שאלת בולים

ופריט חדש הצטרף היום לאוסף -

אוסף ספרי הארי פוטר בעברית זכה לקבל היום חבר חדש למדף - הארי פוטר ומסדר עוף החול. כמובן שכבר בלעתי אותו באנגלית (הספרים היחידים שאני מוכנה לקרוא באנגלית הם ספרי הארי פוטר, וגם זה רק מסקרנות). ועכשיו אני קוראת אותו בעברית (ומגלה המון דברים חדשים תוך כדי), כשאני לא גולשת באינטרנט (וכל זה במקום להתכונן למבחן שיש לי ביום רביעי...) הספרים באנגלית, אגב, הם אוסף של אחותי...
 

kerengil

New member
שאלת בולים

ראיתי שחלק מבולי ישראל החדשים (הנפקת 9.12.03) הם על נייר זרחני וחלק לא. בחלק מהמקרים כתוב שיש רק פס או שניים זרחניים. מה המשמעות של נייר זרחני? למה זה משמש?
 

תמיר1991

New member
היי קרן.

ובכן- יש 2 סוגי פסי זרחן: מכתב רגיל בארץ (1.3 ש"ח), מכתב 20-100 ג' בארץ (2.2) - פס זרחן אחד. גלוית דואר אוויר לחו"ל (1.4), מכתב לאירופה (2.1), מכתב לאמריקה (2.3), מכתב לאוקיאניה (2.8) ומכתב לאסיה ולאפריקה (3.4) - שני פסים. הפסים נועדו בכדי למיין את הדואר ביתר קלות. כל התעריפים האחרים - ללא פס. תמיר.
 

תמיר1991

New member
היי קרן!

ובכן- יש 2 סוגי פסי זרחן: מכתב רגיל בארץ (1.3 ש"ח), מכתב 20-100 ג' בארץ (2.2) - פס זרחן אחד. גלוית דואר אוויר לחו"ל (1.4), מכתב לאירופה (2.1), מכתב לאמריקה (2.3), מכתב לאוקיאניה (2.8) ומכתב לאסיה ולאפריקה (3.4) - שני פסים. הפסים נועדו בכדי למיין את הדואר ביתר קלות. כל התעריפים האחרים - ללא פס. תמיר.
 
ומוסיף -

המכונה האוטומטית הממיינת את המכתבים מפרידה ביניהם מיון ראשוני על פי קריאת פסי הזרחן שעל הבולים. מכאן אפשר להבין שיש בעיה בזיהוי מעטפות שנושאות עליהן בולים בתעריף קודם, שיש להם פס זרחן בדיוק כמו התעריף החדש... ואל תרמו! רק רציתי שתדעו.
 

kerengil

New member
אולי זאת הסיבה שבולי 1.30 החדשים

מודפסים על נייר זרחני (לא פס או שניים). בולים נהדרים אגב, ואפילו בול אופניים ישראלי חדש לאוסף שלי!
 

kerengil

New member
תמורת 1.30 בכל סניף דואר

(האמת שכנראה שעדיין לא, אבל ממש בקרוב. הונפק ב- 9.12 אבל לפי מה שהבנתי בתקופה הראשונה הוא לא מופץ באשנבים אלא רק לפי דרישה מיוחדת)
 
איפה הבן של אבא של......../images/Emo35.gif

אופנים במיוחד בשבילך.
 
ואני רוצה את כל הגיליון!

זהו גיליון מיוחד, שכולל מלבד האופניים, גם את הבולים הבאים: סקייטבורד רולרבליידס קורקינט למי שתהה אם הנושאים לבולים לא נגמרים אף פעם, אז הגיליון הזה הוא בנושא "ילדים וגלגלים". רק בולי הגפילטע פיש והקוסקוס משתווים באווילותם לנושא הזה (אם כי בשני המקרים הביצוע מאוד מאוד יפה).
 

python 4

New member
אני רוצה בול גפילטע פיש!

ואגב אני מתאר לעצמי שהבולים האלה יופיעו בטח באלבום השנתי... אם כן אז אני מסודר כי אני בטוח יקנה את זה. (קניתי את של 2002).
 
לצערי אין לי אותו כפול, אבל יש לי

המון פלאפלים! כמה עולה האלבום השנתי? האם זה לא מוזר פשוט לרכוש את כל הבולים, במקום לאסוף אותם אחד אחד? האם אני היחידה שלא יכולה לצפות בפורום עם סקין ערוץ 3 שלו? זה היה כל כך כייף בלי פרסומות מעצבנות...
 

python 4

New member
האלבום של 2002 עלה 140 ש"ח,

אולי זה קצת יקר אבל יש לזה יתרון שכל הבולים הם במצב חדש לגמרי וגם אין את הטרחה בלאסוף אותם. מה גם שהגיע עם זה דף הסבר על כל הבולים. ממש נחמד. מאיזה שנה הגפילטע?
 
../images/Emo2.gifמה קונים אלבום מוכן../images/Emo35.gif

זה מאוד יפה, זה בטח גם מושלם, השאלה אם מבחינת האספנות לא חסר הסיפוק של האיסוף.
 

python 4

New member
תאמיני לי שזה מספק מאוד.

אין לי בעייה לקבל את הבול בדואר, אבל אף פעם הוא לא יראה יפה כמו באלבום הזה.. במיוחד אחרי שמשרים אותו במים.
 
את לא היחידה.

בתפוז קצת התעצבו מזה שהרבה גולשים הלכו לראות (או לרעות) בשדות זרים, וזה פגע בפרנסה, אז האפשרות הזו נוטרלה. זה לא מוזר לקנות בולים, או פריטי אספנות בכלל. התענוג הוא להסתכל עליהם כשהם ישנם, ללמוד מהם, לסדר אותם - הדרך שבה הם מגיעים אלינו לא ממש משנה, לפחות לדעתי. פעם שמעתי מישהו אומר שאם יקנה את הבולים, ההנאה תפגם בגלל שהוא לא "סבל" בדרך, וחוצמזה ייגמר לו האתגר. ובכן, אני חושב שכמה יותר מהר שיגיעו אלי הפריטים ככה יהיה לי יותר זמן להנות מהם, ומנסיון -אף פעם, אבל אף פעם בחיים לא ייגמר האתגר. כל פריט מביא תאבון לעוד פריט ועוד פריט, והם לא נגמרים לעולם, לשמחתנו וגם לצערנו. נרשמת לכנס יום הבולאות?
 
לגבי קנייה של פרטי אספנות -

כאשר מדובר בלהשיג פריט מסויים, עדיין קיים האלמנט של המאמץ (לחפש אותו, להלחם עליו ב e-bay), של הסבל (לא למצוא, לאבד אותו בשניה האחרונה, לגלות שהוא יקר מדי) ושל האקראיות. אבל קנייה של כל האלבום נראית לי בנאלית במקצת. במיוחד שהם כולם חדשים וכולם מאותה שנה. ו-שוב, זה נראה לי! ככה. אני לא מעבירה ביקורת על השיטות של אף אחד! למזלי, לא נרשמתי לכנס יום הבולאות, כי היום הבוס הודיע לי שהוא מתלווה אלי בדיוק ביום הזה. ולגבי הסקין של ערוץ 3 -
 
למעלה