שאלת תפעול..

falki

New member
שאלת תפעול..

יש לי את ה-S5000 של FUJI. יש לי 2 שאלות: 1)איך יוצרים את האפקט שהדמות הקרובה תהייה מפוקסת, ועומק התמונה, כלומר כל המסביב יהיה מטושטש. וכובמן את האפקט ההפוך, שהעומק יהיה מפוקס, והקרוב מטושטש..? 2) ישנו כפתור לייד כפתור הפלאש (lock/s-m-c), מה בדיוק תפקידו? הבנתי שזה קשור לפוקוס, האם זה קשור לשאלה הראשונה שלי, ואם לא מה תפקידו ואיך עושים זאת... תודה רבה...
 

גידי@

New member
אני לא מכיר את המצלמה אבל אנסה להשי

ב בהתאם לצילום המקובל(פילם) בדרך כלל ככל שהצמצפ פתוח כך עומק השדה רדוד יותר
 

falki

New member
תודה, אבל...

תודה, אבל יש מישהו שיודע בדיוק איך עושים את זה במצלמה הספציפית. וכמובן תשובה לשאלה השניה...
 

Dm0neY

New member
תשובה

קודם כל טיפ: תכתבו בכותרת של ההודעה שהשאלה היא על המצלמה הזאת ואז תמיד אני יענה בעדיפות ראשונה על השאלות האלו. עכשיו בשביל לטשטש את הרקע אתה צריך לעשות "עומק שדה" נמוך. עומק שדה משמעותו מה יהיה בפוקוס. אתמול הסברתי את זה על ידי סידרה של בקבוקים. יש לך 5 בקבוקים שעומדים אחד אחרי השני. אתה מכוון את המצלמה לבקבוק השלישי(שהוא האמצעי). עכשיו אם אתה עושה עומק שדה נמוך רק הוא יהיה בפוקוס והשאר יהיו מטוטשים. אם אתה עושה עומק שדה בינוני הבקבוק השני והרביעי גם יהיו בפוקוס אבל הראשון והחמישי לא. ואם אתה עושה עומק שדה גדול כל הבקבוקים יהיו בפוקוס. בשביל לקבוע עומק שדה בפוג'י לוחצים על הכפתור שנמצא בדיוק מאחורי הכפתור של הOff. הוא בעצם שולט על הF. הF מייצג את העומק שדה. ככול שהF יותר גדול ככה העומק שדה יהיה יותר גדול וככול שהF יותר קטן ככה העומק שדה יהיה יותר קטן. מה שצריך לזכור זה שבשביל שיהיה עומק שדה קטן הצמצם נפתח יותר ואז נכנס יותר אור לחיישן וצריך לעשות זמן חשיפה יותר קצר בקשר לשאלה השניה זה קובע את הדרך שבה יהיה הפוקוס. אני לא יכול להסביר לך עכשיו הסבר מפורט כי אני חייב לטוס אבל אחרי הבית ספר אני אענה לך.
 
במצלמה כמו שלך

משיגים את האפקט בצורה הבאה: מפקסים על האובייקט שנמצא קרוב אליך-בזוית הרחבה של העדשה, או רחוק יותר-בזוית הטלה של העדשה(העדשה במצב הכי ארוך שלה,או באמצע) מכוונים לצמצם הכי גדול (מספר הכי קטן) ודואגים שה ר ק ע (!) יהיה כמה שיותר רחוק מהנושא,כך ייצא מטושטש- כלומר שילוב של שלושה גורמים המשפיעים יחד עומק שדה קטן: אורך מוקד העדשה, גודל צמצם, מיקום הרקע. קל להשיג אפקט זה במצב מקרו של העדשה-רק להיזהר-כי גם חלק מהנושא עלול לצאת מטושטש,אז לא מומלץ. בהצלחה.
 

falki

New member
תודה רבה...

תודה רבה בנתיים! אנסה זאת בהקדם...
 
למעלה