטע זה מתון יותר. אז נכון שניתן לטעון, שאפשר היה אולי להפחית עוד יותר את אחוזי השיפוע באמצעות הארכת המנהרה, אבל זהו מצב בו האויב של הטוב הוא הטוב ביותר. למתכנני הכביש החדש לא הייתה יומרה לבטל לחלוטין או לשטח את הכביש, אלא לשפר במידה מסוימת ובמידת התקציב את התוואי ע"מ להביאו למהירות תכן מסוימת. מטרה זו מושגת בפרויקט וזו טבעה של פשרה.
הבעיה שלי היא שהציגו את זה כ-"א" ובפועל זה "ב"
(ו-"ב" שונה לגמרי מ-"א").
חוץ מזה, אם היו מתחילים נמוך יותר בצד המזרחי, לא היו צריכים להגביה את הוואדי (הירוקים לא דרשו זאת?)
&nbsp
יכול להיות שאי אפשר היה לעשות את זה אחרת לאור הדרישה (הנכונה) שהכביש ישאר פתוח (אני לא יודע) אבל בשורה התחתונה זה מאכזב וההצגה של הדברים לא מדוייקת (בלשון עדינה מאוד).
&nbsp
 

בועז ל

New member
התכוונת ודאי לנמוך יותר בצד המערבי, נכון?

הבעיה שלי היא שהציגו את זה כ-"א" ובפועל זה "ב"
(ו-"ב" שונה לגמרי מ-"א").
חוץ מזה, אם היו מתחילים נמוך יותר בצד המזרחי, לא היו צריכים להגביה את הוואדי (הירוקים לא דרשו זאת?)
&nbsp
יכול להיות שאי אפשר היה לעשות את זה אחרת לאור הדרישה (הנכונה) שהכביש ישאר פתוח (אני לא יודע) אבל בשורה התחתונה זה מאכזב וההצגה של הדברים לא מדוייקת (בלשון עדינה מאוד).
&nbsp
התכוונת ודאי לנמוך יותר בצד המערבי, נכון?
 

XrayCharlie

New member
לא, התכוונתי לצד המזרחי

התכוונת ודאי לנמוך יותר בצד המערבי, נכון?
לא, התכוונתי לצד המזרחי
אם היו מתחילים את המנהרה נמוך יותר, לא היה צריך להתעסק עם השיפוע החד שיש היום כי מנהרה הייתה פותרת את הבעיה.
&nbsp
 

בועז ל

New member
אוקיי. בעצם זה לא משנה מהיכן מתחילים.

לא, התכוונתי לצד המזרחי
אם היו מתחילים את המנהרה נמוך יותר, לא היה צריך להתעסק עם השיפוע החד שיש היום כי מנהרה הייתה פותרת את הבעיה.
&nbsp
אוקיי. בעצם זה לא משנה מהיכן מתחילים.
 
תודה דון בועז


שבתשתיות - ברפרוף מפה לשם

שבת שלום, אמיגוס.
דומני שלאחר שני סיורי העומק בכביש 1 ובמנהרה 4 יסלחו לי ששת קוראיי היקרים אם אקח לעצמי הפוגה קלה.
אי לכך, המדור השבועי ירפרף קלילות בין מספר אתרים בהם נתקל סחבקכם הנאמן במהלך השבוע. אפתח ברפרוף אחר שמוענק לפורום כתרומה ע"י מנהלת פרויקט כביש 1 ו"לביא צילומי אוויר". תודתי הגדולה נתונה לראש מנהלת הפרויקט על המשך השת"פ הפורה עם הפורום.
בהמשך הסקירה נעבור מירושלים של מעלה ל'ירושלים של מטה' ונסיים בהפרדה המפלסית המקרטעת שהתעוררה לחיים ברחובות.
תודה דון בועז

הדיווחים שלך בשבילי הם כמו אופיום עבור מכורים...
 

amit1270

New member
תודה רבה בועז!

שבתשתיות - ברפרוף מפה לשם

שבת שלום, אמיגוס.
דומני שלאחר שני סיורי העומק בכביש 1 ובמנהרה 4 יסלחו לי ששת קוראיי היקרים אם אקח לעצמי הפוגה קלה.
אי לכך, המדור השבועי ירפרף קלילות בין מספר אתרים בהם נתקל סחבקכם הנאמן במהלך השבוע. אפתח ברפרוף אחר שמוענק לפורום כתרומה ע"י מנהלת פרויקט כביש 1 ו"לביא צילומי אוויר". תודתי הגדולה נתונה לראש מנהלת הפרויקט על המשך השת"פ הפורה עם הפורום.
בהמשך הסקירה נעבור מירושלים של מעלה ל'ירושלים של מטה' ונסיים בהפרדה המפלסית המקרטעת שהתעוררה לחיים ברחובות.
תודה רבה בועז!
והפעם משהו סתווי...


