שאלה -

tttttttttt1

New member
שאלה -

איך נראה ביטוח של נהג חדש? אמור להיות כתוב על הביטוח "נהג חדש" או משהו כזה? מה אמור להיות מצויין בפוליסת ביטוח שאם שוטר עוצר אותי הוא יודע שיש לי ביטוח?
 

Superdror

New member
לרוב זה לא מפורט בדף האגרה.

אלא אצל חברת הביטוח. שוטר שיעצור אותך לא יכול באמת לדעת אם ביטוח החובה חל עליך או לא חל עליך - אבל אין לראות בכך "תמריץ" לנהיגה בלי ביטוח. המינימום שהחוק דורש הוא ביטוח חובה - ההבדל בין נהג ותיק רב-פז"מ לבין נהג צעיר ולח הוא כמה מאות שקלים בודדות, שאם מחלקים זאת ל12 חודשים, מגיעים בערך לעלות של 2 ארוחות במקדונלדס. הביטוח הנוספים שאנשים נוהגים לעשות הם מקיף וצד ג' - כאשר שני אלו הם לא חובה, מדובר בביטוח שיגנו עליך מתשלום על נזקים גדולים שאתה עלול לגרום בתאונה - תאונה עם רכב אחר, איבוד שליטה והתרסקות לתוך גינה של אדם וכו'. התוספות משתנות מרכב לרכב ומסוכן ביטוח אחד לאחר, יש לעשות סקר שוק.
 

tttttttttt1

New member
תודה..ועוד שאלה...

דף הביטוח נמצא אצל אבא שלי, ואם אני נוסע באוטו שלו אני חייב שיהיה עליו הדף של הביטוח - מותר לצלם אותו ושהעותק יהיה אצלי? או שאני חייב לשאת עלי את העותק המקורי של הביטוח?
 

Superdror

New member
אתה חייב לשאת את העותק המקורי.

שוטר קטנוני יכול שלא להסתפק בצילום, לתת לך דו"ח ע"ס 100 ש"ח ולזמן אותך להציג את התעודות תוך 24 שעות בפני קצין משטרה. חסוך לך הטירחה. או שתשאירו את התעודות ברכב, או שתניחו את התעודות בתוך ארנק בנפרד אותו תישאו איתכם כל הזמן הביתה , או שתגשו אל סוכן הביטוח ותבקשו שינפיק עבורכם תעודה נוספת. אגב, גם רשיון רכב שהוא צילום "אינו תופס".
 

tttttttttt1

New member
אממ אוקי..אז העתק מקורי של ביטוח

מבקשים מסוכנת הביטוח.. איך משיגים העתק מקורי של רישיון רכב? או שאי אפשר ואז אני חייב לקחת מאבא שלי את הדף המקורי כל פעם?
 

Superdror

New member
במשרד הרישוי.

כמדומני רק בעל הרכב יכול להנפיק - או אדם המחזיק בייפוי כוח. קוראים לזה "כפל רשיון רכב", העלות היא 33 שקלים. תלך, תאמר שהכלב לעס את רשיון הרכב ולאחר מכן בלע - וינפיקו לך אחד חדש.
 
למעלה