שאלת מיליון הדולר ...

מאור 448

New member
שאלת מיליון הדולר ...

מי יהיה יורשו של הבוס פרגי ?? אני אישית חושב שלא היה ולא יהיה מאמן כזה. אבל הייתי רוצה לראות את מוריניו אחרי פרגי . הוא ווינר והוא גם מת לדפוק את אברמוביץ' וצלסי ... מי נראה לכם הכי ראוי ??
 
לדעתי המחליף המיידי יהיה שחקן עבר

לא הייתי מתנגד לראות את סטיב ברוס חוזר למועדון. איך אוהד יוניטד יכול לרצות את הפורטוגזי המנובל הזה כמאמן הקבוצה? לא רואה בכלל מצב שמאמן מחוץ לאי הבריטי יכול להצליח אצלנו.
 

ANGELUSPIKE

New member
אני דווקא הייתי רוצה לראות

את לורן בלאן ומה הוא יעשה במניו.
 
הכל כמובן נכון לדצמבר 2010

ואני אומר את זה כי אנחנו לא יודעים מתי פרגי יפרוש, וכיצד תיראה אז מפת המאמנים. הרי כשהוא התכוון לפרוש ב-2002, עמדנו כנראה למנות את סוון גוראן אריקסון. שנתיים אחר כך צץ פתאום איזה פורטוגלי מחוכם. מי יודע מתי יצוץ מאמן גדול חדש. הייתי מאושר אם היה שחקן עבר שלנו שהיה עושה מספיק כמאמן כדי להיות יורש ראוי. אבל אין כרגע. בלאן עשה עבודה ממש טובה בבורדו, אבל צריך עוד לראות מה יקרה בנבחרת צרפת. אם זה היה קורה היום, היה רק שם אחר, וכן, זה מוריניו. אני לא קונה את הרעיון שרק מאמן בריטי יצליח ביונייטד. לא היה מועדון בריטי יותר מארסנל בזמנו, בכל המובנים, אבל ונגר הצליח שם. השאלה היא לא מה הלאום שלך, אלא כמה אתה מחובר לסצינת הכדורגל המקומי - ומוריניו מחובר ביותר. הכדורגל שלו טוב (בניגוד למה שאנשים אומרים. כן, הוא יסגור משחקים כשצריך. גם פרגי למי שלא שם לב), הוא ענק בחיבור קבוצות ובהוצאת המקסימום משחקניו, והכי חשוב - יש לו ביצים של שור. וזה הדבר הכי חשוב שהיורש של פרגי יצטרך. זה יהיה ג'וב ענק אחרי פרגי והשאלה גדולה יותר ממי בן אדם נחמד, אלא גם מי יכול לעמוד בלחץ העצום הזה.
 
אין הגיון בלהביא אויב

מינוי של מורניו יהיה כמעט זהה לנגיד מינוי של ואנגר כמאמן השדים האדומים - הזוי ולא במקום. אעדיף לרדת ליגה עם מאמן שמחובר למועדון ולכדורגל המקומי מאשר לזכות בתואר עם מאמן זר שלא ישרוד יותר מחצי עשור שבנה סביבו סגל קבוצה של שכירי חרב זרים שאין להם כל קשר למועדון. "הייתי מאושר אם היה שחקן עבר שלנו שהיה עושה מספיק כמאמן כדי להיות יורש ראוי" - לעולם לא יהיה יורש ראוי לפרגי, איך שהוא יפרוש אנחנו נמצא את עצמנו כל כמה עונות עם מאמן אחר על הקווים אלא אם כן יהיה עוד איזה סיפור הצלחה נדיר אחריו. סטיב ברוס או נגיד מארק יוז הם מאמנים נהדרים שעם תתן להם את הכלים לבנות סגל חזק הם בלי ספק יצליחו להצעיד את המועדון להצלחה. זה עדיף בהרבה מאיזה פרחח פורטוגזי שמצליח (כמעט) רק מתי שיש מאחוריו תקציב מנופח.
 
