שבוע מסיים בג'ירו

מה נשאר לנו בג'ירו:
היום - קטע הררי קשה מצפון לאגמים
ביום ד' - קטע הררי באותו אזור, מעט פחות קשה.
יום ה' - קטע שטוח, ירידה למישור שמדרום לדולומיטים
יום ו' - קטע הררי קשה בדולומיטים הדרום-מזרחיים, סיום פסגה.
שבת - קטע הררי קשה בדולומיטים, עליה מעל 2,000 מטר וסיום במרמולדה, סיום פסגה.
יום א' - קטה מסיים, נג"ש בוורונה של 17.4 ק"מ, לא לגמרי מישורי.
 
קטע 16 - 202 ק"מ אורכו וכולל 3 טיפוסים ארוכים ואחד קצר. הטיפוס האחרון הוא של 12.7 ק"מ בשיפוע ממוצע של 8.1%, כשהחלק האחרון הוא ב-10 % ומעלה. מהפסגה יש 6 ק"מ של ירידה ובסיום מישור. מזג האוויר חמים עם טמפרטורות בסביבות 25 מעלות בעמקים. בחלק האחרון של המסלול יתכן גשם.
שוב צפוי מאבק עז על כניסה לבריחה, שיכלול גם את מתמודדי חולצת המטפס: קון באומן מיומבו-ויסמה, דייגו רוזה מאאולו-קומטה, ג'וליו צ'יקונה מטרק-סגפרדו ועוד. מן הסתם, איאוס גרנדירס יקחו על עצמם את נטל הובלת הדבוקה. השאלה היא האם בורה-הנסגרוהה ינסו לפוצץ שוב את המרוץ ולבודד את קרפאז? אני מאמין שכן ושבגלל זה הבריחה תיתפס ויינצח בקטע רוכב דירוג כללי. ניבאלי?
 
קטע 16 - 202 ק"מ אורכו וכולל 3 טיפוסים ארוכים ואחד קצר. הטיפוס האחרון הוא של 12.7 ק"מ בשיפוע ממוצע של 8.1%, כשהחלק האחרון הוא ב-10 % ומעלה. מהפסגה יש 6 ק"מ של ירידה ובסיום מישור. מזג האוויר חמים עם טמפרטורות בסביבות 25 מעלות בעמקים. בחלק האחרון של המסלול יתכן גשם.
שוב צפוי מאבק עז על כניסה לבריחה, שיכלול גם את מתמודדי חולצת המטפס: קון באומן מיומבו-ויסמה, דייגו רוזה מאאולו-קומטה, ג'וליו צ'יקונה מטרק-סגפרדו ועוד. מן הסתם, איאוס גרנדירס יקחו על עצמם את נטל הובלת הדבוקה. השאלה היא האם בורה-הנסגרוהה ינסו לפוצץ שוב את המרוץ ולבודד את קרפאז? אני מאמין שכן ושבגלל זה הבריחה תיתפס ויינצח בקטע רוכב דירוג כללי. ניבאלי?
אתמול כתב דני אסקרוב בטוויטר על הניהול הטקטי המוזר של בורה-הנסגרוהה בקטע 16. שלחו שני רוכבים חזקים לבריחה: את קלדרמן ואת קמנה. מילא שלא השאירו אותם בדבוקה כדי להגביר קצב באחת העליות ולנסות לבודד את קראפאז, אבל למה שניהם עבדו בבריחות שלהם ולא ירדו אחורה בשלב מסוים לעזור למוביל שלהם? יש לקבוצה כבר ניצחון בקטע עם קמנה והמטרה שלהם צריכה להיות הדירוג הכללי עם הינדלי.
להזכיר את ההיסטוריה, בג'ירו של 2020 בנג"ש המסיים של 15.7 ק"מ שטוחים במילאנו, הפסיד הינדלי לאלמיידה 56 שניות - ז"א בורה צריכים לתכנן שיהיה פער של דקה בנג"ש בוורונה. את הפער הזה צריך לפתוח בהרים ואלמיידה הוא רוכב מאוד עקבי, אם לא יפתחו עליו פער בהתקפות ויעזרו להינדלי לשמור ולהגדיל את הפער - אלמיידה יסגור אותו או יצמצם הפסדים.
 
