שבוע טוב. מאגר שאלות:

מצב
הנושא נעול.

david80

Member
שבוע טוב. מאגר שאלות:
1) פרוייקט השחזת המסילות: א. כמה קילומטרים משחיזה המכונה כל לילה? ב. מתי יושלם פרוייקט זה? 2) מתי צפוי תחילת בניית הקרונות עבור נת``ע? 3) איזה ציוד נייד צפוי לפעול על הקו המהיר לירושלים? 4) האם יש סיכוי כלשהו לתחנת רכבת כבדה במבשרת בעתיד? תודה לעונים!
 

בועז ל

New member
שבוע טוב. מאגר שאלות:
1) פרוייקט השחזת המסילות: א. כמה קילומטרים משחיזה המכונה כל לילה? ב. מתי יושלם פרוייקט זה? 2) מתי צפוי תחילת בניית הקרונות עבור נת``ע? 3) איזה ציוד נייד צפוי לפעול על הקו המהיר לירושלים? 4) האם יש סיכוי כלשהו לתחנת רכבת כבדה במבשרת בעתיד? תודה לעונים!
תשובות לשאלות 3 ו 4.
3. עפ"י הנתונים שהעבירה הרכבת למדינה, נדרשת הוספתם של 7 מערכי רכבת עבור הקו המהיר לירושלים. כל מערך כזה כולל בתוכו 2 קטרים ו 5 קרונות דאבל דק. עלות הרכישה נאמדת ב-103 מיליון יורו נכון להיום. 4. לא עומד כלל על הפרק.
 

אורי404

New member
תשובות לשאלות 3 ו 4.
3. עפ"י הנתונים שהעבירה הרכבת למדינה, נדרשת הוספתם של 7 מערכי רכבת עבור הקו המהיר לירושלים. כל מערך כזה כולל בתוכו 2 קטרים ו 5 קרונות דאבל דק. עלות הרכישה נאמדת ב-103 מיליון יורו נכון להיום. 4. לא עומד כלל על הפרק.
בקשר ל-3 ורכבת קלה ת"א.
בקשר ל-3: האם רכבות דיזל יכולות לנסוע במנהרות כה ארוכות? משום מה חשבתי, שאלה תהיינה רכבות חשמליות. ככל הידוע לי המהירות הסופית של רכבות דאבל דק היא מתחת ל-160 ואותו קו אמור לנסוע 160 קמ"ש. אם כבר מה, שנראה לי, זה שהרכבות שהוזמנו יהיו לקווי רכבת ואל הקו המהיר לירושלים יופעל (אם יפעל דיזל זה גם לא בטוח) הקרונות החדשים. אולי עם קטרים מוסבים לחשמל. בקשר לשאלה של דוד על רכבות קלות בגוש דן - אין התקדמות בעבודות על הרכבת, אז מדברים על הזמנת רכבות? לפני מספר ימים גם העלו כתבה, לפיה מסרבים בנקים בחו"ל להשתתף בערבות. אני בספק (אולי אני טועה), שיחלו עבודות כלשהן בשנים הקרובות וגם אם כן, אלה יארכו זמן רב מאוד.
 

בועז ל

New member
בקשר ל-3 ורכבת קלה ת"א.
בקשר ל-3: האם רכבות דיזל יכולות לנסוע במנהרות כה ארוכות? משום מה חשבתי, שאלה תהיינה רכבות חשמליות. ככל הידוע לי המהירות הסופית של רכבות דאבל דק היא מתחת ל-160 ואותו קו אמור לנסוע 160 קמ"ש. אם כבר מה, שנראה לי, זה שהרכבות שהוזמנו יהיו לקווי רכבת ואל הקו המהיר לירושלים יופעל (אם יפעל דיזל זה גם לא בטוח) הקרונות החדשים. אולי עם קטרים מוסבים לחשמל. בקשר לשאלה של דוד על רכבות קלות בגוש דן - אין התקדמות בעבודות על הרכבת, אז מדברים על הזמנת רכבות? לפני מספר ימים גם העלו כתבה, לפיה מסרבים בנקים בחו"ל להשתתף בערבות. אני בספק (אולי אני טועה), שיחלו עבודות כלשהן בשנים הקרובות וגם אם כן, אלה יארכו זמן רב מאוד.
הרשה לי להיתלות באילנות גבוהים.
בזמנו התקיים בפורום דיון אודות השימוש בציוד מחושמל לעומת דיזל. אאל"ט, חן מלינג היה זה שנתן סקירה מקצועית שמסקנתה היא כי מלבד עניין הרעש (וגם זה בספק) אין יתרון כלשהו לשימוש בקו מחושמל על פני דיזל, וכי באמצעות קטרי דיזל חזקים ניתן להגיע לאותן תוצאות שמפגין הציוד המחושמל. הכוונה, כמובן, לתאוצה ומהירות נסיעה. כמו"כ, זכור לי שד"ר רייטר חיזק את עניין העמידה במהירות בת 160 קמ"ש בציוד DD . מהירות שכזו תיתכן אם ייעשה שימוש בקטרים מתאימים. פרט לכך, אם תקרא את המאמר עם המנכ"ל הראל, תיווכח לדעת שטרם נתקבלה החלטה לגבי חשמולו של הקו המהיר לירושלים.
 

