שאלת מסילות

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
שאלת מסילות

שאלת מסילות
היום בבוקר עברתי לאורך התוואי של הקו לרמת חובב....יש לציין שיש להם בערך עוד 3 ק"מ לסיים את המסילה כפי שראיתי לאורך התוואי כבר נפרסו אדני רכבת לכל אורך התוואי ומה שנשאר לעשות הוא להרכיב את פסי הפלדה לאדנים.... השאלה היא איזה מכונה פורסת את האדנים על הקרקע? למה לא מביאים חלקי מסילה שלמים כלומר אדנים שכבר מחוברים לפסים ואז מחברים אותם אחד לשני בריתוך\ברגים?
 

fireman

New member
הקפצה.

שאלת מסילות
היום בבוקר עברתי לאורך התוואי של הקו לרמת חובב....יש לציין שיש להם בערך עוד 3 ק"מ לסיים את המסילה כפי שראיתי לאורך התוואי כבר נפרסו אדני רכבת לכל אורך התוואי ומה שנשאר לעשות הוא להרכיב את פסי הפלדה לאדנים.... השאלה היא איזה מכונה פורסת את האדנים על הקרקע? למה לא מביאים חלקי מסילה שלמים כלומר אדנים שכבר מחוברים לפסים ואז מחברים אותם אחד לשני בריתוך\ברגים?
הקפצה.
24 שעות חיכיתי.... לא יפה...
 
תשובה: בקו לרמת-חובב יש הרבה

הקפצה.
24 שעות חיכיתי.... לא יפה...
תשובה: בקו לרמת-חובב יש הרבה
סוללות מוגבהות ולפיכך הנחת חוליות עשויה להיות מסוכנת. אין מספיק רוחב רצועת אדמה לכלים הגדולים כמו פורטלים כבדים. זו הסיבה להנחה איטית של המסילות ותודה רבה ל- נ.ר. מהרכבת שסיפק לנו את התשובה.
 
הנחת מסילות חדשות

שאלת מסילות
היום בבוקר עברתי לאורך התוואי של הקו לרמת חובב....יש לציין שיש להם בערך עוד 3 ק"מ לסיים את המסילה כפי שראיתי לאורך התוואי כבר נפרסו אדני רכבת לכל אורך התוואי ומה שנשאר לעשות הוא להרכיב את פסי הפלדה לאדנים.... השאלה היא איזה מכונה פורסת את האדנים על הקרקע? למה לא מביאים חלקי מסילה שלמים כלומר אדנים שכבר מחוברים לפסים ואז מחברים אותם אחד לשני בריתוך\ברגים?
הנחת מסילות חדשות
אכן, ברוב המקרים בארץ בעשרות השנים האחרונות בוצעה הנחת מסילות חדשות בשיטת ה-'חוליות', כלומר הרכבה מראש של מקטעי מסילה באורך נתון במתקנים של ההנדסה והובלתם לשטח, בו הורכבו ורותכו. השימוש בשיטה ה-'ישנה' של הנחת האדנים ולאחר מכן הנחת הפסים היה נדיר למדי בקווים ראשיים בארץ באותה תקופה, עד לפרויקט הקו המשודרג לירושלים. אינני יודע איך בדיוק בוצעה העבודה בקו לרמת חובב, אבל קיימות בעולם מכונות על זחלים שמבצעות עבודות כאלו.
 

fireman

New member
העבודה בקו לרמת חובב

הנחת מסילות חדשות
אכן, ברוב המקרים בארץ בעשרות השנים האחרונות בוצעה הנחת מסילות חדשות בשיטת ה-'חוליות', כלומר הרכבה מראש של מקטעי מסילה באורך נתון במתקנים של ההנדסה והובלתם לשטח, בו הורכבו ורותכו. השימוש בשיטה ה-'ישנה' של הנחת האדנים ולאחר מכן הנחת הפסים היה נדיר למדי בקווים ראשיים בארץ באותה תקופה, עד לפרויקט הקו המשודרג לירושלים. אינני יודע איך בדיוק בוצעה העבודה בקו לרמת חובב, אבל קיימות בעולם מכונות על זחלים שמבצעות עבודות כאלו.
העבודה בקו לרמת חובב
בוצעה בהנחת חוליות (אדנים) ואחר כך הרכבת פסי הפלדה עליהם. כפי שכתבתי....עברתי שם ביום שישי האחרון ולאורך כל הסוללה כבר יש אדנים מסודרים אחד אחרי השני בסדר מופתי ובאיזה שלב כבר הגעתי למיקום אליו הגיעו כבר עובדי הרכבת שמרכיבים רק את פסי המסילה. איזה מכונה בארץ מבצעת את הנחת האדנים בשיטה הזו? יש לך תמונה?
 

ה דרומי

New member
תמונה להמחשה

שאלת מסילות
היום בבוקר עברתי לאורך התוואי של הקו לרמת חובב....יש לציין שיש להם בערך עוד 3 ק"מ לסיים את המסילה כפי שראיתי לאורך התוואי כבר נפרסו אדני רכבת לכל אורך התוואי ומה שנשאר לעשות הוא להרכיב את פסי הפלדה לאדנים.... השאלה היא איזה מכונה פורסת את האדנים על הקרקע? למה לא מביאים חלקי מסילה שלמים כלומר אדנים שכבר מחוברים לפסים ואז מחברים אותם אחד לשני בריתוך\ברגים?
תמונה להמחשה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה