שבוע טוב עם בקשה מיוחדת... דחוף

kagome10

New member
תודה על התמיכה

ומוזר לי שמאשימים אותי בכל שאני לא יודעת מה הוא מחסור. לדעתי המצב הוא הפוך. דווקא משום שאני יודעת מה הוא מחסור אני יודעת מה זה מותרות, וכשנזקק-כביכול מבקש עזרה במוצרי מותרות (חיתולים חד פעמיים, ברוב המוחלט של המקרים תחליפי חלב, טלוויזיה וטלפון נייד נמצאים אצלי תחת הקטגוריה של מוצרי מותרות. מקרר נמצא תחת סימן שאלה) וילד בת ארבע יכולה מזמן לא לאכול את האבקות האלו!
 
כשתגדלי תביני כמה עולה לגדל ילדים !!!

ופעם שיהיו לך ילדים אם בכלל תכבסי להם טיטולים. ערן ביקש כאן עזרה לנזקקים ואם אין לך משהו חכם לכתוב אז עדיף שלא תכתבי כלום. אין לך מושג כמה ערן (העין3 ) תורם ומתרים לנזקקים ... לפני כחצי שנה ערן שיפץ בית שנשרף בדרום תל אביב שמתגוררת בו משפחה קשת יום. אני תרמתי בזמנו צעצועים ומיטות חדשות ומבלי לשאול למה לא משומשות פשוט תרמתי ודי !!! וכמו שערן תמיד אומר למטופלים שלו " תזכרו תמיד לתת לאחר ופעם תקבלו בחזרה" או משהו בסיגנון.
 

kagome10

New member
את מוזמנת לאתר "באופן טבעי"

כדי לראות מקבץ של אמהות, ביניהן אמהות שגידלו ילדים ללא חיתולים. אני לא אתן לאחרים דברים שהם שליליים בעיני. אני מנסה להימנע לחלוטין מדברים חדשים, כי כל חפץ חדש זה נזק לסביבה. אולי בחפץ החדש שאני קונה אני גורמת למותה של ציפור, או לעוד ילד חולה באסטמה. אני לא אתרום מיטה אם עוד לא החלטתי אם אני רוצה שבבית שלי תהיה בכלל מיטה, ובוודאי שלא אתרום סימילאק, כמו שלא אתרום ג'אנק םוד מסוג אחר. וכמו שלא אעזור למשפחה קשת יום שמבקשת טלוויזיה, לא אעזור למישהי שרוצה לזהם את הסביבה עם חיתולים חד פעמיים. למה לי לקחת על מצפוני את החטא הזה? לדעת שבגללי יהיה עוד ילד חולה, עוד חיות מתות, ואולי אפילו עוד אזור שחברת של מזהמת, ומגרשת את תושביו המקוריים ממנו, הורסת בדליפות נפט את מקור הפרנסה שלהם ועכשיו בגללי אין להם מה לאכול. לא אעזור בצעצועים שמציפים את הילד בעודף גירויים מעלים את סף הריכוס שלו מומנעים ממנו את הזכות הקדושה להקשיב לעולם כמו שהוא. אני לא רוצה לתת לעולם שמסביבי נזק. ואני מעדיפה להזהיר את מי שעלול בלי כוונה, מתוך כוונות טובות ועיוורון (לפעמים מכוון) לגרום נזק. אולי אם לא יעזרו לה האם תוותר על סימילאק ותתן לילד מלפפון במקום? האם אני יכולה לקחת אחראיות על הנזק שייגרם לו בגלל שבמקום לאכול מזון מזין הוא אוכל אבקה?
 

mikilk

Active member
את מנסה לחנך את העולם

זה טוב ויפה - אבל לא כשאדם נמצא במצוקה. חיתולים רב פעמיים דורמים נזקים סביבתיים עצם ריבוי הכביסות וחומרי הכביסה ומאוד יכול להיות שלאותה אשה אין כלל מכונת כביסה. שלא לדבר על השימוש במים וכו'. משפחה במצוקה - צריכה לקבל את מה שהיא הורגלה וזקוקה לה - זה לא זמן לחנך... מסכימה איתך שלכל אדם הגבולות שלו, ואם היו מבקשים ממני לתרום אייפון או מערכת קולנוע ביתית - לא הייתי עושה זאת. מיטה היא לא מותרות, בוודאי לא למוגבלים או אפילו לילדים רגישים - לישון על מזרון ברצפה = יש לזה מחיר שיכול להיות בריאותי (אסמטיים, מוגבלים בגופם ועוד). לגזור על קשישה (כמו אמא שלי - שיש לה בעיות שלד, גב ועוד) לישון על מזרן - זה גזר דין מוות - היא לא יכולה לקום... אז איננו יודעים את כל הפרמטרים - ולכן, אל לנו למתוח ביקורת כה קשה. את צריכה לעשות מה שמצפונך אומר לך, אנא - אל תמתחי ביקורת או תנסי לחנך את העולם... אפשר לחיות ללא חיתולים - אפשר גם לחיות עם בתים מבוץ וטיט שבוודאי ידידותיים יותר לסביבה- אפשר גם לא לצרוך פורומים ואינטרנט - שידוע כגורם לזיהום סביבתי (שלא לדבר על הרשתות האלחוטיות). יש המון דרכים להקל על הסביבה, לשפר את איכות החיים הכוללת, לחנך לידידות סביבתית, השאלה אם משפחה קשת יום שמבקשת עזרה צריכה לקבל בשלב זה "שטיפה" סביבתית חינוכית.
 

kagome10

New member
קודם כל - אל תזיקי

זה הכלל שלי. קודן כל לסור מרע ורק אז לעשות טוב. 1. עדיף בכלל לגדל ילדים בלי חיתולים 2. הנזק שחיתולים חד פעמיים גורמים לסביבה גדול יותר. 3. אילו חומרי כביסה? חומץ או סודה לשתיה? משפחהבמצוקה לא צריכה לקבל את מה שהיא הורגלה לו. זה כמו לתת סמים לנרקומן. מיטה היא מותרות לגבי רוב האנשים. ואני לא חושבת שיש דבר טוב בהימנעות מביקורת. את רואה אדם עושה מעשה רע, למשל, מרביץ לילד או מתעלל בחתול, לא תתערבי? אני לא מנסה לחנך אף אחד. אני לא מאמינה בחינוך. מישהי מדהימה ששמה דינה אמרה שאין שום דרך לחנך, מלבד דוגמא אישית, ואני האמנתי לה. אני מחזירה עלייך את מילותייך - אנא - אל תמתחי ביקורת או תנסי לחנך את העולם... את מדברת על להקלך על הסביבה, אני על לא להזיק. זה שלמישהו רע לא נותן לו את הזכות לפגוע באחרים, ולא נותן לי את הזכות להעמיד פנים שפגיעה באחרים זה טוב וזו עזרה. מי שמנסה לעזור למשפחה במצוקה בצורה שלדעתי מזיקה הן למשפחה והן לעולם יפיק תועלת מקצת מודעות. אבל יותר תועלת יפיקו, כך אני מקווה, חברי מפורום זהף שימנעו ממעשה רע. אני מאמינה שמה שאנחנו שולחים ליקום חוזר עלינו, אם שולחים רוע מקבלים רוע. אם שולחים רוע ומאמינים שזה טוב אז קבלים רוע מאדם שבטוח שהוא פועל מהכוונות הטובות ביותר. אני דואגת לכל מי שיעזור, אני לא רוצה שהאנשים פה יפגעו.
 

mikilk

Active member
או קיי. מקבלת את דעתך

וזו זכותך המלאה! במרבית המיליים - מסכימה לחלוטין עם מה שכתבת, המציאות מוכיחה לי אחרת, אבל זה לא אומר שזה בסדר. עדיין, לא הייתי משווה התעללות בילדים / בע"ח בשינה על מיטה. לטעמי זה קיצוני. אולי, ללא קשר, נפתח שרשור חדש שידבר על מאמצים או פעילויות שאנחנו יכולים לעזור למזער או למנוע נזקים סביבתיים? אשמח לשתף (אנחנו עושים לא מעט...) ומאוד אשמח לקרוא.
 

kagome10

New member
מחקרים מראים

שלתינוקות יונקים יש קצת יות ראינטיליגנציה מלאוכלי אבקות למיניהן. מכיוון שיניקה היא ברירת המחדל, הרי שתזונה המבוססת על אבקות תחליפי החלב פוגעת באינטיליגנציה ומונעת מהילדים למשש את מלוא הפוטנציאל שלהם. את בטוחה שזה לא מתאים להגדה של התעללות, ולו טיפה? ואני לחלוטין בעד שרשור איכות הסביבה. לא פתחתי אותו פה עדיין מסיבה מאוד פשוטה - אני לא רוצה להיתקל שוב בעיוורון של אנשים רוחניים שלא מודעיפ לכך שחייהם מבוססים על הרס והשמדה שיטתית. וחייהם של הרוב המוחלט של האנשים בחברה המערבית הם כאלו. גם שלי, במידת מה. רק שלדעתי צריך להראות לא רק נזקים סביבתיים אלא את כל השרשרת, הכוללת גם את, למשל, תת התנאים בהם מיצריפ מפעלים בסין, שלא לדבר על התמכה במשטר שבו רוצחים בנות שנולדו כי הן לא נולדו בנים ורוצקרים איברים ל"תרומה" ממתנגדי המשטר, את הלעייה בכמות חולי האסטמה והסרטן, את כמות החולים שחולים בגלל עבודת בכריית פחם, או בעבודה עם חומרי עבדה בחקלאות לא אורגנית. רוע גורר רוע, טוב מביא טוב. אם את על באמת מתעניינת בנושא אני יכולה להביא רשימת קריאה ארוכה למדי :) חלק מהספרים מעניינים מאוד, חלקם קשים יותר לקריאה.
 
כשומרת על הסביבה מה את עושה כל היום ליד המחשב

המחשב מזהם צורך חשמל מפיץ קרינה .... ובכלל כמו שכבר אמרתי לך כשתדלי ואולי יהיו לך ילדים משלך ... תכבסי כל היום חיטולים וגם אל תתני להם חיסונים ... תסיעי אותם רק על אופניים או עגלות שנגררות ע"י בהמות. ובכלל אולי תעברי לגור בבית מבוץ תלבשי עלים ותדברי עם המשפחה בעזרת שתי כוסות וחוט . צר לי אבל את אדם חולה ואולי כדאי שתבקשי מערן :העין3 ) לטפל בך ... אני בטוחה שיש לו טיפול מיוחד שמתאים גם לך.
 
גלית, אני מבינה את הצורך שלך לעזור

אולם להגיד על אדם שהוא חולה גובל בהלבנת פנים לכן אבקש להתייחס למה שאת חושבת לגבי דברים הכתובים כאן בלבד כי מטרתם לעזור בחשיבהשל איך אפשר אחרת, את יכולה להגיד שאינך מסכימה עם הדברים, אך אל תפני לגופו של אדם. ואולי בסיכומו של דבר גם אותה אישה תיתרם מכך
 
גם אני חושבת שמי שלא מגדל ילדים

ולא נלחם עבורם על פת לחם - לא מבין, ומה הקשר פה לסביבה וכו' באמת? ערן ביקש עזרה ומי שיכול שיעזור,למה להפוך את זה לדבר מכוער? למה צריך וכמה צריך,,מי את שתחליטי בכלל??
 

snoopytush

New member
גלית קגומה ממש לא חולה היא אחד

מהבני אדם שאני יותר מעריכה. בגלל המוסר שלה ואיך שהיא עומדת בו. גם מוסר סביבתי גבוה. הלואי שלבני האדם היה אכפת חצי ממה שאכפת לה מהסביבה. אבל אם את לא מערכיה את זה לפחות אל תבזי אותה ותקראי לה חולה. כי חוץ מזה שזו פגיעה וזה לפנות לגופו של אדם ולא לגופו של עיניין את ממש לא רוצה לפתוח פה קופת שרצים. את לא רוצה שיעליבו אותך נכון? הכי קל להעליב במקוםפ להתייחס עיניינית. את תרדי לרמה שאת לא רוצה להגיע אליה
 

גור42

New member
מה גם שעובדתית, מחשב לא זולל חשמל


מחשב זה אחד המכשירי החשמל הכי חסכוניים והכי נקיים שיש.
 

mikilk

Active member
בטח שמתעניינת

גם מיישמת לא מעט לגבי האינטיליגנציה - מעניין - שלושת ילדי ינקו מעט מאוד (ולא אכנס כאן לסיבות) שלושתם אובחנו כמחוננים בעלי אינטיליגנציה גבוהה מאוד. הבת שלי הוציאה 770 פסיכומטרי... יש מחקרים בעד ויש נגד - זולא הסיבה בעיני ובוודאי לא גובל בהתעללות
 

kagome10

New member
עניין של ממוצע

זה שבאופן ממוצע יונקים יותר אינטיליגנטים לא אומר שאין אוכלי-אבקות אינטיליגנטים. זה רק אומר שיכול להיות שהם היו קצת יותר אינטיליגנטים לו היו יונקים. יש גם מחקרים בעד ונגד עישון. נניח אמא נותנת לילדתה בת הארבע לעשן - זו לא התעללות? או לתת לילדה לאכול ג'אנק פוד, זה לא התעללות?
 

kagome10

New member
ועוד משהו

יש הבדל בין שינה על מיטה לקניית מיטה. בשינה על מיטה אין דבר רע. בקניית מיטה יש.
 
רגע שנייה ואייך היא תישן על מיטה אם אין לה?

יש הרבה אנשים שתורמים ואין צורך לקנות לה,ערן לא ביקש כסף ואת מתעסקת בשטויות ולא במציאות כנראה,,חיה בלללנד אמיתי,
 

TIGER SCORPION

New member
לא מאמינה בחינוך?ואת מורה!?

התגובות שלך בפורום מצביעות על אופי של אנשים שאני מאוד פוחד מהם.
 

kagome10

New member
אני מורה???

אל תבלבל ביני לבין מישהו אחר. אני לא מורה. אני סך הכל מישהי שחושבת מחוץ לקופסא. אני יודעת שזה מפחיד אנשים. לא נורא, אני אתגבר על זה. (רוניתי, אחרי כל ההתקפות על גל, האם מה שמתרחש בשרשור הזה הוא לא לשון הרע?)
 
בדיוק קגומה,

ואם תקראי למעלה תראי שכבר הגבתי על כך. ונסי עכשיו לחשוב שהיו אנשים שהיו מגינים על זכותה של גלית לקרא לך חולה ואומרים שאסור להשתיק, כי על זה בדיוק אני מדברת...
 
למעלה