קטע 17 - 168 ק"מ באזור העיר טרנטו שבדולומיטים, אך מבלי להיכנס אליה, מסתיים באזור אגם קלדונאצו. הקטע אמור להתאפיין בגשם, שמן הסתם ישפיע על התפתחות הקטע. הקטע מתחיל מיד בטיפוס לא מדורג של 8 ק"מ לפאסו טונאלה. מכאן ירידה ארוכה ושיטוט בעמקים עד ק"מ 121 שבו מתחילה עליה בקטגוריה 1 ואחרי הירידה מהמעבר העליה המסיימת, שוב בדרגה 1 - 8 ק"מ בשיפוע 9.6%. מסיום העליה עוד 8 ק"מ בתוואי משתנה עד לסיום. גם אם תצא בריחה שתלך עד הסוף, הטיפוס האחרון הוא מאתגר ומן הסתם יתרחש שוב קרב בין קאראפאז, לנדה והינדלי כשאלמיידה מנסה לא לפגר הרבה אחריהם.
 
אתמול העלה שון קלי אפשרות מעניינת לכך שבורה-הנסגרוהה רכבו בקטע 16 ההררי ללא תמיכה אמיתית באפשרות התקפה של הינדלי. הוא אמר שייתכן שבקבוצה מעריכים שהינדלי יתקשה לעמוד במעמסת הלחץ המנטלי הנובע מכך שכל חברי הקבוצה רוכבים עבורו ומקריבים את האינטרסים שלהם לטובתו.

היום קטע 18- שבו רוכבים 156 ק"מ, תחילה במגמת ירידה מהדולומיטים הדרומיים אל המישור במחוז ונטו כשהסיום הוא בעיר טרוויזו. מזג האוויר צפוי להיות נאה, עם אפשרות לגשם קל באמצע הדרך. רוח קלה-בינונית, פנים-צד בחצי האחרון והשטוח של המרוץ.
על הקטע כתוב: ספרינטרים. נשארו לנו במרוץ את דמאר, קוונדיש, גביריה, דיינזה, באוהוז, כשקבוצות קוויק-סטפ, DSM וקצת גם גרופמה תתמוכנה בספרינטרים שלהם ללא סייג, כיוון שאין להן רוכבי דירוג כללי. האמירויות ובחריין שיש להן רוכבי דרוג כללי ינסו לסייע לספרינטרים שלהם רק בקילומטרים האחרונים שאז זה גם יתרון לרוכב הדרוג הכללי ולעוזריו להיות בקדמת הדבוקה.
עזרה צפויה גם מישראל פרמייר-טק. למרות שניצולו פרש, להערכתי הם יעבדו עבור ריק צאבל. פשוט אין להם ברירה אחרת. הם חייבים להראות את החולצות שלהם מקדימה וגם אם ברור להם שהסיכוי שצאבל ינצח, או אפילו יגיע בין החמישה הראשונים, הוא נמוך, הם יעבדו בקדמת הדבוקה בכל זאת.
הימור שלי על מנצח: פיל באוהוז מבחריין-מרידה

בטור נורבגיה, שבו ניתן לצפות באמצעות מנוי בתשלום של יורוספורט, ישראל פרמייר-טק מתפקדים לא רע. עובדים לפעמים בחזית הדבוקה ורוכבי המטרה שלהם: קרל-פרדריק האגן ופטריק בווין ממוקמים אחרי שני קטעים במקומות 6 ו-9 בהתאמה. במרוץ מוביל הרוכב הנורווגי הצעיר והמוכשר, טוביאס יוהנסן מקבוצת UNO-X הנורבגית עם התלבושת הבולטת של כתום וצהוב. שני אית'ן הייטר מאינאוס-גרנדירס ושלישי רמקו אוונפול מקוויק-סטפ.
 
עוד אכזבה (לפחות שלי, אולי הם לא מאוכזבים כי לא היו להם ציפיות) מישראל פרמייר טק אתמול, בקטע 18, בתחילת הקטע היה נראה שיש להם עניין בקטע כשניסו יחד עם קבוצות הספרינטרים האחרות לשלוט בדבוקה ולאפשר לבריחה בת ארבע רוכבים לצאת, בריחה שנראתה ברת שליטה ולא מסוכנת במיוחד. בהמשך שלחו רוכב שירכוב רביעי או חמישי בדבוקה הרודפת, בבחינת הצהרת כוונות שהם מוכנים להשתתף ברדיפה, למרות שבפועל לא ראיתי שעושים זאת (בצדק, אם קבוצות הספרינטרים מתנדבות לעשות את העבודה, כולל קב' האמירויות שאיבדו את אלמיידה שנמצא כחיובי לקורונה). אבל, 40 ק"מ לסיום הבינו קבוצות הספרינטרים שהן בבעיה מול הבריחה והגבירו את הקצב בצורה די פתאומית, שיצרה פיצול בדבוקה (יתכן כי הייתה גם רוח צד באותו זמן) - פיצול שהשאיר את טרק סגפרדו עם החולצה הלבנה ואת ישראל פרמייר טק בחלק האחורי, וכיוון שהקצב נשאר גבוה, לא הצליחו לחזור לדבוקה, שגם היא יצאה מאוכזבת כשלא הצליחה להשיג את הבריחה.
בשני הקטעים ההרריים שנותרו ספק אם דה מרקי יוכל לעשות משהו בבריחה נוכח המאבקים הצפוייים בראשות הדרוג הכללי.