הוא לא אויב והעובדה שאימן שלוש שנים

בצ'לסי לא הופכת אותו לכזה. למען האמת, זו דיעה שעדיין לא יצא לי לראות בכל דיוניי בנושא עם אנשים בעולם. יש כאלה שתוהים לגבי מספר השנים שמוריניו יישאר בתפקיד, יש המדברים על אופיו, על סגנון הכדורגל שלו, על יכולתו לקדם צעירים. על צ'לסי אף אחד עוד לא דיבר. זאת לא ליברפול ולא מנצ'סטר סיטי, הוא לא היה שם 14 שנה כמו ונגר והוא לא מזוהה איתה באופן בלעדי. אני חושב שמוריניו הראה יכולת יפה להתאים את עצמו לכל מקום בו דרך עד עכשיו. אני חושב שהוא ישתלב מצוין במסורת של יונייטד וייאמץ אותה בשמחה. מצליח רק בכל מקום שיש לו תקציב מנופח? בפורטו לא היה לו, והוא עשה שם עבודה גדולה. גם באינטר, חרף מה שנהוג לחשוב, הוא עשה דברים יפים בשוק ההעברות. לוסיו, סניידר, פאנדב. אפילו להביא את אטו כחלק מעסקת איברהימוביץ'. סטיב ברוס ומארק יוז הם מאמנים בסדר, ונכון לעכשיו אני לא רוצה אותם בשום מקום שמתקרב לספסל של יונייטד. פרגי II (ויש שיגידו באזבי III) לא יהיה, אבל זה לא אומר שצריך להתפשר על מאמני דרג ב'. גם בהבאה של פרגוסון יונייטד לא התפשרה על סתם מישהו אלא לקחה אדם שעשה דברים גדולים בסקוטלנד בימים בהם זו היתה ליגה איכותית ונחשבת יותר. אם כבר אתה רוצה מאמן בריטי, אולי דייויד מויס שאת עבודתו באברטון אני מעריך מאוד. אבל מכל המאמנים בעולם, אני לא רואה כלום מעבר למוריניו. הוא הטוב ביותר. מספר 2 בעולם.
 
אני לא מתכוון רק לקדנציה שלו בצ'לסי

ליריה - עונה, פורטו - שנתיים, צ'לסי - שלוש שנים, אינטר - שנתיים, ר. מדריד - כרגע חצי עונה (לך תדע מה יהיה בעוד חודש שם
). ולמה אתה מבזבז את זמנך בלציין את ההצלחה שלו בפורטו אם רשמתי בצורה ברורה - "שמצליח (כמעט) רק מתי שיש מאחוריו תקציב מנופח" נכון, פרגי היה תותח באברדין אבל ההגעה שלו למועדון עדיין הייתה מהלך טיפה לא ברור בזמנו כי לא היה מדובר במאמן שמכיר את הלחץ של הליגה האנגלית או איך לתפקד במועדון גדול עם שאיפה להצלחה. נראה לי שאתה בא בגישה של "אני רוצה את הנוצץ ביותר" וזו גישה שלא מתאימה למועדון הזה - זה כמעט אף פעם לא היה ככה (ובתקווה) גם אף פעם לא יהיה.
 
שוב, אני חושב שאתה מסתכל יותר מדי על הליגה

הסקוטית וחושב שמעמדה היה דומה אז. הוא לא, ופרגי עשה שם דברים כבירים במשך שנים - כולל זכייה בגביע המחזיקות עם ניצחון בגמר על ריאל מדריד. לפי ההגדרה שלך, הוא נחשב אולי ל"נוצץ ביותר" באיים הבריטיים ומספר מועדונים אנגליים (ארסנל, טוטנהאם) ניסו למשוך אותו דרומה, אבל הוא חיכה לג'וב ביונייטד. אלמלא השטויות של אברמוביץ', מי יודע כמה שנים מוריניו היה ממשיך בצ'לסי. רק האינפנטיליות של הבוס - זה שכרגע מערער על מעמדו של מאמן שזכה בדאבל - הביאה לפרידה ממנו כמה שבועות בתוך העונה הרביעית. באינטר הוא באמת לא היה הרבה זמן ובסופו של דבר די ברור שהכדורגל האיטלקי והוא לא היה אהבה גדולה. ריאל? נראה. ואני מבזבז את זמני בלציין את ההצלחה שלו בפורטו, כי אם הוא הצליח במקום שבו אין לו תקציב מנופח, הרי שכל הטיעון לא רלוונטי. הוא הוכיח את עצמו לכאן ולכאן. כדי להחליף את הטוב ביותר נצטרך את הטוב ביותר, וחשוב עוד יותר את האמיץ ביותר. זו התכונה במוריניו שמוצאת חי בעיניי יותר מכל, והיא זו שמכריעה את הכף מבחינתי. מאמנים אחרים יקחו את התפקיד כי מי יגיד לא למנצ'סטר יונייטד, גם אם הם יודעים שזה יהיה כל כך קשה אחרי פרגוסון. מוריניו ימות על הקושי הזה. זה לא קשור לנוצץ או לא, זה קשור להתאמה ולהיבטים שאני רואה חשובים יותר וחשובים פחות - כי מישהו שמתאים ב-100% בוודאי שאין.
 
