mishael123
New member
שאלה
שאלה
אשמח מאוד אם מישהו יסביר לי איך פועלת השיטה הזו של העמסת משאיות על קרונות רכבת.
שאלה
אשמח מאוד אם מישהו יסביר לי איך פועלת השיטה הזו של העמסת משאיות על קרונות רכבת.
הדרך המתגלגלת על הפסיםשאלה
אשמח מאוד אם מישהו יסביר לי איך פועלת השיטה הזו של העמסת משאיות על קרונות רכבת.
תודההדרך המתגלגלת על הפסים
הקרונות שנראים בתמונה הזו בנויים לפי שיטה המכונה במרכז אירופה - Rollende Landstrasse, שזה בערך ´כביש מתגלגל´ בגרמנית. הרעיון פה הוא להוביל סמי-טריילרים בקלי קלות, בלי תלות במתקני העמסה ופריקה מסובכים ויקרים בתחנות ובמסופי המטען. במסוף מטען כזה צריך בסך הכל משטח אספלט בין הפסים. כל רכבת כזו מורכבת מסדרת קרונות שטוחים מאוד נמוכים (כדי שגם משאיות גבוהות יוכלו לנסוע עליהם בלי לפרוץ את מידת הטעינה) שיש מעין משטח רצוף עליהם וגם ביניהם. בקרונות הקצה מותקנים קירות קטנים שנושאים עליהם את הפגושים (העיגולים הגדולים שמונעים מקרונות לפגוע זה בזה) ואת המצמדים (המתקנים שמחברים את הקרונות). בעת טעינה ופריקה של הרכבת הקירות האלו זזים הצידה וניתן להצמיד לקרון הקצה רמפה (´כבש´ בעברית) עליה יכולות המשאיות לנסוע כדי לעלות מהרכבת או לרדת ממנה. הקרונות שבתוך הרכבת מחוברים ביניהם ע"י מצמדים קבועים (כאלו שצריך להכנס למוסך בשביל להפריד ביניהם). נהגי המשאיות לא נשארים בתאי הנהג כל הדרך, אלא יושבים בקרון נוסעים שמוצמד לרכבת. כמובן שניתן גם להצמיד את הקצה של הרכבת לרציף שדרכו יעלו וירדו המשאיות. היתרונות של השיטה הזו הם הפשטות של מסופי ההעמסה והפריקה והעובדה שניתן להעמיס כאן כל משאית (אם היא לא גדולה מדי). החסרונות הבולטים הם המשקל הגדול של הקרונות עצמם ומשקלם של הגוררים של המשאיות, שמהווה ´משקל עודף´ שלא מביא הכנסה, וכן העובדה שהנהגים והגוררים צריכים לנסוע עם הרכבת, ובכך לבזבז את זמנם לריק במקום לעשות עוד נסיעות. לפיכך, כמובן שיש שיטות אחרות רבות, מתקדמות או פחות, להובלת משאיות ברכבת, אבל השיטה הזאת נפוצה במיוחד בנסיעות בין-לאומיות בין גרמניה, שווייץ, איטליה, אוסטריה (בה צולמה התמונה המקורית) ועוד. בקישור המצורף ניתן לראות תמונה של העמסת רכבת כזו באמצעות כבש.