יום שישי - קטע 19 - 178 ק"מ הכוללים טיול בסלובניה. קטע הררי שאלברטו קונטדור צופה שיהיה בעל משמעות רבה יותר בדרוג הכללי לעומת קטע 20 הכולל את הצ'ימה קופי וסיום במרמולדה.
שתי הפסגות המשמעותיות הן בדרגה 1 לקראת הסיום ובדרגה 2 בסיום. הראשונה היא בסלובניה - 10.3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9.1%. לאחריה ירידה ארוכה ומפותלת, ואז רכיבה מישורית של כ-15 בעמק וטיפוס מסיים של 7.3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 5.9%. מזג אוויר נאה עם אפשרות לטפטופים בדרך.

נקודת המפתח, לדעתי, תהיה הטיפוס בסלובניה והירידה לעמק. רוכב בדרוג הכללי שיצליח לתפוס פער של כמה שניות בפסגה, יתכן שיוכל למנף זאת בירידה ובמישור אם יהיו לו משתפי פעולה בדמות חבר לקבוצה או סתם רוכב אחר שמנסה לנצח בקטע או להתקדם בדרוג הכללי.

לאחר פרישת אלמיידה, נותרנו רק עם השלישייה: קרפאז, הינדלי ולנדה שמפרידה בינו ובין המוביל 1:03 דקות. הרביעי, ניבאלי הוא כבר בפער של למעלה מ-5 דקות ואמנם הירידה הארוכה והמפותלת היא לפי מידותיו, אבל צריך גם להגיע לפני זה לפסגה יחד עם קראפז ושות' וזה כבר יותר קשה.
אינאוס תרכוב הגנתי ומלאכת ההתקפה תצטרך להיות של בורה ושל בחריין. מן הסתם, שתי הקבוצות הללו תנסנה לשלוח רוכבים לבריחה, כדי שיעזרו בהמשך הקטע למוביל שלהם.
ההימור שלי: קראפז ימשיך לשמור על יתרונו בראש הדירוג ואולי אף יגדיל אותו.
 

elsanto

Member
הכל מסתכם כרגע לשני הקטעים האחרונים.
הקטע היום עם המרמולדה ללקק אצבעות.
הינדלי מוכיח עצמו שוב וכנל קאראפאז.
לנדה חזר להיןת הלנדה שמלפני חמש שנים .
ניבאלי כבר לא מה שהיה וולוורדה דעך לחלוטין .
חושב שהפציעה בברך מהטור
משפיעההרבה יותר מנה שחשבו קודם זה לא רק הגיל.
קאראפאז נהנה מיתרון הקבוצה העדיפה וממושמנת.
פבל סיבקוב נותן לקאראפאז יתרון.
קאראפז מכיר היטיב את לנדה ויגולותיו ,לנדה לא חכם כמו האקודורי .
הינדלי פשוט מטפס מצוין מעט טוב יותר מקאראפאז אך לא ערמומי כמוהו .
השורה התחתונה נותנת שוויון ולקאראפאז מספיק לשבת על הגחגל של הינדלי ולחכות לנגד שעון .
 

elsanto

Member
קאראפאז ניסה לפרק אתמול לא הצליח .
לנדה והינדלי בחוכמה חצו את קו הסיום אחריו כדי לחסוך כוח להיום .
לנדה ניסה לתקוף לא הצליח .
לקאראפאז יש פשוט יותר עומק וערמומיות כרוכב גראנד טור מאשר לשניים האחרים .
כדי לייצר שינוי הינדלי ולנדה צריכים התפוצצות מקבוצותיהם
מעניין מה יקרה בינתיים לא נראה שיש להם מספיק דלק בטנק ,אך אולי שמרו הכל להיום ?
נראה.
 
טור נורבגיה - אתמול היה הקטע המכריע (ככל הנראה) עם עליה ארוכה וקשה בסיום. ניצח רמקו אוונפול שמוביל עכשיו בדרוג הכללי. פטריק בווין מישראל פרמייר טק מדורג שביעי. רוב הרוכבים בעשירייה הראשונה פחות מוכרים, רובם רוכבים צעירים בגילאי 19-23, שנותנים בראש לרוכבים הוותיקים וכנראה יהיו רוכבי העתיד במרוצי הקטעים.
קאראפאז ניסה לפרק אתמול לא הצליח .
לנדה והינדלי בחוכמה חצו את קו הסיום אחריו כדי לחסוך כוח להיום .
לנדה ניסה לתקוף לא הצליח .
לקאראפאז יש פשוט יותר עומק וערמומיות כרוכב גראנד טור מאשר לשניים האחרים .
כדי לייצר שינוי הינדלי ולנדה צריכים התפוצצות מקבוצותיהם
מעניין מה יקרה בינתיים לא נראה שיש להם מספיק דלק בטנק ,אך אולי שמרו הכל להיום ?
נראה.
בקטע אתמול, שוב רכיבה בלתי מובנת של בורה-הנסגרוהה. במקום לתת לקבוצת המוביל (קרפאז) - אינאוס גרנדירס להוביל את הדבוקה, לקחה בורה הנסגרוהה את ההובלה על עצמה. כשלעצמו זה יכול להיות צעד נבון, אם מתכננים לעשות משהו. אבל אם לא עושים כלום אז רק שוחקים את הרוכבים ואת אפשרות ההתקפה. אם היו שומרים את הבריחה במרחק קרוב, אז היה ניתן להבין שהם מתכננים משהו (אולי אפילו זכייה בשניות הבונוס של המקומות הראשונים), אבל ברגע שהם נותנים לבריחה להישאר על פער של 8 דקות אז ברור שגם הבריחה והדבוקה תישארנה מופרדות ושהקצב הוא לא גבוה ומאפשר לכל הפועלים של קרפאז להישאר איתו (למרות שאיבדו את פורט שפרש בגלל מחלה). הסיבה היחידה ההגיונית לצורת הרכיבה של בורה היא דווקא שמירה על הינדלי שאולי לא מרגיש טוב, וכך שומרים על קצב שמתאים לו. זו אולי הסיבה שקראפז תקף, כדי לבחון אם זהו המצב ולנצל זאת. אבל אז גילינו שהינדלי מרגיש בסדר ויכול לעקוב אחרי קראפז ואחרי לנדה, מה שמביא אותי שוב למתוח ביקורת על הטקטיקה חסרת ההיגיון של בורה-הנסגרוהה.

היום הקטע בדולומיטים יתנקז כולו אל העליה האחרונה אל המרמולדה, שבה חמשת הקילומטרים האחרונים מסתובבים סביב ה-10-11 אחוז שיפוע. נקודת הסיום היא בגובה של 2,052 מטר ועוד לפני כן עוברים הרוכבים את מעלה הפורודי שהוא הצ'ימה קופי - גובה של 2,236 מטר מעל פני הים.
במצב הנוכחי, כשצופים אל הנג"ש המסיים, היתרון הוא של קראפז ולכן יריביו חייבים לתקוף, אך לא נראה שהם מסוגלים לכך. קבוצותיהם עייפות וגם הם לא מצליחים לתפוס מקראפז יותר מכמה מטרים יתרון. הגובה היום בוודאי לא ישפיע על קראפז ואם ישפיע לרעה על מישהו זה יכול להיות הינדלי או לנדה.
 

elsanto

Member
ובכן בורה פשוט רצו לשמור על קצב נמוך שלשום והצליחו להרדים .
אתמול הינדלי תקף בהרים ולקח על -אראפאז 1:28 .
היום יש לנו נג"ש 17 וקצת קמ.
בהנחת מהירות 48 קמ"ש קצב נמוך או 72 שניות לקמ .
ובהנחת מהירות 54 קמש או 66 שניות לקמ קצב גבוה נמצא הפרש 6 שניות לקמ או קצת יותר מ 102 שניות בין המוביל למפגרים .
102 שניות הםקש יספיקח לקאראפאז לנצח בג'ירו .
הינדלי כבר הגיע לנגד שעון מסכם עם החולצה הורודה נגד גוגן האגן הארט והפסיד אותה.
מצד ש י הפער הפעם גדול ויכול להספיק .
צוות האימון ישב כל היום ויספור קצב פידול והספק נדרש בכל נקודה ,בדיוק כפי שאנו עושים כעת.
 

