שאלת טיסה

שאלת טיסה


שלום לכולם העונים והעונות
אני ואישי היקר מעוניינים לנסוע לסרי לנקה לירח דבש בקיץ. אישי מצא טיסה שעוצרת בירדן ואחר כך בדוחה ונראה לי גם בקטאר (שתיהן ערים בנסיכויות עוצרים למעט זמן וטסים מעל מדינות שלא מסמפטות כלל את ישראל). השאלה שלי האם מישהו טס למזרח עם הסידור הזה, האם זה מסוכן לישראלים (הוא לא חושש כלל אני חוששת)?
מבחינת התאריכים הם מצויינים לנו הרבה יותר מהטיסה הישירה ובגדול אין לי בעיה עם הקונקשיין אלא יש לי בעיה עם המקום של הקונקשיין (כמובן שהסידור הזה זול בהרבה מטיסה ישירה או מעל אירופה).


מישהו יכול לייעץ או להרגיע

תודה לעונים
 

utoo

New member
לצערי הבן שלי טס בטיסה הזאת

מציעה שתיכנסי למטה ללוחמה בטרור ותקראי מה רשום.

״לאור החלטת שלטונות קטאר, הנציגות הישראלית במקום נסגרה.
לאור זאת, אין כל אפשרות להושיט סיוע לאזרחים ישראלים בקטאר.
אזרח ישראלי המבקר בקטאר, או העובר דרכה ליעד אחר עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.
כמו''כ, מומלץ שלא לעשות שימוש בחברת התעופה הקטארית בטיסות הנוחתות בדוחה בירת קטאר.

יצוין, כי בעת האחרונה שוררת בקטאר אוירה עוינת כלפי ישראל.

משרד החוץ מבקש עם זאת להדגיש כי ההחלטה אם לבקר באזורים הנזכרים לעיל, ו/או לשהות בהם נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ואדם והיא על אחריותו הבלעדית. משרד החוץ מבקש להבהיר בהקשר זה כי מבחינת הדין הישראלי, לא קיים איסור לבקר במקומות המנויים לעיל ו/או לשהות בהם.״


זה נכון שהרבה צעירים עושים את זה מטעמי חיסכון. אני לא הייתי מסכימה בחיים. אבל הבחור בוגר ולא שאל לדעתי. הסתמך על דרכון זר שיש לו. גם טיסה מעל מדינות אויב זה לא נעים. הכל בסדר עד למקרה של תקלה .
אין לנו יחסים דיפלומטיים ובמקרה של תקלה קטנה שתאלץ אתכם להשאר שם המצב לא ממש נעים.
עכשיו תחליטי בעצמך. אף אחד לא יוכל לעשות זאת במקומך.
 

sela v

New member
אני יכול להבין

את החשש מנחיתה במדינה כמו קטאר, אבל נסיעה מעל ארצות אויב. הרי רוב החברות האירופאיות טסות מעל מדינות כאלה, לא?
 

utoo

New member
תלוי לאן טסים

ולא כולם עוברים מעל מדינות אויב. אם אני זוכרת נכון טיסות לסין לדוגמא בטורקיש איירליינס לא טסות מעל מדינות אויב ( אם כי כיום גם טורקיה זו בעיה). גם אוזבקיסטן איירוייז לא טסים מעל מדינות ערב.
 

utoo

New member
אכן לא חברות אירופאיות (טורקיש אולי כן)

אבל עדיין תלוי ביעד במזרח. בדקתי כמה פעמים לגבי טיסות שונות דרך אירופה. אם זה צפון אסיה (סין , מונגוליה) לדוגמא זה טיסה מעל רוסיה.
בכל מקרה אנחנו תמיד בודקים. יש כאלו שפשוט אסור להם לטוס מעל מדינת אויב. זו לא אופציית בחירה .
 

littlerunaway

New member
בעיקרון לפני מה שידוע לי

שדה תעופה הוא שטח בינלאומי, כך שלא באמת עוברים בקטאר ואת גם לא מציגה את הדרכון הישראלי שלך בשום מקום. התשובה לשאלה הזאת לגמרי תלויה באיזה פורום את שואלת. 99% מאלו שקראתי שעשו את זה אמרו שהטיסה הייתה מצויינת (חברת התעופה הקטארית נחשבת לאחת הטובות בעולם) ו-100% מהאנשים שאומרים שזה לא מומלץ ולעולם לא יעשו את זה הם אנשים שבאמת לא ניסו. אז למי את חושבת שאני מאמינה יותר? אבל אנ לגמרי מבינה אנשים שמעדיפים להימנע מטיסה כזאת.
אני אגב טסתי עם החברה הירדנית, אמנם טסתי מעמאן אבל שווה לבדוק טיסות מהארץ עם עצירה בירדן.
 

utoo

New member
ממתי שדה תעופה הוא שטח בינלאומי?

