שבעת פלאי תבל

שבעת פלאי תבל

בעולם היווני-רומי היו מוכרים שבעת פלאי תבל:
http://he.wikipedia.org/wiki/שבעת_פלאי_תבל_של_העולם_העתיק

בניינים גדולים, מרשימים ומיוחדים, שעוררו עניין והציתו את הדמיון.

איזה פלאי תבל הייתם מציעים לעולם הפנטזיה הממוצע כדי להפוך אותו לתיירותי וקסום יותר?

למשל:

1) שעון החול העצום:
שעון חול ענקי שחצוב בצלע הר, וכבר רבע מהחול בו זרם לחלק התחתון. לפי חישובי הקצב של החול, זה לקח אלפיים שנה, ובעוד ששת אלפים שנה החול יעבור כולו לחלק התחתון. מה יקרה אז? האם זה אומר שסוף העולם הגיע? מי בנה את השעון ולמה, והאם כשקורים אירועים מסוכנים ומוזרים בעולם החול זורם פתאום מהר יותר?

2) מגדל הגולגלות של המלך המכשף:
המלך המכשף הנורא, השולט בממלכת הרשע הגנרית הקרובה, מתגורר במגדל לבן-צהבהב וגבוה. כשמסתכלים מקרוב, שמים לב שהמגדל כולו בנוי מגולגלות-אדם מרותכות זו לזו בקסם. לפי הערכת המהנדסים, לצורך בניית המגדל נדרשו שלוש מאות שנה וקרוב למליון גולגלות...

3) גמד-ההר:
ממלכתם של גמדי ההרים מפורסמת בכך שההר הגבוה ביותר בה מפוסל בדמות פרצופו המזוקן ועוטה הקסדה של מלך גמדים קדמון כלשהו. האם זה באמת רק פסל? ומה יש בפיסגה?

4) מבוך הפסיפסים:
מתחת לחלקו הגדול של אי מיושב עם מערכת מסחר ותרבות פורחת יש מבוך ענקי. המבוך כולו מעוטר בפסיפסים המציגים תמונות מהעבר, סודות וחידות. מידי פעם, מתגלים עוד מעברים ומסדרונות, ופסיפסים חדשים. לא ברור למה הוא נבנה, אבל בהחלט יש מי שמשתמש בו - השאלה לשם מה..

5) המדרגות לעננים:
מבצע הנדסי מרהיב - גרם מדרגות ישר שנמתח בזווית כלפי השמיים לגובה רב, בלי שמשהו, לפחות משהו נראה לעין, תומך בו. האגדה מספרת שפעם במאה שנה מגיע ענן מוזר לקצה המדרגות, ואפשר לעלות עליו. או שאולי זה חור בעננים לעולם אחר?

6) יער הזכוכית:
כנראה שהוא הקיף בעבר את ארמונו של שליט אקסצנטרי כלשהו, ואין לו שימוש מעשי ברור - מדובר ביער גדול ומטופח, בו העצים עשויים מזכוכית צבעונית - החל בגזע ועד לקטן שבעלעלים. על חלק מהעלים ניתן להבחין אף בחרקים שנראים ממש אמיתיים, שאף הם עשויים מזכוכית.

7) פיל הזהב:
במרכז העיר הגדולה עומד פסל ענקי של פיל המצופה כולו בזהב. הפיל הוא בגודל של בניין קטן, ויש בו כמה חדרי סתר.
 

Blue Beetle

New member
מגניב

מסקרנות, מה מונע משודדי כל העולם לרוקן את יער הזכוכית מנכסיו בשל אספנות או מכירה? כלומר, לבטח תוקם "תעשייה" שלמה של איסוף פריטים מהיער כדי לזכות בסגולות המיסטיות שלו..
 
אין לי מושג

אולי היער מוגן באיזושהי דרך, או שגילו אותו ממש לא מזמן.

גם הפירמידות נשדדו ברובן, ועדיין מצאו כמה מלאות באוצרות ובמומיות...
 

גורבש

New member


 

DDN

New member
אהבתי!

