שאלות...

timeatime

New member
שאלות...

1. אני רוצה להתחיל ללמוד על פסנתר איך להתחיל מה לעשות וכל זה.. 2. אני גם רוצה לקנות פסנתר מה ההבדלים מחירים מאיפה לקנות?
 

utoo

New member
קודם כל בהצלחה

1. יש מס' אפשרויות או מורה פרטי בביתך או בביתו ולחילופין ניתן ללמוד בבית ספר לנגינה או קונסבטוריום. העליות למורה פרטי ממוצע הוא 100 ש"ח לשיעור. כדי לברר אם מישהו שאתה מכיר לומד אצל מורה ולקבל המלצות . בכל מקרה נדמה לי שבקישורים יש רשימת מורים. 2. לגבי פסנתר הכי זול זה לחפש מציאות באינטרנט ולקנות מאנשים פרטיים. אל תעשה את זה לבד אלא רק עם מישהו שמבין בזה ובכלל תתחיל ללמוד ואז תראה אם באמת זה מתאים לך ורק אחר כך תקנה פסנתר. יש עוד אופציה וזה לשכור פסנתר לדוגמא בכלי זמר או בחנות בשם דיאז בראשל"צ.המחירים נעים בין כ-3000 ש"ח לפסנתר רוסי (שנחשב בדרך כלל לרמה הכי נמוכה בפסנתרים) ועד עשרות אלפים לפסנתרים גרמניים שנחשבים יותר. כמובן באמצע יש את היפנים כמו ימאהה סביב 8000-12000 ש"ח. פסנתר זה ענין מאוד אישי ויש להקשיב לצליל שלו ואם הוא מתאים לך לקנות (כמובן לאחר בדיקה שהפסנתר תקין ובמצב טוב). יש עשרות חברות ודגמים ומאוד קשה להשוות. מה גם לפסנתר זה לא אוטו אין דגם שנתון ומחיר קבוע, הכל בהתאם למצבו של הפסנתר. אם יש לך עוד שאלות אתה מוזמן לשאול
 

asafgolan

New member
המחיר הממוצע לשיעור הוא 100 ש"ח?

איזה מזל יש לי... המורה שלי לוקחת רק 50 ש"ח לשיעור...
 

timeatime

New member
אני בן 17 זה משנה משהו?...

מה ההבדל בין אורגן לבין פסנתר? כמה שיעורים אני צריך לקחת כדי להגיע לרמה נורמלית? ובאיזה תדירות?
 

utoo

New member
אחת לשבוע

שיעור של שעה בערך זה בסדר. אח"כ צריך להשקיע בבית בנגינה לפחות חצי שעה ביום. התקדמות זה דבר מאוד אישי.השאלה היא גם מה אתה מגדיר רמה נורמלית ומה אתה מתכוון לנגן:קלאסי, מוזיקה קלה או ג'אז.
 

netvition

New member
הבדל בין אורגן לפסנתר?!

אורגן הוא חשמלי, פסנתר עובד על הקשה על מיתרים. באורגן, לא-משנה-מה-תעשה-וכמה-כוח-תפעיל, זה יהיה אותו צליל בדיוק, באותו ווליום. בפסנתר אתה מחליט על האופי של היצירה שאתה מנגן. אורגן טוב אולי לנגינת אקורדים באירועים, אבל אין כ"כ מה לעשות איתו כשרוצים לנגן קלאסי, למשל. פסנתר, כמובן, קשה הרבה יותר, במימדים שאי אפשר לאמוד אותם. אני מסכימה עם מי שכתב מעליי על התדירות ואורך השיעור. זה מאוד מעניין שאתה רוצה להתחיל ללמוד בגיל כ"כ מאוחר! (קצת חבל, הייתי מוסיפה, כי זה דיי מאוחר) אבל אם תשקיע ממש ויש לך את הכישרון הדרוש, זה יכול להיות לא רע. בהצלחה!
 

utoo

New member
מאוחר ?

17 זה מאוחר ? אני התחלתי לפני שנתיים בגיל ה"מופלג" 39 והיום מנגנת מוסיקה קלה וקלאסית ברמה של שנה 3-4 לפי המורה שלי. השאלה היא שוב מאוחר למה , להפוך לפסנתרן קלאסי עולמי באמת קצת מאוחר אבל האם זו כוונתך ? עם קצת השקעה של זמן אני בטוחה שתוכל להגיע (בתנאי כמובן שיש לך את הכישורים) לרמה של חובבן מתקדם או אפילו יותר מזה. אז אף פעם לא מאוחר לשום דבר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

אבבי

New member
ריכטר התחיל לנגן בגיל 17

ועשה קריירה עולמית מדהימה המורה שלי לוקח 180 שקל לשיעור ושווה כל אגורה אל תשפטו דברים לפי נורמות חברתיות נגינה הולכת לפי מוטיבציה מורה טוב וכשרון
 

utoo

New member
זה המחיר באיזור המרכז

הבנתי שבצפון ובדרום המחירים זולים יותר.
 

BanjoKazooie

New member
אני מוכר פסנתר

של KAWAI יפאני ב10,000 ש"ח. תשלח לי הודעה פרטית אם אתה רציני.
 

timeatime

New member
אז נראה לי

שאני יתחיל על אורגן ואז יעבור לפסנתר.. פשוט שהייתי קטן ניגנתי על אורגן יחסית הרבה זמן 3 שנים ולא נגעתי בזה ואני לא זוכר שום דבר.. ואני עכשיו רוצה להתחיל מחדש.. אתם מדברים על כישורים? איזה כישורים בדיוק? איך אני יודע עם יש לי אותם?
 

timeatime

New member
אני לא רוצה להגיע לרמה עולמית...

פשוט את היכולת לנגן ברמה טובה... כתחביב לא כתעסוקה.. תחביב מתקדם.
 

netvition

New member
השאלה-

מה התחביב שאתה מחפש?? לנגד קווינטות של באך, ג'אז או סתם שירים לכיף??
 

timeatime

New member
את האמת סתם שירים..

אבל מה ההבדל בין תווים של יצירות לבין סתם שירים?
 

netvition

New member
ההבדל הוא...

ששירים אתה מנגן סתם לכיף - אתה לומד את התווים, מנגן שוב ושוב עד שזה מצליח, ויופי. אבל ביצירות זה לא הולך ככה... ביצירות אחרי שגומרים ללמוד את הטקסט ויודעים אותו פיקס, צריך לעבוד על ביצוע. פה חלש, פה חזק... כאן מתגבר, כאן מתחלש... פה יד ימין חזקה יותר, שם שמאל יותר... ועוד כהנה וכהנה. אם רוצים לנגן קלאסי זה דורש יותר עבודה, השקעה והרבה יותר טכניקה.
 

timeatime

New member
טוב אז הרמה שאני רוצה להגיע

אליה זה סתם שירים רגילים.. אין לי צורך במשהו מיוחד פשוט את הצורך לנגן מה שאני רוצה ולהנות מזה כמה זמן צריך ללמוד בערך אם אני לוקח שיעור אחד כל שבוע?
 
למעלה