שאלת מכירה וקניה לצורך מגן מס

michaelbl

New member
שאלת מכירה וקניה לצורך מגן מס

מחיפוש אחורה בפורום ראיתי שהיה דיון בזמנו באם מכירה וקניה באותו יום נחשבות לצורך מגן מס או שצריך לבצע מכירה ואת הקניה רק יום לאחר מכן. אני שוקל לבצע מכירה לצורך מגן מס אולם מאחר ומדובר ביחידות של ישראמקו שבקלות יכולה לזוז במספר אחוזים לכאן או לכאן אני פוחד שהרווח שיצא לי ממגן המס ימחק (ואף מעבר) במקרה שיום המחרת ייפתח בעליה (כמובן במקרה של ירידה אני אשמח אבל מעדיף לא להמר לכאן או לכאן) בגלל שההפסד באחוזים הוא קטן למדי והכמות גדולה למדי אז אני צריך לעשות פעולה גדולה למדי של מכירה וקניה. האם למישהו יש תשובה ודאית לגבי כך?
 

שיר ורד

New member
אתה יכול לבצע את הפעולה במספר מנות

אם לא תעשה את זה בלחץ, אתה יכול די בקלות גם להרויח קצת מהפרשי השער בין מחיר המכירה לקניה של כל מנה. דרך אגב, אתה יכול לנסות לבצע את המנה הראשונה באותו יום ולהווכח בעצמך אם אתה מקבל את מגן המס או לא, מקסימום הפסדת שם את עמלות המכירה והקניה. בנוסף, אם אינך מתכוון להגיש דוח שנתי, אז עדיף לבנות את מגן המס בתחילת שנת מס ולא בסופה. כך הוא יתקזז במהלך השנה עם מכירות ברווח אם עם מס תקבולים בתשלום ריבית ודיבידנד או מס רווח הון בפדיון אגח.
 

michaelbl

New member
תודה על התשובה

כפי שציינתי ההפסד הוא קטן של אחוזים ספורים ונובע מהירידות האחרונות כך שבתחילת השנה לא היה לי מה למכור, אבל הרעיון של לבצע מכירה וקניה במנות נשמע לא רע, אני אתחיל באמת עם מנה קטנה ככה מקסימום הלכו כמה עשרות שקלים. אני מעדיף לא לנסות להמר על כיוון בפעולה הזאת כי אין לי סבלנות לשבת ולשחק ולכסוס ציפורניים בשביל לגרד כמה עשיריות אחוז, במיוחד שאני גר בחול והשעות שלי לא חופפות יותר מדי את הבורסה בארץ כך שאני תופס אותה בשעתיים האחרונות במקרה הטוב.
 
למעלה