הרעיון של שעון החול מגניב. לשחק מערכה בסמוך לסיום החול, בכלל נשמע משהו שיכול להיות מאוד מגניב.

בעולם המו"ד הקלאסי שלי, היו לי כמה "פלאי עולם" שכאלה. השחקנים נחשפו לעיר אחת מיוחדת, שנבנתה לפי התבנית של גלנטרי סיטי, שנבנתה בהשראת ונציה כנראה. ..

שאר העולם, עדיין לא נגלה וממתין לפעם הבאה שישוחק
 
מרדף וקרבות בגנים התלויים בבבל..

כולל קפיצות בין מפלס למפלס..

זה משהו שצריך להריץ מתישהו.
 

DIDGIN

New member
פלאי עולם ב"שבעת השרביטים", המערכה שהרצתי פעם

המעוזים הם חמישה מבנים מסתוריים בגודל של טירות גדולות שמקורם אבד בערפילי הזמן. הארכי מיסטיקנים הם קבוצה מאורגנת של מטילי שמתחלקת לחמישה מסדרים: חומר, אנרגיה, זמן, מחשבה ואנטרופיה. הקטע הבא הוא מתוך מסמך שכתבתי על תולדותיהם של הארכי מיסטיקנים:

"הארכי מיסטיקנים היו הראשונים שגילו את ה'מעוזים'. סדרה של חמישה מבנים אקזוטיים שמהווים בעצם כניסות לחמישה תת מישורים נפרדים. לא ידוע מי בנה אותם, למרות שההשערות הנפוצות ביותר מדברות על אלים. הארכי מיסטיקנים עברו להשתכן במעוזים, וגילו איך לגרום למבנים לנוע ברחבי ת'יאן. עם כוחותיהם החדשים, הם הכריזו על עצמם לראשונה בפני אומות העולם, למרות שלאחר מכן לא הרבו להתערב במה שמתרחש מחוץ לכותלי המעוזים. חילוקי דעות לגבי דרכי ההגשמה של מטרות הארכי מיסטיקנים יצרו חמישה מסדרים שכל אחד אימץ לעצמו מעוז. הרשומות המסודרות מתחילות בזמן הכניסה למעוזים. לפני כן הכול הועבר בע"פ ולכן התקופה שלפני המעוזים היא מאוד מעורפלת.
שמות המעוזים ושיוכם הם כלהלן: עץ-עולם – חומר, טירת קלל – אנרגיה, ארמון הענבר – זמן, מגדל הקריסטל – מחשבה, מצודת הדין – אנטרופיה".

הארכי מיסטיקנים ידעו איך להזיז את המעוזים ממקום למקום ויש האומרים - אפילו לגרום להם לעוף באוויר. הפסקה הבאה מגיעה מאותו מקור ומתארת את גורלם ב"מלחמת המסדרים", 1500 שנה לפני זמננו, בו ארבעת המסדרים הראשונים שהזכרתי נלחמו באחרון וסליריום ממסדר האנטרופיה תכנן תוכנית נגד:

"תוכניתו של סליריום, שנשמרה גם בסוד מפני רוב חברי מסדרו, הופעלה בזמן שכוחות המסדרים האחרים היו עסוקים בתקיפת מעוז האנטרופיה. בבת אחת, שלושה מתוך ארבעת המעוזים האחרים קורקעו במקום, בתהליך שהשמיד את כל תכולתם: רשומות, חפצים ואנשים. הרביעי – ארמון הקריסטל, אמנם קורקע למקום, אך אנשיו הצליחו לנטרל בזמן את המלכודת על מנת להציל את תכולתו."

הידע של תפעול המעוזים אבד במלחמת המסדרים. כל המעוזים עשויים מקשה אחת של חומר בצבע אחיד (מט, כך שלא ניתן לראות את הפנים). לא ידוע מהו החומר הזה, אך עד כה הוא היה עמיד לכל אמצעי בו נעשה שימוש כנגדו. אין נקודות חיבור או נקודות חלשות. תתי המישורים בפנים שומרים בערך על אותה צורה וגודל מבפנים ובעלי חלוקה לקומות ואולמות גדולים כשהמחיצות עשויות מאותו חומר. בנייה מאוחרת יותר הוסיפה קירות, רצפות ותקרות מחומרים טבעיים יותר שיוצרים חלוקה לחדרים לפי צורכי הבעלים הנוכחים.