elsanto

Member
בעליה יש להינדלי יותרון בגלישה יש לקאראפאז יתרון אדיר .
קשה לכמת במדויק מה יקרה חוץ מלומר היתרון של הינדלי אתמול היה בערך 40 שניות על קאראפאז אך בעזרת שובר השויון לני קאמנה שמשך את הינדלי בעליה והפריע לקאראפאז בהמשך הגענו ל 88 שניות הפרש .
קאראפאז יכול לסגור 4 שניות לקמ על הינדלי במישור להפסיד שניה לקמ בעליה ולסגור 10 שניות לקמ בגלישה .
צריך לעקוב במדויק אחרי פרופיל הקטע , אם הינדלי ירכב חכם וזהיר הגירו שלו .
קאראפאז ישתולל בודאות
יש לו יכולות מתאימות לכך .
על פניו נראה יתרון קל להינדלי בין 3 ל 8 שניות בסיכום .
גלישה חזקה של קאראפאז תתן שויון עד 2 שניות יתרון עבורו.
נפילה של אחד או שני המתחרים והגירו ילך ללנדה.
הולך להיות מעניין.
 
לפחות פעם אחת, בורה - הנסגרוהה עשו את מה שצריך. שלחו את קמנה לבריחה והוא הגיע לסייע להינדלי בדיוק ברגע הקריטי. האמת היא שהינדלי הרגיש ביטחון כבר לפני כן כי במעבר חוזר על הקטע הקריטי אתמול, בערך כ-3.6 ק"מ לסיום, כשסיבאקוב סיים למשוך את קראפס ושחרר אותו להתקפה, מייד עלה הינדלי להתקפה בעצמו וקראפס הפך לעוקב אחרי הינדלי, כ-100 מטר לאחר מכן הוא פגש את קמנה שירד מהבריחה ומשך אותו כשקראפס ממשיך להיות דבוק לגלגל של הינדלי. הם רוכבים כך כ-700 מ', עד בערך 2.8 ק"מ לסיום ואז קראפס נשבר ונפתח פער שעולה במהירות ומגיע בסיום לדקה וחצי.
אני לא רואה איך ניתן לסגור פער של דקה וחצי בנג"ש של 17 ק"מ כשהפער הוא לא כזה גדול בין הרוכבים. נכון שקראפס עדיף על הינדלי, אבל לא בכל כך הרבה. מזג האוויר באזור ורונה הוא נוח ואם תנשב רוח, אני חושב שלא תהיה משמעותית כי חלקים גדולים מהמסלול מוגנים מרוח.
בקיצור, מקסימום שיכול לקחת ממנו זה דקה וזה לא מספיק.
 
תם ונשלם, ניצחון גדול לג'אי הינדלי בדרוג הכללי, לאחר שהצליח אתמול לשמור על יתרונו. ניצחון יפה בקטע הנג"ש המסיים לאיטלקי מטאו סובררו מקבוצת בייקאקסצ'יינג. נג"שיסט מצטיין נוסף באיטליה שמתווסף לפיליפו גאנה ולאדוארדו אפיני. הצטיינותה של איטליה בנג"ש בקרב הרוכבים העולים, עומדת בניגוד גמור לחוסר המוחלט של איטליה ברוכבי גרנד-טורים. עם פרישתם הצפויה של ניבאלי (מקום רביעי בג'ירו) ושל פוצוביבו (מקום שמיני), האיטלקים נשארים עם גיליון לבן בנושא של רוכבי גרנד-טורים שיכולים לסחוף אחריהם את קהל האוהדים. הרוכב האיטלקי המלהיב היחידי שראינו הוא אלסנדרו קובי שהיה פעיל בבריחות רבות ובא על שכרו לבסוף בניצחון קטע 20 המכריע למרמולדה. אבל קובי הוא רוכב של חד-יומיים עם טיפוסים וקשה לי לראות אותו מתקדם לכיוון מרוצי הקטעים ובמיוחד גרנד-טורים.
 

elsanto

Member
גלישה :
להבנתי קאראפאז הבין כי הכביש יהיה חלק מהגשם
והחליט לשמור על המקום השני .
הבחור יודע לחתוך הפסדים תכונהה של רוכב גדול.
 
למעלה