אף אחד לא שאל ולא דיבר על איכות הטיסה. מה שחבל שבגילכם וחוסר הניסיון שלכם אתם רק מסתכלים על מחיר ולא בטיחות. מדינת ישראל ממליצה לא לנחות בקטאר. אני מניחה שאת יודעת טוב יותר.
שדה התעופה נמצא בשטח קטאר. זה שאת בקונקשיין ולא יוצאת משדה התעופה , לא פותר את הענין שאת על שטח מדינה עויינת לישראל ובלי קשרים דיפלומטים.
 

littlerunaway

New member
אני חייבת להודות

שנוסח התגובה שלך הוציא לי את החשק להגיב. אני בניגוד אלייך חושבת שכשמדברים על ניסיון, שווה להתחשב גם בניסיון של אלו שעשו את זה, ולא, לא כולם צעירים אחרי צבא שאיכפת להם רק מהמחיר.
ולזה בדיוק התכוונתי, בפורומים של אתר למטייל לדוגמא היו מתקבלות תגובות אחרות לגמרי, לפחות חלקן הגדול וזה כולל גם מטיילים ותיקים שכבר לא "בגילנו עם חוסר הניסיון שלנו".
 
כל זמן שהכל הולך בסדר בטיסה, אין בעיה. אבל

מה עושים אם פתאום, מסיבה כלשהי, יש בעיה וצריכים להתעכב יומיים כי אי אפשר להוציא טיסות (עיין ערך האפר הגעשי באיסלנד, לדוגמא, שגרם להשבתת טיסות למשך כמה ימים)? זה אומר, שאו שצריכים להכנס אל תוך מדינה עויינת (כולל להחתים דרכונים וכו'), או שצריכים להשאר תקועים יומיים בטרמינל, בשטח הגייטים, בלי אפשרות למקלחת או למיטה. אף אחת מהאפשרויות האלה לא נשמעת לי כמו להיט גדול...)
 

littlerunaway

New member
אבל אני לא המלצתי כן או לא לטוס

בטיסות כאלה. פשוט מפריע לי הזילזול הזה באנשים שיש להם ניסיון עם טיסות מהסוג הזה והקיטלוג שלהם בתור צעירים חסרי ניסיון. שכל אחד יעשה מה שמתאים לו, אבל תמיד כדאי לשמוע את כל השיקולים.
 

utoo

New member
כמו שאמרתי לצערי אנחנו בעלי ניסיון עם טיסה זו

הבן שלי שטס דרכם הוא בגילך וגם לו אמרתי את אותו דבר. אני מניחה (ואולי ספציפית לגביך אני טועה) שלא טסת עשרות פעמים לכל רחבי העולם ולכן לא נתקלת בכל סוגי התקלות. אנחנו טיילים מנוסים וטסנו במגוון ענק של חברות מה שחשף אותנו למגוון תקלות. החל מטיסות מתעכבות, לילה בשדה התעופה , פספוסי טיסות המשך, טיסה חזרה שנוחתת בדרך ביעד אחר (החברה החליטה לאסוף עוד כמה נוסעים במדינה אחרת) ועוד....
חשבת במקרה קדימה מה היה קורה אם הייתם מפספסים את טיסת ההמשך בגלל הגעה מאוחרת לדוחא? מה היה דעתך על לילה בשדה עויין? או לחילופין אם היו מוציאים אותך ללינה בעיר? או תארי לך נחיתת חירום באירן לדוגמא...איך זה נשמע עכשיו?אני בטוחה שאז היית משקשקת מפחד.
זה בדיוק חוסר הנסיון שאני מדברת עליו. מניחים שהכל יהיה בסדר כי עשרות בני גילך כבר עשו את זה קודם. אנשים מבוגרים יותר בעלי ניסיון רב ישלמו עוד כמה דולרים בשביל הביטחון.
 