 

alantan

New member
תודה רבה על הרפרוף - לפעמים נחמד לבקר בהרבה פרוייקטים בצורה

שבתשתיות - ברפרוף מפה לשם

שבת שלום, אמיגוס.
דומני שלאחר שני סיורי העומק בכביש 1 ובמנהרה 4 יסלחו לי ששת קוראיי היקרים אם אקח לעצמי הפוגה קלה.
אי לכך, המדור השבועי ירפרף קלילות בין מספר אתרים בהם נתקל סחבקכם הנאמן במהלך השבוע. אפתח ברפרוף אחר שמוענק לפורום כתרומה ע"י מנהלת פרויקט כביש 1 ו"לביא צילומי אוויר". תודתי הגדולה נתונה לראש מנהלת הפרויקט על המשך השת"פ הפורה עם הפורום.
בהמשך הסקירה נעבור מירושלים של מעלה ל'ירושלים של מטה' ונסיים בהפרדה המפלסית המקרטעת שהתעוררה לחיים ברחובות.
תודה רבה על הרפרוף - לפעמים נחמד לבקר בהרבה פרוייקטים בצורה
קצת פחות מעמיקה. עושה תחושה קלילה כזו...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה כבוד השר!

שבתשתיות - ברפרוף מפה לשם

שבת שלום, אמיגוס.
דומני שלאחר שני סיורי העומק בכביש 1 ובמנהרה 4 יסלחו לי ששת קוראיי היקרים אם אקח לעצמי הפוגה קלה.
אי לכך, המדור השבועי ירפרף קלילות בין מספר אתרים בהם נתקל סחבקכם הנאמן במהלך השבוע. אפתח ברפרוף אחר שמוענק לפורום כתרומה ע"י מנהלת פרויקט כביש 1 ו"לביא צילומי אוויר". תודתי הגדולה נתונה לראש מנהלת הפרויקט על המשך השת"פ הפורה עם הפורום.
בהמשך הסקירה נעבור מירושלים של מעלה ל'ירושלים של מטה' ונסיים בהפרדה המפלסית המקרטעת שהתעוררה לחיים ברחובות.
תודה כבוד השר!
 

mauzer

New member
תודה בועז !

שבתשתיות - ברפרוף מפה לשם

שבת שלום, אמיגוס.
דומני שלאחר שני סיורי העומק בכביש 1 ובמנהרה 4 יסלחו לי ששת קוראיי היקרים אם אקח לעצמי הפוגה קלה.
אי לכך, המדור השבועי ירפרף קלילות בין מספר אתרים בהם נתקל סחבקכם הנאמן במהלך השבוע. אפתח ברפרוף אחר שמוענק לפורום כתרומה ע"י מנהלת פרויקט כביש 1 ו"לביא צילומי אוויר". תודתי הגדולה נתונה לראש מנהלת הפרויקט על המשך השת"פ הפורה עם הפורום.
בהמשך הסקירה נעבור מירושלים של מעלה ל'ירושלים של מטה' ונסיים בהפרדה המפלסית המקרטעת שהתעוררה לחיים ברחובות.
תודה בועז !
 

סנוי

New member
תודה רבה בועז! כיף לראות עדכונים כאלה כל שבוע

שבתשתיות - ברפרוף מפה לשם

שבת שלום, אמיגוס.
דומני שלאחר שני סיורי העומק בכביש 1 ובמנהרה 4 יסלחו לי ששת קוראיי היקרים אם אקח לעצמי הפוגה קלה.
אי לכך, המדור השבועי ירפרף קלילות בין מספר אתרים בהם נתקל סחבקכם הנאמן במהלך השבוע. אפתח ברפרוף אחר שמוענק לפורום כתרומה ע"י מנהלת פרויקט כביש 1 ו"לביא צילומי אוויר". תודתי הגדולה נתונה לראש מנהלת הפרויקט על המשך השת"פ הפורה עם הפורום.
בהמשך הסקירה נעבור מירושלים של מעלה ל'ירושלים של מטה' ונסיים בהפרדה המפלסית המקרטעת שהתעוררה לחיים ברחובות.
תודה רבה בועז! כיף לראות עדכונים כאלה כל שבוע
 

stratomaximus

New member
תודה רבה!

שבתשתיות - ברפרוף מפה לשם

שבת שלום, אמיגוס.
דומני שלאחר שני סיורי העומק בכביש 1 ובמנהרה 4 יסלחו לי ששת קוראיי היקרים אם אקח לעצמי הפוגה קלה.
אי לכך, המדור השבועי ירפרף קלילות בין מספר אתרים בהם נתקל סחבקכם הנאמן במהלך השבוע. אפתח ברפרוף אחר שמוענק לפורום כתרומה ע"י מנהלת פרויקט כביש 1 ו"לביא צילומי אוויר". תודתי הגדולה נתונה לראש מנהלת הפרויקט על המשך השת"פ הפורה עם הפורום.
בהמשך הסקירה נעבור מירושלים של מעלה ל'ירושלים של מטה' ונסיים בהפרדה המפלסית המקרטעת שהתעוררה לחיים ברחובות.
תודה רבה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה