כמה תשובות בהולות
המיקס הבלתי אפשרי? כבר אי אפשר להתחבר לכמה סגנונות? אם אני נהנה מהם? כל סגנון וההנאה שאני שואב ממנו. על עגנון אין צורך לדבר, (אבל אדבר בכ"ז תכף.) מחיים באר נהניתי מאוד מאוד משלושת ספריו שקראתי. וגם משליו. יש לו ספרים קלים, וספרים קשים. אני שונא את ההערות השמאלניות מאוד שלו בטורו בידיעות אחרונות, אבל הוא יודע מה שהוא מדבר, וכותב יפה מאוד. אגב, ההערה על המקורות היתה צינית? כי מעיון קצת מעמיק בספוריו של עגנון, אפשר לראות מה שקוראים אצלינו בקולנוע, לדבר עם- עגנון מדבר הרבה עם מדרשים, עם הלכות ועם אגדתות מהגמרא. לא הרבה, הרבה מאוד. עוד יותר מזה הוא מתכתב עם העולם היהודי על כל צורות החיים שלו. העניין של הסיגריה בשירותים לא ממש רלוונטי. ולגבי האישיות, טוב סיפור זכיתו בפרס נובל יעיד על כך יותר מהכל, אתה בטח יודע שהוא זכה בפרס נובל יחד עם עוד מישהי, הוא התלונן שעד שהוא כבר זוכה בפרס, הוא צריך להתחלק עם מישהי שלא מגיע לה. אנחנו גם יודעים את זה כמו שאמרת מסיפוריו שלו, בוא נגיד את זה יפה- היתה לו מודעות עצמית גבוהה. גם על ענייניו עם נשים הילכו סיפורים למרות שהיה נשוי. ובכל זאת, אני חושב שאישיות קסומה זה לא אומר טהורה וזכה. זה אומר קסומה, מעניינת, אני חושב שלהיות מי שכותב כך, ועושר כזה של אוצר כתיבה, זה אכן קסם. אני מכיר איזה בןאדם, חרא של בנאדם, מתייחס מזעזע לכל הסובב אותו, אבל הוא כריזמט בצורה שאי אפשר להבין. הוא משקר ובוגד כל הזמן באנשים, והם לא עוזבים אותו. יש בו משהו, למרות החרא. ובוודאי שלא הייתי רוצה להיות בן/בת שלו ובטח לא אשתו. אני נהנה מאוד לעבוד איתו פעם ב. כי איך כתוב ר' מאיר, רימון מצא. תוכו אכל, קליפתו זרק.