שביתה בי"ב - בשביל מה?

ליטן א

New member
שביתה בי"ב - בשביל מה?

אני, כתלמיד י"ב, לא מרגיש שום צורך לשבות. הקיצוצים שיפעלו בשנה הבאה על מערכת החינוך - לא יגעו בי. אני בשנה הבאה לא נמצא במסגרת ביה"ס, ולכן אף אחד לא יקצץ לי בתקציבים ללימוד שלי. אני את הלימוד שלי סיימתי. לעומת זאת, מה שקורה השנה, חשוב לי מאוד. השנה, אני בא לבי"ס במטרה כן ללמוד. ללמוד, ולעשות את הבגרויות שלי, ולעבור בציון גבוה. אני צריך לעשות זאת, ע"י ישיבה בשיעורים, בין היתר. איך אני אמור ללמוד, אם "אני" שובת? למה "אני"? כי מועצת התלמידים, שלכאורה מייצגת אותי, וארגון ההורים, שלכאורה מייצג את ההורים שלי, החליטו שאני צריך לשבות. לשבות בשביל שבשנה הבאה התלמידים יוכלו ללמוד בצורה סדירה. תזכורת - אני בשנה הבאה לא לומד. אז לא ממש מזיז לי אם ילמדו בצורה סדירה או לא סדירה. כרגע - מה שהשביתה הזאת (ושביתות אחרות, של ארגון המורים, ושל המועצות - שמפעילות את האוטובוסים ה"צהובים") יוצרת, זה אי סדר בתוכנית הלימודים שלי השנה, כשזה כן חשוב. מה זה חשוב - סופר חשוב. מחר, לדוגמא, אמור להיות לי שיעור ספרות, אחרי שבמיקוד בספרות הורידו לי כמעט את כל מה שלמדתי בשנתיים האחרונות, ובחודשיים הבאים אני צריך ללמוד את מה שהייתי אמור ללמוד בשנתיים - עכשיו גם את זה אני לא אוכל ללמוד. כן, בגלל השביתה. שאמורה להיות לטובתי. אז בשביל מה זה טוב? מחר אני לא אגיע. לא בגלל שאני לא רוצה. אלא בגלל שאני יודע שאני אהיה היחיד שיגיע. ללמוד - גם אם אני אגיע מחר, אני לא אלמד. אין סיכוי.
 

skopy

New member
אני לא רואה פה שום בעיה

1.המורים רצו להצטרף אבל חבל להם על המשכורת אם המורים היו שובתים אז לא היית מתלונן כי אין לך מה לעשות בנידון כמו שבקרה הזה. 2.אתה יכול ללכת לביה"ס ולבקש את החומר אין פה שום בעיה שם עם המורה ודבר איתה ולשביתה הזאת יש יתרון כל מי שבא כי חשוב לו לבוא הוא מקבל שיעור פרטי כביכול במקום שיעור עם כיתה מלאה. חוץ מזה לנו יש עקרונות אני אישית לא מוכן ללמוד שנה הבאה עד 11:00 זה שאתה בכיתה י"ב ואתה יוצא באמירה שנה הבאה סיימתי אז אני שם פס תחשוב שבעוד כמה שנים זה יקרה חס ושלום לילדים שלך המצב של היום נורא גרוע והוא יחמיר. אני לא רואה בזה שום דבר פסול בכך שאנחנו שובתים להפך זה רק מראה שאנחנו יכולים לדרוש משהו בחיים. בכבוד ובהצלחה, סהר
 

eviv

New member
דיי מהאגואיסטיות

אז מה אם אתה לא תיפגע אישית אבל מה עם אחיך ואחיותך הם לא חשובים לך ומה אם הודודים ואם כל המשפחה שלך ואם כל האנשים שקרובים לך לא איכפת לך מהם אז מה אם אתה לא נדפק מזה ישירות אל תגרום לכלל התלמידים ללהידפק אל תפר שביתה!!!
 

ליטן א

New member
קודם כל, אני רוצה להבין על מה אנחנו

שובתים. כי לא להגיע לבי"ס, במטרה שבעתיד נגיע יותר לביה"ס - נשמע קצת דפוק. זה לא כמו שביתה של "לא לעבוד עכשיו בשביל לעבוד בעתיד" - כי שם מדובר על משכורות ועניינים. כאן אנחנו לא נרוויח כלום מהשביתה - חוץ מעוד שעות לימודים. שעות לימודים, שאנחנו גוזלים לעצמנו עכשיו עם השביתה.. קצת אבסורדי, לא? אבל זאת דעתי האישית. אגב, לדעתי השביתה לא תועיל בכלום. היחידים שיפגעו ממנה - הם אנחנו, התלמידים. המורים ימשיכו לקבל שכר, כל העולם ימשיך כסדרו, ורק אנחנו מחר לא נגיע לבי"ס. זה לא יזיז לאף אחד. השביתה הזאת נשמעת לי ממש שטותית. אגב - אגואיסט. בד"כ אני לא, אבל כשהשביתה הזאת פוגעת בי יותר מאשר מועילה לי (גם בראיה לעתיד) - אני לא רואה שום סיבה לתמוך בה.
 

אפרתתת

New member
ליטן אגואיסט?

ומה איתכם? לא חשבתם לשנייה על כל תלמידי כיתות י"ב שעושים השנה המון המון בגרויות? בכיתה י"ב השביתות הן כבר לא מקור לשמחה, הן מציקות ומפריעות ללמוד כמו שצריך לבגרויות. לדעתי צריך היה לאפשר לתלמידים בי"ב ללמוד מחר כרגיל.
 

ד ג י

New member
אבל הוא יכול ללכת היום לבית ספר

המורים לא שותבים הוא יכול ללכת היום לבית ספר וללמוד, אני חושב שהשביתה הזאת כן מוצדקת כי אני מאמין שכמות האנשים שהשביתה (ותוצאותיה) טובה להם גדולה מכמות האנשים שהשביתה לא טובה להם.
 

ליטן א

New member
ציטוט מפורום שמיניסטים:

"אמרו שהשביתה התבטלה, באתי לביה"ס וגיליתי להפתעתי שמכל הכיתה שלי אני היחידה שבאה ויש עוד כמה מעטים מהשכבה. דיברתי עם המחנכת שלי שהסבירה לי שהמורים מחוייבים להגיע ושכן, הם לא שובתים ולכן הם ילמדו כל מספר של תלמידים שיגיעו. לעומת זאת, יש שביתה של ועד ההורים לכן אנחנו לא אמורים להיות בביה"ס... המורה לאנגלית אמרה לי ללכת הביתה... בסופו של דבר הלכתי.." ואני מניח שזה היה ככה בבתי ספר רבים בארץ. המורים, למרות הטענה שלהם שהם ילמדו כל מס' של תלמידים שיהיה בבי"ס, לא ישבו מול כיתה של שלושה אנשים.
 

ד ג י

New member
זה כבר לא אשמתנו

זה לא בסדר, המורים שבבית הספר צריכים ללמד גם אם מגיע רק ילד אחד ובמקרה הזה אני מסכים איתך שזה מאוד לא בסדר, ואיפשהו אני מרגיש כאן כאילו אני עושה את השביתה למורה כדי שהוא סתם ירוויח כסף
 
אנחנו הגענו 4 ילדים מהכיתה ....

דרשנו מהמורה שתלמד כי יש בגרות השנה במתמטיקה (אני ב-3 יחידות...) והיא לימדה ....!
 
למעלה