שוב?

לא היה לך צורך לציין את פורטו ולעשות זאת בשנית כי זה ידוע לי ולכן שוב אני מציין את מה שרשמתי - "שמצליח (כמעט) רק מתי שיש מאחוריו תקציב מנופח". שם לב לדגש או ששוב אתה מחמיץ אותו? איפה ציינתי משהו על מעמדה של הליגה הסקוטית של אז? כמאמן אברדין ךא היה עליו לחץ וציפייה ממנו להצלחה, הציפייה הייתה שימשיך לבסס אותם כקבוצת צמרת לעומת המעבר ליוניטד שם כבר היה מובן שיש ממנו ציפיות. בכל מקרה, המינוי של מאמן כמו פרגי ליוניטד של אמצע שנות ה80 לא קרוב אפילו להזכיר משהו כמו מינוי של מאמן כמו מורניו. ממש לא מסכים עם החלפה מהטוב ביותר לטוב ביותר. מהלך כזה בקלות יכול להיות אסון אדיר, לעומת זאת מאמן שהיה חלק מהמערכת בעבר בקלות יידע להסתגל ולהתאים את עצמו כי הוא כבר היה שם. סטיב ברוס\מארק יוז יכולים בקלות להפוך ממאמנים טובים למאמנים יותר טובים אם הם ייקלטו במערכת נכונה. ודרך אגב, אתה באמת חושב שאתה מחדש לי משהו עם נתונים מהקריירה של פרגי? אגב, מאיפה הבאת את זה שהוא חיכה לג'וב באולד טראפורד? אם אני לא טועה הוא לא עבר ללונדון בגלל שאשתו התנגדה למהלך שכזה.
 
מה לעשות שהדגש הוא דווקא העיקר

אם זה כמעט, אז כל הטיעון לא רלוונטי, כי הוא הוכיח את עצמו לכאן ולכאן, אז אל תעלה את זה בכלל. כמובן שכל הוויכוח אקדמי ביותר, כי אנחנו לא יודעים מתי פרגי יפרוש. אבל אם זה היה קורה כעת, אין שום סיכוי שהיינו מביטים בכלל לעבר מאמנים שמעולם לא הגיעו לצמרת בליגה האנגלית, מעולם לא עשו שום דבר משמעותי באירופה. זה עד כדי כך פשוט. הלכנו בדיוק על הקטע של בחור שמכיר את המערכת וכו' עם מגיניס אחרי ימי באזבי. That went well... פרגוסון של אז זה לא מוריניו של היום ואי אפשר להשוות את הכדורגל של 1986 לכדורגל של 2011. אבל בבסיס יש דמיון רב - שניהם נחשבו לדברים חמים ביותר. מערכת שמחליפה מאמן כל כמה שנים יכולה להרשות לעצמה לנסות אפיקים שונים, כאלה שנראים פחות צפויים ויותר מפתיעים. גווארדיולה בברצלונה, למשל. מערכת שתצטרך להחליף מנג'ר אחרי 25 שנים+ לא תוכל לחשוב על בן אדם שלא רשם כבר את סוג ההישגים שהיא מצפה להם, שכבר הראה יכולת עמידה בלחצים. כי איזה לחץ גדול יותר מאשר להחליף את המנג'ר הגדול בתולדות המשחק. עם כל הכבוד לברוס ויוז, שניהם לא ביונייטד כבר כ-15 שנה. כן, זו עדיין מנצ'סטר יונייטד, אבל כל כך הרבה אנשים התחלפו, אבל מתקן האימונים הוא לא אותו מתקן. זה לא חלק כפי שזה נשמע. לגבי הקריירה של פרגי, אין לי מושג אם אני מחדש לך. כפי שקורה בקריירה כל כך ארוכה, תמיד יש גרסאות שונות לדברים שונים. אני מעולם לא שמעתי על זה שאשתו סרבה לעבור ללונדון, לא נראה לי שזה משהו שהוא היה מקבל בכלל כי זה יכול היה לתקוע את הקריירה שלו. אני שמעתי - גם משחקני עבר שלו - שבאברדין כולם ידעו שהוא מחכה ל"ביג וואן".
 