מגדל הקריסטל
(מתוך תיאור מוכן שרשמתי לפגישה הראשונה בה ראו אותו השחקנים)
(מרחוק) "אתם מבחינים בניצנוץ של משהו מרחוק. כאילו יש שם זכוכית או אבן חן, אם הייתה גדולה מספיק על מנת לראותה מן האופק".
(מיותר קרוב) "ממרחק אתם מבחינים בצד השני של הנהר במבנה עצום העשוי מחומר שגורם לאור השמש לנצנץ עליו כאילו היה אבן חן. אתם יכולים לראות שהוא מוקף במעין חומה החוסמת חלק מהחזרת האור".
(בכניסה לעירם של הארכי מסטיקנים) "במשך כל היום המבנה גדל והלך, עד שלבסוף הוא התגלה אליכם במלוא תפארתו:על גבעה גבוהה שמתרוממת במרכזו של עיקול בנהר עומד מבצר עצום, גדול מכל אחד אחר שראיתם בצורת מנסרה מחומשת, עשוי קריסטל בצבע הציאן. הוא שקוף מעט, מספיק בשביל מראה מטושטש של צידו השני של הקיר כמו צידה השני של כוס מים, אך אינכם מצליחים לקלוט ולו שמץ ממה שקורה בפנים. חומה מחומשת מרהיבה מקיפה אותו, כל אחת מפיאותיה בצבע אחר, כשהן מחוברות ביניהן בצריחי גרניט אפרפרים. לכיוונכם פונה פאה העשויה מאבן חול אדומה כדם, המחוברת בצידה האחר לפאה העשויה מאבני אילת ירקרקות ובצידה האחר לפאה העשויה מאבני בהט שחורות. זו מחוברת לפיאה מקובלטיט כחול, שמחוברת לפיאה משיש לבן שסוגרת את המחומש עם הפיאה הירוקה. יש כמה חורים עגולים וחצי עגולים בקירות, מעין חלונות, אך ממרחק אתם לא רואים בבירור מה יש בהם. בגדה הצפונית יש ריכוז של כפרים וחוות, אחד מהם שוכן בצד השני של גשר שנראה כאילו הוא עשוי מאותו קריסטל, המחבר בין שתי הגדות. הוא באורך של עשרות מטרים, ורחב מספיק בשביל ששתי עגלות יעברו אחת לצד השניה באותו הזמן. מאחורי הגבעה משתרעת עיירה המורכבת בעיקר מבתי אחוזה גדולים ומפוארים, בשלל צורות מרהיבות. יש שם עוד בניין בצורת מנסרה מחומשת, אך הוא עשוי משיש".

יש לציין שהחומה היא תוספת מאוחרת יותר, ונבנתה לאחר מלחמת המסדרים והקרקוע של המעוז למקומו הנוכחי. מגדל הקריסטל ממשיך להיות מרכז כוחם של ארבעת המסדרים המנצחים, שהגדלו את מסדר האנטרופיה למישור אחר של קיום. הגשר נבנה לאחר מכן, במהלך מאות שנים. הוא קורקע בדרום היבשת הצפון מזרחית, לטיפונדיה.

טירת קלל
טירת קלל נראית כפירמידה משולשת הנראית כעשויה מנחושת קלל מלוטשת. מכל אחד משלושת קודקודי הבסיס של הפירמידה (אלה שעל גבי הקרקע) יוצא "פרוזדור" בגובה וברוחב של כשלושה מטרים ובאורך של כמה עשרות המתחבר לקודקוד בסיס של פירמידה קטנה בהרבה מאותו החומר. ישנם שלושה פתחי כניסה בכל אחת מפיאות מעטפת הפירמידה הראשית ועוד אחד בפאה המנוגדת לפרוזדור של כל פירמידה משנית. היא קורקעה בלב יבשת אויקומנה ולא אוישה מחדש לאחר המלחמה, כאשר נותרו כל כך מעט ארכי מיסטיקנים. מהר מאוד השתלטו עליה בני האדם שחיו במקום. כיום זהו מקום מושבו של מלך אסיריאה.

ארמון הענבר
הארמון עשוי מחומר בצבע של ענבר. נראית כלוח עגול אשר במרכזו מונח חצי כדור (קימור כלפי מעלה) כך שנשארים שוליים של כמה עשרות מטרים, שמתקמרים בקצה לחומה עגולה בגובה של עשרה מטרים. ממרכז חצי הכדור מתרומם מגדל גלילי המסתיים בעמדה מוקפת חומה עגולה. ארבעה מגדלים כאלה מיתמרים גם מארבעה צדדים של החומה החיצונית במרווחים שווים. גשרים קמורים מחברים בין המגדלים החיצוניים למרכזי, המתנוסס גבוה מהם. בין שניים מן המגדלים ישנו פתח בחומה הפונה מזרחה ובמקביל אליו ישנו פתח פנימה בחצי הכדור. בראש כל אחד מן המגדלים ישנו פתח לעמדה המוגנת. גם הארמון קורקע ביבשת אויקומנה, אך מעט דרומית והרבה מערבית לטירת קלל, בצל שרשרת ההרים הידועה כחומה האטלנטית ומסמנת את גבולו המערבי של העולם. גם הוא לא אויש וכיום זהו מקום מושבה של מלכת הייוויק.

מקום קרקועם של המעוזים האחרים אינו ידוע כיום לאף אחד. למעשה, אף אחד מלבד הארכי מיסטיקנים הבקיאים ביותר בהיסטוריה לא יודע שקיימים עוד מעוזים או יכול לעשות יותר מלשער שישנו קשר בין שלושת הידועים.
 

DIDGIN

New member
עוד פלאי עולם משבעת השרביטים

הגשר הלבן של בלאנקו: גשר מעשי ידי אדם אשר עשוי מאבן לבנה הנחצבת אך ורק במחצבה מצפון לעיר בלאנקו. הגשר חוצה את נהר הלימרקון הרחב בשפך שלו לים פראדון. הגשר הוא גדול ורחב בהרבה ממה שהיה ניתן לצפות לעיר זו, שלמרות מרכזיותה באזור אינה גדולה או חשובה במיוחד, והוא נבנה ע"י אימפריוס לפני כ1500 שנים (הפעם באמת 1500, לא 5000). רוב התושבים חיים מדרום לגשר, כאשר הרובע הצפוני הוא בלעדי לשליטי העיר והאומה. העיר בלאנקו היא בירת השטח אשר בתחילת המערכה כבוש ע"י האימפריה האבנייטית ומאוחר יותר משתחרר והופך לנחלה החופשית של ארג'נטיה.

העיר החופשית הוקספרינג (מתוך תיאור שהוכן כדי להקריא לשחקנים):
(מרחוק) כבר במרחק ימים של מסע מן העיר אתם רואים את כידון הענקים, הר בודד וגבוה המתנשא בקצה האופק. נראה כאילו הנהר זורם ממנו.
(בעיר עצמה) העיר בנויה סביב ההר ומוקפת בחומת אבן בגובה של כ9-10 מטרים. באיזור בו הנהר יוצא מן העיר יש שער לספינות בצורת פסל של יצור שחציו אדם וחציו עיט החובש קסדה. הספינות עוברות בין רגליו המפושקות. קשה לראות מה יש בתוך החומות, חוץ מהקומות האחרונות של כמה בניינים גבוהים מספיק (3-4 קומות) בשביל להציץ. רוב הבניינים הללו עגולים, בעלי גגות רעפים חרוטיים. בגובה של מאות מטרים מעל העיר התחתית, על מדף סלע עצום, מתנוססת העיר העילית.היא עשויה בהרמוניה עם ההר, כאילו היא חלק מסלע עליו היא בנויה. בניין אחד שעומד שם נראה גדול מכל השאר, ונראה כי מעטרות אותו כנפיים פרושות ענקיות מאבן. בגובה של למעלה מאלפיים מטרים אפשר לראות מגדלי שיש שכאילו צומחים ישירות מן הסלע בוהקים בשמש.
 

