ManInBlack86
New member
שאלות ותהיות רכבתיות
שאלות ותהיות רכבתיות
שלום לכולם! הרבה זמן לא נכחתי בפורום, ועם חזרתי יש לי מעט תהיות ומעט שאלות הקשורות כולן לרכבת. 1) לו"ז חדש? כנראה שאפשר להפסיק לחלום על 10/10 או כל תאריך קרוב אחר. הבנתי מקריאת העמודים בפורום שהלו"ז החדש יצא במקרה הטוב בדצמבר. 2) לפחות נקודת אור אחת אפשר למצוא - תחנת ב"ש האונ' נפתחת באיחור קל (שבועיים). לדעתי היא הולכת להיות התחנה הראשונה שתפתח בלי לו"ז שמוצמד אליה. ד"א אחת התחנות היפות לדעתי, הצבעתי בעדה בסקר. 3) אבל אם נחזור שנייה לת"א, המסילה השלישית מונחת במלואה כמעט (חוץ מקטע קטן באזור ת"א ההגנה). מתי יגיע היום בו נראה רכבות נוסעות עליה? כמה זמן כבר אפשר למשוך? 4) לא, הרכבת לא התאוששה. עדיין יש איחורים בלתי נסבלים והציבור (כך נראה) ממורמר. למרות זאת, ניכר כי רכבת ישראל עדיין "משחקת לפי הכללים", וכשהרכבת הגיעה לנהריה באיחור של 40 דקות, כל מי שביקש קיבל כרטיס חינם. 5) בנסיעתי האחרונה ברכבת מנהריה לת"א (רכבת IC3 חדישה ויפה) נעצרנו בחיפה חוף הכרמל לכ-15 דקות ללא שום סיבה נראית לעין. כעבור 15 דקות הודיע פקח הרכבת הודעה מוזרה בנוסח הבא: "הנוסעים הנמצאים במרכז הרכבת מתבקשים להתפזר בכל קרונות הרכבת. יש עומס יתר על הרכבת בחלקה המרכזי והיא לא תוכל להמשיך לנסוע". האם זה יכול לקרות? האם באמת יש הגבלה על מספר הנוסעים שנמצאים במערך אחד? נראה לי תמוה. 6) עוד על IC3: ב-2 נסיעות רצופות שלי ב-IC3 נכבה המנוע לרכבת לפני שיצאה מנהריה ולאחר כ-10 דקות שבהם ניסו להתניע מחדש את הרכבת ללא הצלחה, העבירו אותנו לרכבת אחרת. בעיות אמינות ב-IC3? 7) מישהו יודע מה קורה עם ההכפלה של קו נהריה-מוצקין? 8) ולסיכום, מילה על האוטובוס שנחת בארצנו לא מזמן - הפיליאס או הפילאס או איך שלא תקראו לו. יפה, חדיש, מהודר, המאה ה-21 (לא פחות!), מסוגל לנסוע בלי נהג. מה לא אמרו עליו. כן, כל זה נכון אבל גם אני נאלץ להסכים עם מילותיו של אחד מחברי הפורום - אוטובוס זה אוטובוס, ואי אפשר להשוות חווית נסיעה באוטובוס לחווית נסיעה ברכבת, לא משנה אם הוא יסע במסלול משלו, אפילו אם הוא ירחף מעל המכוניות - הוא עדיין אוטובוס.
שאלות ותהיות רכבתיות
שלום לכולם! הרבה זמן לא נכחתי בפורום, ועם חזרתי יש לי מעט תהיות ומעט שאלות הקשורות כולן לרכבת. 1) לו"ז חדש? כנראה שאפשר להפסיק לחלום על 10/10 או כל תאריך קרוב אחר. הבנתי מקריאת העמודים בפורום שהלו"ז החדש יצא במקרה הטוב בדצמבר. 2) לפחות נקודת אור אחת אפשר למצוא - תחנת ב"ש האונ' נפתחת באיחור קל (שבועיים). לדעתי היא הולכת להיות התחנה הראשונה שתפתח בלי לו"ז שמוצמד אליה. ד"א אחת התחנות היפות לדעתי, הצבעתי בעדה בסקר. 3) אבל אם נחזור שנייה לת"א, המסילה השלישית מונחת במלואה כמעט (חוץ מקטע קטן באזור ת"א ההגנה). מתי יגיע היום בו נראה רכבות נוסעות עליה? כמה זמן כבר אפשר למשוך? 4) לא, הרכבת לא התאוששה. עדיין יש איחורים בלתי נסבלים והציבור (כך נראה) ממורמר. למרות זאת, ניכר כי רכבת ישראל עדיין "משחקת לפי הכללים", וכשהרכבת הגיעה לנהריה באיחור של 40 דקות, כל מי שביקש קיבל כרטיס חינם. 5) בנסיעתי האחרונה ברכבת מנהריה לת"א (רכבת IC3 חדישה ויפה) נעצרנו בחיפה חוף הכרמל לכ-15 דקות ללא שום סיבה נראית לעין. כעבור 15 דקות הודיע פקח הרכבת הודעה מוזרה בנוסח הבא: "הנוסעים הנמצאים במרכז הרכבת מתבקשים להתפזר בכל קרונות הרכבת. יש עומס יתר על הרכבת בחלקה המרכזי והיא לא תוכל להמשיך לנסוע". האם זה יכול לקרות? האם באמת יש הגבלה על מספר הנוסעים שנמצאים במערך אחד? נראה לי תמוה. 6) עוד על IC3: ב-2 נסיעות רצופות שלי ב-IC3 נכבה המנוע לרכבת לפני שיצאה מנהריה ולאחר כ-10 דקות שבהם ניסו להתניע מחדש את הרכבת ללא הצלחה, העבירו אותנו לרכבת אחרת. בעיות אמינות ב-IC3? 7) מישהו יודע מה קורה עם ההכפלה של קו נהריה-מוצקין? 8) ולסיכום, מילה על האוטובוס שנחת בארצנו לא מזמן - הפיליאס או הפילאס או איך שלא תקראו לו. יפה, חדיש, מהודר, המאה ה-21 (לא פחות!), מסוגל לנסוע בלי נהג. מה לא אמרו עליו. כן, כל זה נכון אבל גם אני נאלץ להסכים עם מילותיו של אחד מחברי הפורום - אוטובוס זה אוטובוס, ואי אפשר להשוות חווית נסיעה באוטובוס לחווית נסיעה ברכבת, לא משנה אם הוא יסע במסלול משלו, אפילו אם הוא ירחף מעל המכוניות - הוא עדיין אוטובוס.