אורי404

New member
הרשה לי להיתלות באילנות גבוהים.
בזמנו התקיים בפורום דיון אודות השימוש בציוד מחושמל לעומת דיזל. אאל"ט, חן מלינג היה זה שנתן סקירה מקצועית שמסקנתה היא כי מלבד עניין הרעש (וגם זה בספק) אין יתרון כלשהו לשימוש בקו מחושמל על פני דיזל, וכי באמצעות קטרי דיזל חזקים ניתן להגיע לאותן תוצאות שמפגין הציוד המחושמל. הכוונה, כמובן, לתאוצה ומהירות נסיעה. כמו"כ, זכור לי שד"ר רייטר חיזק את עניין העמידה במהירות בת 160 קמ"ש בציוד DD . מהירות שכזו תיתכן אם ייעשה שימוש בקטרים מתאימים. פרט לכך, אם תקרא את המאמר עם המנכ"ל הראל, תיווכח לדעת שטרם נתקבלה החלטה לגבי חשמולו של הקו המהיר לירושלים.
מקבל, אבל...
מסכים ברב הדברים. לפני מספר ימים חן ואריק (easylivin) דווקא כתבו דברים שונים ולא רק על הרעש, אלא יתרונות אחרים של רכבת חשמלית. משום מה היה לי נדמה שבתוך מנהרות לא נוסעות רכבות דיזל, בגלל העשן הרב. מסתבר שטעיתי במחשבתי.
 

easylivin

New member
הרשה לי להיתלות באילנות גבוהים.
בזמנו התקיים בפורום דיון אודות השימוש בציוד מחושמל לעומת דיזל. אאל"ט, חן מלינג היה זה שנתן סקירה מקצועית שמסקנתה היא כי מלבד עניין הרעש (וגם זה בספק) אין יתרון כלשהו לשימוש בקו מחושמל על פני דיזל, וכי באמצעות קטרי דיזל חזקים ניתן להגיע לאותן תוצאות שמפגין הציוד המחושמל. הכוונה, כמובן, לתאוצה ומהירות נסיעה. כמו"כ, זכור לי שד"ר רייטר חיזק את עניין העמידה במהירות בת 160 קמ"ש בציוד DD . מהירות שכזו תיתכן אם ייעשה שימוש בקטרים מתאימים. פרט לכך, אם תקרא את המאמר עם המנכ"ל הראל, תיווכח לדעת שטרם נתקבלה החלטה לגבי חשמולו של הקו המהיר לירושלים.
"אין יתרון כלשהו לשימוש בקו מחושמל"?!
"באמצעות קטרי דיזל חזקים ניתן להגיע לאותן תוצאות שמפגין הציוד המחושמל" - לא נכון. מדהים שיש עוד מישהו בעולם שחושב כך. כתבתי על כך הרבה היום, אתמול ושלשום. בועז, פספסת כנראה את ההתכתבות הרבה בנושא שהייתה כאן. הסברתי בפירוט רב למה רכבת או קטר דיזל לא מסוגלים להגיע לאותם ביצועים של רכבת או קטר חשמלי. חבל שאני אחזור על הכל מההתחלה.
 

בועז ל

New member
"אין יתרון כלשהו לשימוש בקו מחושמל"?!
"באמצעות קטרי דיזל חזקים ניתן להגיע לאותן תוצאות שמפגין הציוד המחושמל" - לא נכון. מדהים שיש עוד מישהו בעולם שחושב כך. כתבתי על כך הרבה היום, אתמול ושלשום. בועז, פספסת כנראה את ההתכתבות הרבה בנושא שהייתה כאן. הסברתי בפירוט רב למה רכבת או קטר דיזל לא מסוגלים להגיע לאותם ביצועים של רכבת או קטר חשמלי. חבל שאני אחזור על הכל מההתחלה.
תנוח דעתך, ידידי, ואל תהרוג את השליח.
בסה"כ ציטטתי מדברי אחרים. אני מודה שאכן לא קראתי את סקירתך המקצועית (מותר לי, לא?
) , אך גם כעת לאחר שקראתי אותה, ברצוני להזכיר לך כי בעניין ה"ביצועים", הפרמטרים עליהם נסב הדיון בשרשור הישן היו תאוצה ומהירות הנחוצים לשימוש ב-A1. אאל"ט, ובהיבטים אלה בלבד, ציין חן שציוד הדיזל מסוגל לספק את אותם ביצועים הנדרשים להפעלה ב-A1.
 

easylivin

New member
תנוח דעתך, ידידי, ואל תהרוג את השליח.
בסה"כ ציטטתי מדברי אחרים. אני מודה שאכן לא קראתי את סקירתך המקצועית (מותר לי, לא?
) , אך גם כעת לאחר שקראתי אותה, ברצוני להזכיר לך כי בעניין ה"ביצועים", הפרמטרים עליהם נסב הדיון בשרשור הישן היו תאוצה ומהירות הנחוצים לשימוש ב-A1. אאל"ט, ובהיבטים אלה בלבד, ציין חן שציוד הדיזל מסוגל לספק את אותם ביצועים הנדרשים להפעלה ב-A1.
אוקיי, מקובל עליי:
אכן ניתן להגיע לביצועים דומים באמצעות קטר דיזל חזק, במחיר גבוה הרבה יותר. חיסכון לטווח קצר, בזבוז בטווח הארוך, עם רצועת בונוס: רעש + זיהום. רכבות דיזל מהירות פועלות בבריטניה, למשל. "מולדת הרכבת"... בזיון אחד גדול מה שהם עשו לרכבת שלהם... טוב, פעם הייתה להם גם אימפריה, אז מה...
 

בועז ל

New member
אוקיי, מקובל עליי:
אכן ניתן להגיע לביצועים דומים באמצעות קטר דיזל חזק, במחיר גבוה הרבה יותר. חיסכון לטווח קצר, בזבוז בטווח הארוך, עם רצועת בונוס: רעש + זיהום. רכבות דיזל מהירות פועלות בבריטניה, למשל. "מולדת הרכבת"... בזיון אחד גדול מה שהם עשו לרכבת שלהם... טוב, פעם הייתה להם גם אימפריה, אז מה...
פעם היה להם גם....
כדורגל איכותי ללא זרים.
 

easylivin

New member
תנוח דעתך, ידידי, ואל תהרוג את השליח.
בסה"כ ציטטתי מדברי אחרים. אני מודה שאכן לא קראתי את סקירתך המקצועית (מותר לי, לא?
) , אך גם כעת לאחר שקראתי אותה, ברצוני להזכיר לך כי בעניין ה"ביצועים", הפרמטרים עליהם נסב הדיון בשרשור הישן היו תאוצה ומהירות הנחוצים לשימוש ב-A1. אאל"ט, ובהיבטים אלה בלבד, ציין חן שציוד הדיזל מסוגל לספק את אותם ביצועים הנדרשים להפעלה ב-A1.
ובאופן תאורטי,

ניתן גם לתכנן קטר קיטור מפלצתי בעל ביצועים דומים
השאלה, בשביל מה? אם אנו עוסקים במציאת תירוצים עבור פקידי האוצר, אז כן, זה תירוץ אפשרי. אבל אם אנו רוצים לקדם כאן תחבורה ציבורית יעילה יותר, זולה יותר, נקייה יותר - אז לא כדאי בכלל להזכיר כאלה דברים, כי "אוזניים לכותל"
והכל ברוח טובה, כמובן.
 

בועז ל

New member
ובאופן תאורטי,

ניתן גם לתכנן קטר קיטור מפלצתי בעל ביצועים דומים
השאלה, בשביל מה? אם אנו עוסקים במציאת תירוצים עבור פקידי האוצר, אז כן, זה תירוץ אפשרי. אבל אם אנו רוצים לקדם כאן תחבורה ציבורית יעילה יותר, זולה יותר, נקייה יותר - אז לא כדאי בכלל להזכיר כאלה דברים, כי "אוזניים לכותל"
והכל ברוח טובה, כמובן.
קטר קיטור מפלצתי?
שמע אריק: אני מכיר כאן
לפחות חבר פורום מכובד ביותר שיקנה את הרעיון שלך.
 

easylivin

New member
קטר קיטור מפלצתי?
שמע אריק: אני מכיר כאן
לפחות חבר פורום מכובד ביותר שיקנה את הרעיון שלך.
גם אני מחבב מאוד קטרי קיטור,
ואילו הייתי עשיר יותר - הייתי שוקל לממן מכספי את בנייתו של הקטר המפלצתי רק בשביל ה-fun
 

davidfainshtein

Member
מנהל
קטר קיטור מפלצתי?
שמע אריק: אני מכיר כאן
לפחות חבר פורום מכובד ביותר שיקנה את הרעיון שלך.
אתה בטוח שהוא עדיין חבר הפורום המכובד הנ"ל?
הגיע לאוזניי שמועה שהפורום כבר הפך מזמן ללא מכובד והוא הולך ונעלם...
 

david80

Member
ובאופן תאורטי,

ניתן גם לתכנן קטר קיטור מפלצתי בעל ביצועים דומים
השאלה, בשביל מה? אם אנו עוסקים במציאת תירוצים עבור פקידי האוצר, אז כן, זה תירוץ אפשרי. אבל אם אנו רוצים לקדם כאן תחבורה ציבורית יעילה יותר, זולה יותר, נקייה יותר - אז לא כדאי בכלל להזכיר כאלה דברים, כי "אוזניים לכותל"
והכל ברוח טובה, כמובן.
וחבל שבארץ רק חובבים מכירים את המושג
'קרונוע חשמלי'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה