שאלת ריבת תותים

RUTHIE1

New member
שאלת ריבת תותים

הכנתי בשבוע שעבר וגם השבוע ריבת תותים בכמות אדירה ממש (טעים... מחסלים במהירות), והבעסה היא שהיא יוצאת נורא נוזלית. שמתי סוכר בין חצי לשלושת רבעי כמות הפרי, ובפעם השניה הכנסתי גם 2 תפוחים חצויים. הנגלה השניה עדיין במיקרו. האם לבשל עוד? אפשר לעשות משהו כדי "למצק" אותה קצת? עזרו לי!
 

דקלים

New member
גם אני הכנתי, גם שלי יצאה קצת נוזלי

אבל טעימה. המידה הקלאסית היא לשים קילו פרי על קילו סוכר. גם אני מפחיתה, אבל לא יורדת מ-800 גרם סוכר לקילו. חצי זה ממש מעט מדי. את יכולה להוסיף גם קצת מיץ לימון או קוניאק. זה מוסיף. הקוניאק מחדד את הטעם של הפרי. תקפידי ליבש את התותים לפני הבישול, והנוזליות של הריבה תלויה גם בסוג התותים ובאחוזי המים שהם מכילים.
 

Ayuda

New member
הדרך הטובה ביותר להקשות ריבת תותים

היא על ידי הוספת לימון בחצי השעה האחרונה לבישול הריבה. אני מוסף לריבה כחמישה לימונים פרוסים גס על מנת להעשיר הריבה בפקאטין. אם ישנה רשת לעטוף הלימון - למניעת הסתננות גרעינים - אז כדאי להשתמש. לאחר הבישול אני מסיר הלימונים מתוך הריבה כשהיא הצטננה. ישנה דרך נוספת והיא רכישת פקאטין בבית מרקחת ולהוסיף לריבה. גם זו דרך מקובלת ויעילה מאוד גם לעוגות בעלות פרי אשר את הנוזל שלהן רוצים לאצור בתוך העוגה כגון הטארט טאטין. חג שמח.
 

Ayuda

New member
לריבה משני ק"ג תותים.

או שלשה ק"ג. האמת היא שהלימונים רק מעשירים את טעם הריבה ואתת אורך חייה. הלימון הוא חומר שימור טבעי.
 

RUTHIE1

New member
טוב אז ככה:

ראשית, מחר אעבור בבית מרקחת (יורדת ממילא לקניות...) ואקנה פקטין - שיהיה (עושה הרבה ריבות בבית). שנית - בדקתי והריבה עדיין חמה (הוכנה במיקר) וכרגע בבית יש 3 לימונים. פרסתי אותם והוספתי לריבה. כמו כן הוספתי קצת סוכר - בערך כוס. אדווח מחר לגבי התוצאות. בכל אופן תודה על העצות. רותי
 

raya

Well-known member
ומה ששכחתי.... האיש הממונה על הריבות בבית נוהג להשרות את התותים עם הסוכר כמה שעות. אחר כך מוציא את הפרי מהסיר ומבשל את הנוזלים שהצטברו והסוכר עד לצמצום הנפח.לקראת סוף הבישול- הפרי מוחזר לסיר. כך הוא לא נחרך ו/או נשרף.
 

SophieT

New member
אני מסכימה עם איודה!

וגם, תמיד, בנוסף ללימון, אפשר לבשל עוד קצת.... סופי.
 

raya

Well-known member
ריבת תות בניחוח תפוז... במקום לימון- מוסיפים קליפות תפוז (רק החלק הלבן) בחתיכות קטנות. הפקטין נמצא בקליפה, ומעשיר את טעם הריבה. סוכר - לרוב 750 גרם על קילו פרי. בהצלחה!
 

Ayuda

New member
ישנה הוארסיה של השריית

התותים ללילה שלם יחד עם הסוכר. זו הייתה הוארסיה הראשונה בה התנסתי בריבת תותים לפני הרבה שנים. בשיטה זו אני כן מצמצם הנוזלים בנפרד ומבשל התותים בנפרד. אך לאחר שנות נסיון וצבירת נסיון מה בעניין מצאתי שההשרייה הארוכה בסוכר מיותרת. אפשר ורצוי להשרות התותים לפחות שעה יחד עם הסוכר ולאחר מכן לבשלם. הליך מאוד מאוד מאוד חשוב הוא הכיפוי של הקצף המצטבר בזמן הבישול. את הקצף אפשר לצנן ואז יש טופי נהדר. על מנת להשאיר הריבה צלולה כדאי להוסיף אלכוהול בתחילת בישול הריבה. האלכוהול שומר על שלמות הפרי וצלילות הריבה נשארת. הדבר היפה בבישול ריבה הוא הפרי והצבע הטבעי אשר נשמר. בישול יתר מכהה הצבע ומאבד מחינה של הריבה וכמו כן הבישול הממושך למעשה שורף הסוכר ואז הריבה מלווה במרירות מסויימת. חג מתוק ושמח.
 

מיקה 1

New member
גם אני הכנתי השבוע ריבת תותים

לא במיקרו בבישול של בערך שעתיים עם קילו תותים וקילו סוכר ויצא צמיגי ולא נוזלי ממש במרקם שקונים בסופר. לפני הבישול שטפתי וייבשתי את התות ושמתי את התות עם הסוכר לילה במקרר ואז בישלתי עם מיץ מלימון אחד. תנסי לבשל יותר זמן לפני שאת מכבה את האש תשימי מעט על צלוחית ותגעי עם האצבע עם הריבה נוזלית תבשלי עוד קצת עד שהיא תהיה צמיגית.
 

נירה ש

New member
ליבש את התותים במסננת ורק אז להכניס

לסיר ולהוסיף סוכר בכמות 1:1 ושני חצאי לימון לבערך קילו וחצי תותים, להוספת פקטין. ורק כך סוף סוף השנה הצלחתי והריבה לא נוזלית.
 

אילת39

New member
שלי יצאה מאוד נוזלית...

3 קג תותים על 3 קג תות + לימון (נדמה לי ששמתי 2 לימונים)...אבל מאוד טעימה. התותים היו במסננת אבל לא יבשים לגמרי...זה עושה את כל ההבדל?
 

arikwi1

New member
ריבת תותים שלא תצא נוזלית

אומנם זה מצריך קצת הכנה אבל שווה. משרים את התותים עם הסוכר לילה קודם לבישול. מסננים בבוקר מהנוזלים ומרתיחים את הנוזלים כ- 10 דקות לאחר ההרתחה מוסיפים את הפירות. יוצא בסמיכות הרצויה. בהצלחה
 
למעלה