שבעה

  • פותח הנושא ga26
  • פורסם בתאריך

ga26

Member
הי אלישבע.
חלום קצר עם רקע.
רקע:
לפני 11-12 שנים בינואר חלמתי חלום מבעית. אחי הצעיר (ז"ל - הוא היה חי אז) היה נושא בחלום. בחלומי אני נמצא בבית הורי, אני בשבעה על מות אחי, בוכה על יד אבי. התעוררתי בפחד גדול וידעתי שזה חלום אמת. אחי נהרג בתאונת דרכים חודשיים אחר כך.

רונית - בת דודה שלי, יש לה שם נוסף - שרון אבל אני בתודעה שלי היא רונית ואני קורא לה רק כך. אנחנו כמעט ולא בקשר, נדיר שנפגשים באירוע כזה או אחר.
אמא שלה נפטרה לפני קצת יותר משנה, אביה נפטר לפני כעשור.

החלום:
אני רואה את אמא שלי ודודת שלי מתארגנות בבית לשבעה של רונית. אני מתפלא.

החלום פחות מפחיד מהקודם וגם לא מרגיש לי כחלום אמת כמו הקודם (לא נבואי)

תודה
 

אלישבע777

Well-known member
שלום GA,

עברתי על החלומות הקודמים שלך. אין חלום שאין לו נגיעה למוות. מות אחיך, ספינה טובעת ( שם דווקא הצלה ממוות - בזכות גילי) , הבן של רותי שאביו נפטר ועכשו ה"שבעה" של רונית ושאר הנפטרים המוזכרים ברקע לחלם הזה.

כמו כן מוטיב נוסף הוא השמות המציינת שמחה או שירה – גילי ( בעבר) והיום – רונית שהיא במציאות נקראת גם שרון כלומר ... [ש] רון .

טראומת החלום הנבואי של מות אחיך עדיין טבועה בך. בנוסף הזכרת בעבר מחלה ממאירה אצל אשתך וגם אתה עברת ניתוח. הקשר עם רעייתך הוא חי מחד ומת מאידך – כל אלה מחרידים שדים ברבצם, בחלומות הלילה ואנו זוכרים אותם, כי הם מזעזעים וגם באים לומר לנו משהו לעצמנו.

אתה ציינת בעבר, שחייך טובים ומאושרים גם בבית וגם בעבודה (בחלום: גילי, רונית וש-רון) ועל רקע זה, יש לך חשש פנימי עמוק ממוות ( שבעה), מנפילה, מאסון. כשזה בחלום, זה יכול להתגלות בעתיד כחלום נבואי וזה מאוד לא נעים ועוד פחות נעים להתעורר מחלום על מוות של אדם מוכר שעדיין חי. זה כאילו שאנו מאחלים לו מוות... אבל מה לעשות, אין לנו שליטה על החלומות שלנו.

אני אישית, פחות נוטה להאמין שיש חלומות נבואיים. כלומר – רבים חולמים על אירועים עתידיים שמתגשמים לטוב ולרע, אבל על פי רוב, החלומות אינם חוזים עתידות וחלומות שמתגשמים מתגלים כנבואיים, רק בדיעבד... הם בעיקר משקפים את הפחדים שלנו ואת מה שאנו חושבים על עצמנו או על אחרים, ללא צנזורה של שעות העירות.

פרוש נוסף אפשרי – הכל אצלי בעצם טוב והבעיות הן מינוריות. איך זה יכול להיות?? האם מגיע לי לקבל כזה שפע? אולי זו אשליה שתיגמר באיבחת חרב פתאומית? אם כך - צריך להתכונן לצרה הנוראה שבטח תגיע. צריך לחשוב מה עלול להשתבש כדי למנוע את הבעיות מראש.

אשמח לחוות דעתך על הפרושים. האם הם התאימו לך? אם לא, תציע פרוש משלך.
 

ga26

Member
תודה אלישבע.
אכן מוות תמיד עניין אותי אבל היום אני בכלל לא מתעסק בזה. אני גם לא נבהלתי מהחלום, הוא היה נראה כחלום "מקרי" בהחלט ובכל זאת הדמיון לחלום ההוא הישן הדהד בי.
קשה לי לדעת מה פירוש החלום כי בדרך כלל אני מרגיש את זה ופה לא הרגשתי חשש או פחד ממשהו מסויים.

תודה שוב
 

אלישבע777

Well-known member
תודה אלישבע.
אכן מוות תמיד עניין אותי אבל היום אני בכלל לא מתעסק בזה. אני גם לא נבהלתי מהחלום, הוא היה נראה כחלום "מקרי" בהחלט ובכל זאת הדמיון לחלום ההוא הישן הדהד בי.
קשה לי לדעת מה פירוש החלום כי בדרך כלל אני מרגיש את זה ופה לא הרגשתי חשש או פחד ממשהו מסויים.

תודה שוב
חלומות עם מוטיב חוזר שאתה גם זוכר - הם חלומות חשובים לעצמך. הם באים לשקף לך משהו בשפת החלומות. יש להם מסר אישי. לא תמיד יש רגשות עזים בחלום אבל עצם החלימה על נושא מסויים - הוא מה שחשוב. שני מוטיבים חוזרים: השמות השמחים והמוות. אבל הם סמלים בלבד, כתב סתרים או צופן. אם זה מסקרן אותך תחשוב על הסמליות שלהם. המוות אינו בהכרח דווקא מוות. יתכן שהו מסמל נפילה או ירידה, או סיום כל שהוא או כמה החיים עלולים להיות קצרים (וצריך להספיק). נסה למצוא למה אתה מתחבר. לא תמיד יש תשובה ברורה. אבל אם תגיע לפרוש הנכון - אתה תרגיש שהוא נכון.
 
למעלה