שבאבניקים תעלה רק ב 24.12

d1f2

Active member
שבאבניקים תעלה רק ב 24.12

אבינועם, דב לייזר, מאיר וגדליה הם ארבעה צעירים הגרים בפנימייה של הישיבה החרדית "נתיבות תורה", שנחשבת לא פחות מ"הרווארד" של הישיבות. החבורה, שנהנית ממעמד מכובד כתלמידי ישיבה יוקרתית, מחפשת עניין וריגושים מעבר לכותלי הישיבה, בסביבה החילונית. סדר היום שלהם נע בין לימודי תורה, ביקור בחנויות כובעים סטייליסטיות, אימון במכון כושר נפרד לגברים, דייט עם שידוך בלובי של הילטון וישיבות בבתי קפה.

הסדרה עוקבת אחר אבינועם (דניאל גד), הבן החתיך והשנון של חבר כנסת בכיר בש"ס, שנוסע לכל מקום בג'יפ היוקרתי שלו, לבוש תמיד בחליפות מותגים, מקפיד לשתות אספרסו, מסרב להצעות של שדכן העל (גורי אלפי) ומתאהב דווקא במלצרית חילונית. אבינועם חולק חדר עם דב לייזר (עומר פרלמן), אמריקאי שגדל במנהטן, איש העולם הגדול, אינטלקטואל, מתנשא וציניקן, ועם מאיר (ישראל אטיאס), בחור ספרדי שלא מוצא את מקומו בישיבה האשכנזית, אפילו לסוכנות השידוכים מאיר לא מצליח להתקבל ונאלץ להתמודד עם פגישות שמסדר לו שדכן נחות. לבקשת הרב שלהם (דב נבון), אל השלישיה מצטרף בעל כורחו גדליה (אורי לייזרוביץ'), תלמיד חכם, לחוץ ואובססיבי, בחור בודד שמרוב לימודי תורה מתקשה לתקשר עם הסביבה או למצוא שידוך. הרב מאמין שרק אם יתחבר לשלישייה, ייחשף גדליה לחיים האמתיים שמחוץ לדפי הגמרא.

לצד הרביעייה מופיעות שלוש נשים חזקות: דבורה (מאיה וורטהיימר), אחותו התאומה של לייזר, בחורה דעתנית שלא מקבלת את ההדרה של הנשים הדתיות מלימוד התורה, שירה (שירה נאור), מלצרית חילונית שמוצאת עצמה מתאהבת באבינועם החרדי, ורות (שלי בן יוסף) בת למשפחה אמידה שלמרות הפער העדתי וכנגד כל מה שחונכה עליו מפתחת רגשות למאיר הספרדי.

עם מותו המפתיע של ראש הישיבה, נכנס לחייהם משגיח חדש – הרב אשר שפיצר (רותם קינן), אדם קיצוני שמחליט לשים סוף לחיי הנהנתנות שלהם. אבל הארבעה לא מתכוונים לוותר בלי מאבק.

"שבאבניקים" מציגה לראשונה צעירים חרדים באור שונה, כמי שרוצים להיות חלק מהסיפור הישראלי, שמכירים בעולם החילוני שבחוץ וחווים קונפליקטים אישיים ודעות קדומות של הסובבים אותם. הצעירים מתמודדים עם שאלה קשה: האם היהדות שלנו מתנגשת עם הישראליות שלנו? או שיש דרך לשלב בין השתיים.

יוצרים: אלירן מלכה ודניאל פארן

במאים: אלירן מלכה ומאור זגורי

תסריטאי: אלירן מלכה

מפיק: יוני פארן (דורי מדיה דרסט)

החל מה-24.12, ראשון-שני ב-20:15 ב-3HOT וב-HOT VOD
 

שיר m

Well-known member


 

Roei152

Well-known member
מנהל
שירה נאור ודניאל גד כזוג של דתי וחילונית ?
בטח לא יהיו יותר מתווקים מעקוב ותמר ..
 
למעלה