שאלות

fireworks272

New member
שאלות

שלום לכולם,
אני בן 23 ואובחנתי לפני 3 ימים כבעל הפרעת קשב וריכוז ע"י רופא פסיכיאטר.
במעמד האבחנה קבע לי הדוקטור מינון של 30 מ"ג כדי לבדוק יעילות עד למפגש הבא בו ייקבע מינון מדוייק יותר.
יש לציין שאני שוקל קרוב ל 100 קילו (בחור גדול כמו שאומרים). אז אני באופן אישי, הייתי בטוח שמינון יחסית נמוך כמו שניתן לי
לא יניב תוצאות משמעותיות מהטיפול, אבל הסתבר לי שכן ישנה השפעה מסויימת.

הרשו לי קודם לשתף קצת בתחושות ובאירועים שקדמו לאיבחון.
אף פעם בחיי לא "נפל" לי האסימון מה לא בסדר איתי. תמיד חשבתי שאני "מיוחד" ושונה מכולם (לא בקטע דיכאוני אלא, צבעוני יותר, מצחיק ושמח, קל דעת בענייני לימודים, מרחף וחולם בהקיץ).
איכשהוא, בדרך נס, הצלחתי להוציא בגרות כמעט מלאה (חסרה רק יחידה אחת).
ולמרות הליצנות והשירבוטים על המחברות בכיתה, כשכן הצלחתי להקשיב למשהו מדברי המורים זכרתי היטב את החומר.
עכשיו, אחרי שירות (מוצלח ביותר) עם המון אחריות כמפקד בצבא. (אך עם התנהלות יומיומית מאוד מאוד אימפולסיבית באזרחות ואינספור עבודות שהחלפתי כמו גרביים מאז השחרור).
הגעתי במקרה לפורום הזה ולעוד המון אתרים העוסקים בנושא והוכיתי בתדהמה כשהבנתי שאני מתאים בדיוק לפרופיל של אדם הסובל מבעיית קשב וריכוז.
אחרי ששיתפתי את ההורים שלי הם "טרחו" לספר לי שכילד קטן (כיתה א') אכן טופלתי תקופה קצרה בריטלין אך בעקבות פחד מתופעות הלוואי ודעות קדומות
הם הפסיקו את הטיפול ושכחו מזה לאחר תקופה כשראו שאני "נורמלי".
לפני כל השאלות והחפירות שיש לי לשאול אתכם, אני רוצה להודות לכם על המידע שאתם חולקים ברשת. זה חשוב מאוד ויכול לשנות חיים שלמים של בני אדם.

יש לי כמה שאלות:
לאחר לקיחת הכדורים אני לא מסוגל בכלל לאכול או אפילו לחשוב על אוכל (אני מזכיר שאני "בחור גדול" ואני לא זוכר שסירבתי אי פעם למזון...).
זה נורמלי? אולי זה אפילו יכול לעזור לי עם עודף המשקל שלי? (30 ק"ג עודף משקל) מישהו כמוני סבל מהבעיה הזאת?
הדבר שהכי הלחיץ אותי הוא עלייה בדופק (הייתי על 100 לפני שעתיים בדרך כלל אני על 70-80). יש לציין שאני לא נוטל תרופות אחרות, בריא בדרך כלל, רוכב 10 ק"מ על האופניים באופן יומיומי ומעשן בערך חצי קופסה ביום אם זה קשור. לא צורך קפאין בכלל.

הריטלין "מדביק" אותי לכיסא למשך כשעתיים בערך בהם אני צולל עמוק לחומר סיזיפי (פסיכומטרי ובגרות במתמטיקה) אך תוך כדי הלמידה, אני ממש יכול לשמוע את הלב שלי דופק בעוצמה ובמקום להתרכז בלמידה אני "נכנס לסרטים" שאולי אני מזיק לעצמי ומפחד שהריטלין עלול לגרום לנזק רפואי ממשי.
יש לציין שלאחר 4-5 שעות תופעות הלוואי מתפוגגות (מסקרן אותי מדוע ההשפעה החיובית של הכדור מספיקה רק לשעתיים ותופעות הלוואי ל4-5 שעות).

ושאלה אחרונה: האם נטילת הכדור למשך תקופה ארוכה מניבה תוצאות ממשיות? הייתי שמח לשמוע מניסיונכם על מקרה של שינוי ממש ועקבי בחיים ובעיקר בלימודים לאחר תחילת הטיפול בריטלין.

אני מרגיש שהכדור הזה הוא הצ'אנס האחרון שלי להצליח בהמון תחומים בחיים אבל יחד עם זאת מאוד חושש מגרימת נזק רפואי.
אני מצטער על החפירות אבל היה לי חשוב לשתף אתכם ולשאול שאלות.
תודה מראש!
ושבת שלום לכולם.
 
שאלות

שלום
תחילת הטיפול ברטלין בדרך כלל מלווה בתקופת הסתגלות בת מספר שבועות , בתקופה זו התאיבון מדוכא וישנן בין השאר גם דפיקות לב מהירות , תופעות אלו נוטות להשתפר עם הזמן , כמובן שאם לא יחול שינוי לאחר מספר שבועות אז יש לשקול שינוי של הטיפול עם הרופא . לגבי השפעת הטיפול לאורך זמן , זה כמובן תהליך אישי אבל אני חושב שזהו אמצעי מאוד חשוב ואשר בהחלט יכול לגרום לשינוי רציני בחייך .
בהצלחה
 
למעלה