אתה מודע לזה שכמו שאתה מעלה את מקגינס

כדוגמה, אני יכול להעלות את א'ופארל כדוגמה לכמה מאמן מחוץ לבריטניה הצליח במועדון.
 

ANGELUSPIKE

New member
ואז אתה תפול עם מוריניו

כי גם הוא מאמן מחוץ לבריטניה (וכן אני יודע שהוא היה בצ'לסי, אבל העיקרון מובן).
 
הא?

איך אני אפול? הרי נתתי א'ופארל לא הצליח במועדון והוא היה מחוץ לבריטניה.
 
אה? אירי זה לא בריטי

אבל לקרוא לאופארל מאמן מחוץ לבריטניה זה כמו לקרוא לרוי קין שחקן זר... בפועל, אם לא נבחן שורה בדרכונים אלא תרבות והטמעה, מעולם לא היה לנו מאמן זר, והפרט הטכני של "מחוץ לבריטניה" ממש לא רלוונטי במקרה של האירים. אין פה נכון או לא נכון. אני אשמח מאוד אם אחד משחקנינו לשעבר יעשה מספיק כדי לקבל את הג'וב במקום מוריניו. אף אחד מהם לא עשה מספיק עד כה. יש גבול כמה המעמד של "שחקן עבר" יכול לחזק מועמדות של מאמן. זה יכול לתת אקסטרה מסוים, אבל לא מספיק בהתחשב ברקורד של השניים. לא ברוס ולא יוז עשו מספיק, הפגינו מספיק עקביות בקבוצות שלהם, כדי להיות אופציות רציניות. כפי שכבר אמרתי, אם אתה כל כך רוצה בריטי, סבבה - לך על דייויד מויס. אגב, כל הסיפור החל מזה שקראת למוריניו אויב. מעבר לזה שהוא עבד כמה שנים אצל יריבה שלנו - לא יריבה היסטורית, סתם קבוצה שבמקרה הפכה ליריבה שלנו על המגרש בשנים האחרונות - אני לא מבין מה "אויב" בו.
 
יאפ, רוי קין שחקן זר

אירי בחיים לא יהיה בריטי, זה שהשפה זהה (ובכן, לא בדיוק) והמראה לא שונה בהרבה לא אומר שהם לא זרים אחד לשני מאין ספור בחינות (הסטוריה, תרבות, אוכל וכו').
 
עזוב, נו

להיות שחקן אירי בקבוצה אנגלית זה ממש לא כמו להיות שחקן זר, אפילו צרפתי - מדינה שברמה הגיאוגרפית, כמו אירלנד, נמצאת סמוך לאיים הבריטיים. להביא כחלק מטיעון, על תקן של זר, אירי - ועוד כזה ששיחק ואימן באנגליה שנים ארוכות לפני שהגיע ליונייטד - זה לא רציני. אנשים באנגליה לא מתייחסים לאירים כ"זרים". תעבוד על הטיעון הזה...
 
סבבה, אז באותה הקשר אתה בעצם יכול גם לומר

שצ'כים לא זרים לרוסים - המרחק לא גדול והיי, הם סלבים אז בתכלס הם אחים לכל דבר. מספיק לצפות במעט סדרות אנגליות עדכניות (שנות ה90 והלאה, אין טעם לדבר על הקלאסיקות שם בכלל יש גזענות בוטה כלפי האירים שמבליטה את הטענה שלי) בכדי להבין שעדיין התושב האירי נחשב לזר בחברה האנגלית. אין לי ממש צורך לעבוד על הטיעון שלי, כחצי בריטי שגדל והתחנך ע"י אב אנגלי אני יודע מה היחס בין העמים.
 
איך לומר את זה באופן בוגר...

"יחס שמחס". אין בכלל להשוות בין המכשולים והקשיים הניצבים בפני אירי שמגיע לאנגליה לבין אדם מכל מקום אחר בעולם. אופארל לא נחשב מאמן זר, ביונייטד לא מחשיבים אותו מאמן זר, עזוב את זה.
 
הבחור גדל והתחנך בקורק

מן הסתם יד לזה השלכות מסוימות בצורת העבודה שלו. כמובן ש2 עשורים באנגליה עושים את שלהם, אך עדיין, אתה יכול להוציא את האדם מאירלנד אך המנטליות האירית לא תצא לשום מקום.
 
למעלה