littlerunaway

New member
אני מתייחסת רק ל-2 השורות האחרונות שלך

כי זה הדבר היחיד שמפריע לי. למה את חושבת שרק צעירים חסרי ניסיון טסים ככה? ממש פה למטה יש לך את sailor שמזמן עבר את הגיל שלי (אם להאמין למה שכתוב בכרטיס שלו) וטס בדרך הזאת, ולא חסר עוד אנשים שגילם כפול משלי שגם לא פוסלים טיסות כאלה. גם הם צעירים חסרי ניסיון?
 

moco10

New member
מה קשור לפה בכלל ניסיון?

להתייחס פה ל"ניסיון" זה כמו להגיד "לא צריך לחגור חגורות בטיחות, אני בעל ניסיון רב, נוהג 30 שנה לא חגור ולא קרה לי כלום".
מדובר במה עלול לקרות במקרים חריגים. זה שברוב המקרים לא קורה כלום זה פשוט לא רלוונטי.
 

sailor

New member
1. נסיון של יותר משני עשורים

בהם טסו אלפים רבים כל שנה בדרך זו ולאף נוסע לא קרה דבר, מאשש שאין סכנה בטיסה כזו.
2. את הדוגמא שלך אקח לכיון אחר, נסיעה ברכב כרוכה בסכנה ממשית, יש הסתברות סטטיסטית ידועה שתיפגע ואף תהרג, ולשיטטתך צריך להמנע מנסיעה ברכב.
 

moco10

New member
אנא קרא שוב

זה שטסו אלפים ולא קרה דבר זה לא רלוונטי, כי מדובר בהסתברות קטנה למקרה רע, אך עם מחיר שעלול להיות גבוה אם הוא קורה.
האנלוגיה לחגורות בטיחות מתאימה בהחלט.

2. לגמרי לא ליסוע במכונית זו דווקא לא דוגמא, כי בהמנעות מנסיעה כל החיים אתה מוותר בכך על יותר מידי. במציאת טיסה עוקפת אתה רק מוותר על נוחות חד פעמית ואולי על קצת כסף.
זה הכל עיניין של להשוות בין הסיכון לבין הרווח.

בכל מקרה, אני לא טוען שכן לעשות זאת או לא. לכל אחד יש יחס אחר ללקיחת סיכונים.
הנקודה שלי היא רק שהניסיון פה הוא לגמרי לא רלוונטי, וזה היה בתגובה לlittlerunaway שהדגישה שצריך להקשיב פה לבעלי ניסיון. אם צריך להקשיב למישהו, זה לגורמי הביטחון הרלוונטיים.
 

sailor

New member
אלפים רבים בכל שנה, במשך יותר משני

עשורים!
הסכנה בנסיעה ברכב היא ממשית וגדולה לאין שיעור יותר מטיסה כנ"ל.
לגורמי הבטחון "הרלונטיים" יש אג'נדה פוליטית, זה לא מידע נטול פניות.
הנסיון רלונטי מאד, היו תקלות והן נפתרו ללא פגיעה באף נוסע.
 

littlerunaway

New member
תיקון קטן אך משמעותי

מה שאמרתי הוא שכדאי לשמוע (לאו דווקא להקשיב) גם לבעלי ניסיון. יחי ההבדל הקטן.
 

sela v

New member
עובדה שחברת התעופה הלבנונית MEA

לא מציעה טיסות לישראלים. אם חברה מוכנה שישראלים יטוסו. קשה לי להאמין שהם יפגעו במקור הפרנסה שלהם. זה לא רק הישראלים אלא מיליונים שהקטארים מוציעים, והם לא יהרסו את שמם בגלל איזה ישראלי.
 

moco10

New member
רק עוד נקודה אחת

אתם מפספסים לגבי מה הוא הסיכון האפשרי.
הסיכון הוא לא השהייה בקטאר.
הסיכון הוא נחיתה לא מתוכננת באיראן, שמעליה טסים.
אם האיראנים יחליטו להתעמר במישהו, אין לחברת התעופה כל יכולת לעצור מבעדם.
 
למעלה