DIDGIN

New member
הערה נוספת

הנהר שיוצא מהוקספרינג הוא נהר הלימרקון המסתיים בבלאנקו.
 

DIDGIN

New member
עוד תיקון

זה לא אומר לכם כלום, אבל אחד השחקנים שלי תיקן אותי שטירת קלל היא מקום מושבו של מלך טרוגון
 

מירטל

New member
נו, ננסה.

1. הזאב.
את הזאב קשה שלא לזהות או לראות - דמות ענקית מפוסלת מאבן הרים שניצבת בלב הערבה - זאב מפוחד סמור שיער, וחלול.
אבל בלילות סופה קרים הזאב מתחיל לילל : אנשים העיר בהרים ששומעים את זה יכולים להסביר על רוחות שעוברות במהירות במנהרה החלולה שבגופו ועל הקשר בין הרוחות האלה לסופות שעוקרות גגות ומביאות את השלג, ועל מהנדס גאון שתכנן את הזאב והלך לבנות אותו.
לאנשי הערבות יש סיפר אחר על שד מקפיא ועל השאמן של שבט הזאב - אחרי מותו של כל השבט בקור המקפיא שנשלח ע"י אותו שד, יצא השורד היחיד, השאמן, להתמודד מול השד - שבעה ימים ושבעה לילות ( הזאב היא חיה אגדית ובעלת כוחות קסומים - נא לא לזלזל בשאמן !) נלחמו השד והשאמן, עד שהקור והרעב הכניעו גם את השאמן : בקריאתו האחרונה הוא ביקש מרוח הזאב להציל את אנשי הערבות מהשד הנורא. הוא שמט את מטהו, נפל על בירכיו ובקריאתו האחרונה ביקש להזהיר את אנשי הערבות משד. סופה עטפה אותם, וכשהסופה שככה ואנשי השבטים באו לחפש את גופת השאמן, הם מצאו רק את הזאב הענק - ומאז הזאב מיילל כאות אזהרה - לאנשי השבטים מהשד, ולשד מאנשי השבטים.

2.המערה.
בהרי מורדביה הגבוהים יש הר יוצא דופן - בעוד ההרים סביבו אפורים ומתכסים בשלג, הוא שחור, חלק בוהק ותמיד מקרין חום, איש מעולם לא ניסה לחצוב אותו.
אבל הדבר המפחיד ביותר בהר הזה הוא המערה שבו - איש מעולם לא נכנס אליה : פתח המערה נראה כמו זוג מלתעות כריש ענקיות - השיניים חדות דיין בכד לקרוע כל יצור שגודלו מעל לשלושים סנטימטר, ולכן לא ניתן להכנס למערה , אבל מה יש שם? ולמה לפעמים נשמעות גניחות מתוך ההר?

3. העיר המנגנת.
האם זה תוכנן? האם זו מקריות או שיד האלים יצרה את המוזיקה?
העיר המנגנת מיוחדת בגגות שלה : עשויים מסגסוגת מסויימת של מתכות שנכרו במכרות שהעיר הייתה מפורסמת בהם, אז. בלאורך כל שעות היום, החל מבערך חצי שעה מרגע זריחת השמש ועד שקיעתה, השמש עולה ומתחילה לחמם את הגגות : הגגות מצידם, מתחילים לרעוד ולהשמיע צליל, כל גג תו שונה מעט מחברו, המוזיקה נמשכת לאורך כל שעות זריחת השמש, ואנשים עם שמיעה מוזיקלית יכולים לזהות את שעת היום רק ע"פ צלילי המוזיקה שהגגות מפיקים.
 
למעלה