זה לא נכון..
היתי אפילו אצל דאטנית שהתארחה פה...והיא צבועה, כי היא הציעה לי לעבור לתזונה קרניבורית רגילה בגלל המגבלות שלי. היא לא הצליחה לבנות לי תפריט טבעוני שלא יעשה בעיות. אני מאוד מוכנה לעשות הצאמות, אבל לא לאכול דברים שעושים כאבי בטן ונפיחות ועוויתות כל היום, כי אני מחוץ לבית, ואי אפשר להסתדר ככה כשאת בלימודים ובעבודה ובחברת אנשים. זה לא דיון על טעים לי או לא, זה מצב של עובדה, זה לא ממש מתעכל או מסתדר במערכת. יש איזו תפיסה שלכאורה כל אחד יכול להצליח להיות טבעוני, וכל אחד יכול להצליח לאכול קטניות ולהסתדר איתן, וזה מעין אקסיומה ללא עוררין, וזה לא ככה...הרבה אנשים שיש להם IBS לא מסתדרים עם קטניות. יש פחות מודעות לזה בארץ, בארה"ב זה יותר מוכר. סיבים מקטניות, לעומת סיבים מפירות וירקות זה משהו אחר. בקטניות יש חלבונים וסיבים שהגוף לא יודע לעכל. ובסויה יש מעכבי אנזימי פירוק חלבונים, ואולי זו הסיבה לקשי עיכול של מוצריה. ואני מצטערת, לא מוכנה לאכול משהו שמגעיל אותי ומבחיל, כמוטופו. אני פשוט מנסה להסתדר מדגנים ואגוזים וחלב סויה וקצת טופו ברוטב ופירות וירקות וביצים וזהו.