שאלת השבוע - פרק שלישי ואחרון

שאלת השבוע - פרק שלישי ואחרון

והשבוע הוקדמה השאלה בשל יציאה לחופשה ממחר, וזה גם המקום לאחל לכל באי הפורום ודייריו חג שמח (לגבי ה"כשר" כל אחד יחליט לעצמו). יש כל מיני סוגי סוחרים באופציות המעו"ף – יש בעלי הכשרה מתמטית סטטיסטית מעמיקה, יש בעלי אינטואיציות מסחר חריפות כתוצאה מניסיון של שנים או מגנים מובחרים, יש בעלי קשרים והשפעה, יש בעלי כיסים עמוקים או מכונות מתוכנתות ומשוכללות, ויש גם סתם סוחרים פשוטים ולא מתוחכמים – כל אחד מביא לידי ביטוי את יתרונותיו היחסיים, יש מאלה ומאלה שמצליחים, יש מאלה ומאלה שנכשלים. לדעתי, הסוחר ה"פשוט", שלא נולד עם אינטואיציות מדהימות, שאין לו יכולת השפעה על השוק, וגם לא יתרון מובהק אחר, מן הראוי שלפני שיבוא לסחור בסחורה כלשהיא, ירכוש הבנה לגבי מהות הסחורה והתנהגותה, גם אם ההבנה הזו לא מגובה בנוסחאות ובמודלים מתמטיים מסובכים. להלן כמה משפטים על התנהגות הסחורה שנקראת אופציות, בלי להזכיר שום נוסחאות ואותיות יווניות או אחרות, אלא פרקטיקה של מאפייני מסחר. כרגיל – מי שמעוניין ימצא מבין המשפטים את אלה שאינם נכונים (כי יש כאלה, זו כל השאלה – איזה מהם). 1) שינוי בערך נכס הבסיס גורם לשינוי גדול יותר במחיר אופציות בתוך הכסף לעומת השינוי במחיר אופציות מחוץ לכסף 2) בעל פוזיציה באופציות המעוניין שתזוזה בשער נכס הבסיס תוסיף ערך לפוזיציה, בהכרח חייב לחשוף את הפוזיציה לירידת ערך עקב מעבר זמן 3) כאשר התנודתיות הגלומה במחירי האופציות עולה, עולה גם ערך שחיקת הזמן של האופציה 4) במקרה של עלייה חדה בשער נכס הבסיס, עדיף (מבחינת אחוז הרווחיות) לרכוש אופציה מחוץ לכסף על פני אופציה בתוך הכסף וגם על פני רכישת נכס הבסיס 5) במקרה של עלייה מתונה בשער נכס הבסיס, עדיף לרכוש אופציה בתוך הכסף על פני אופציה מחוץ לכסף, אך לא על פני רכישת נכס הבסיס 6) שחיקת ערך הזמן באופציה מתגברת ככל שמועד הפקיעה קרב 7) כל התשובות אינן נכונות.
 

SAMCO

New member
לאחרונה שמעתי על

משמעות "מדעית" ל HUNCH ..בקיצר ..לקבלת החלטה, שאין דרך מתודית/מסודרת לקבלת החלטה- אין מודל קבלת החלטות מתאים, עדיפה ההסתמכות על ה"האנש" מאשר דרך חצי "מלומדת"..(ההנאש מגלם בתוכו נסיון וידע שהצטבר)(באדיבות ד.מ)
 

n u 1

New member
SAMCO - זה בולשיט

במעוף אם אתה עושה אסטרטגיה כלשהי - אזי - יש לך את הרגישויות - לשם תיקון האסטרטגיה . לגבי כל השאר - תעבוד לפי : סיסטם / סטופ לוס . או - שתסמוך על המוסדיים שידאגו לתשואה חיובית בסוף השנה . אם תקח את : הנסיון + הידע שהצטבר - ותעבוד רק לפיהם - הסיכוי שתכשל גבוה יותר .
 
תודה

מאמין שמידי פעם אקפוץ לכאן לביקור קצר (לא ניגמלים מהתמכרות ברגע...)
 
למעלה