הובלת רכבים בארץהדרך המתגלגלת על הפסים
הקרונות שנראים בתמונה הזו בנויים לפי שיטה המכונה במרכז אירופה - Rollende Landstrasse, שזה בערך ´כביש מתגלגל´ בגרמנית. הרעיון פה הוא להוביל סמי-טריילרים בקלי קלות, בלי תלות במתקני העמסה ופריקה מסובכים ויקרים בתחנות ובמסופי המטען. במסוף מטען כזה צריך בסך הכל משטח אספלט בין הפסים. כל רכבת כזו מורכבת מסדרת קרונות שטוחים מאוד נמוכים (כדי שגם משאיות גבוהות יוכלו לנסוע עליהם בלי לפרוץ את מידת הטעינה) שיש מעין משטח רצוף עליהם וגם ביניהם. בקרונות הקצה מותקנים קירות קטנים שנושאים עליהם את הפגושים (העיגולים הגדולים שמונעים מקרונות לפגוע זה בזה) ואת המצמדים (המתקנים שמחברים את הקרונות). בעת טעינה ופריקה של הרכבת הקירות האלו זזים הצידה וניתן להצמיד לקרון הקצה רמפה (´כבש´ בעברית) עליה יכולות המשאיות לנסוע כדי לעלות מהרכבת או לרדת ממנה. הקרונות שבתוך הרכבת מחוברים ביניהם ע"י מצמדים קבועים (כאלו שצריך להכנס למוסך בשביל להפריד ביניהם). נהגי המשאיות לא נשארים בתאי הנהג כל הדרך, אלא יושבים בקרון נוסעים שמוצמד לרכבת. כמובן שניתן גם להצמיד את הקצה של הרכבת לרציף שדרכו יעלו וירדו המשאיות. היתרונות של השיטה הזו הם הפשטות של מסופי ההעמסה והפריקה והעובדה שניתן להעמיס כאן כל משאית (אם היא לא גדולה מדי). החסרונות הבולטים הם המשקל הגדול של הקרונות עצמם ומשקלם של הגוררים של המשאיות, שמהווה ´משקל עודף´ שלא מביא הכנסה, וכן העובדה שהנהגים והגוררים צריכים לנסוע עם הרכבת, ובכך לבזבז את זמנם לריק במקום לעשות עוד נסיעות. לפיכך, כמובן שיש שיטות אחרות רבות, מתקדמות או פחות, להובלת משאיות ברכבת, אבל השיטה הזאת נפוצה במיוחד בנסיעות בין-לאומיות בין גרמניה, שווייץ, איטליה, אוסטריה (בה צולמה התמונה המקורית) ועוד. בקישור המצורף ניתן לראות תמונה של העמסת רכבת כזו באמצעות כבש.
הובלת מכוניות ברכבתהובלת רכבים בארץ
האם יש שינוע של רכבים חדשים מהנמלים חיפה ואשדוד אל מרכז הארץ? וגם אם לא, האם ישנם קרונות ייעודיים כאלו ברכבת ישראל, ואם כן, עד מתי השתמשו בהם?
תחבורה ציבורית, רכבת,תעופה,אוטובוסיהובלת מכוניות ברכבת
למיטב ידיעתיף מעולם לא הובלו ברכבת ישראל מכוניות באופן שיטתי, למעט טרקטורים (כנראה רק בתקופת המנדט) וכלי רכב צבאיים משוריינים (בפעם האחרונה, במבצע של"ג). לפי האמור לעיל ניתן להבין שאין כל קרונות ייעודיים לצורך זה, אם כי רבים מהקרונות השטוחים שנרכשו בשנות ה-50 וה-60 נבנו במיוחד כשהם מותאמים להובלת טנקים, וכן נשאר קרונות כבש (להעמסת ציוד צבאי על קרונות שטוחים ללא רציף) מתקופת המנדט.
רק דבר אחד לא ברור ליהדרך המתגלגלת על הפסים
הקרונות שנראים בתמונה הזו בנויים לפי שיטה המכונה במרכז אירופה - Rollende Landstrasse, שזה בערך ´כביש מתגלגל´ בגרמנית. הרעיון פה הוא להוביל סמי-טריילרים בקלי קלות, בלי תלות במתקני העמסה ופריקה מסובכים ויקרים בתחנות ובמסופי המטען. במסוף מטען כזה צריך בסך הכל משטח אספלט בין הפסים. כל רכבת כזו מורכבת מסדרת קרונות שטוחים מאוד נמוכים (כדי שגם משאיות גבוהות יוכלו לנסוע עליהם בלי לפרוץ את מידת הטעינה) שיש מעין משטח רצוף עליהם וגם ביניהם. בקרונות הקצה מותקנים קירות קטנים שנושאים עליהם את הפגושים (העיגולים הגדולים שמונעים מקרונות לפגוע זה בזה) ואת המצמדים (המתקנים שמחברים את הקרונות). בעת טעינה ופריקה של הרכבת הקירות האלו זזים הצידה וניתן להצמיד לקרון הקצה רמפה (´כבש´ בעברית) עליה יכולות המשאיות לנסוע כדי לעלות מהרכבת או לרדת ממנה. הקרונות שבתוך הרכבת מחוברים ביניהם ע"י מצמדים קבועים (כאלו שצריך להכנס למוסך בשביל להפריד ביניהם). נהגי המשאיות לא נשארים בתאי הנהג כל הדרך, אלא יושבים בקרון נוסעים שמוצמד לרכבת. כמובן שניתן גם להצמיד את הקצה של הרכבת לרציף שדרכו יעלו וירדו המשאיות. היתרונות של השיטה הזו הם הפשטות של מסופי ההעמסה והפריקה והעובדה שניתן להעמיס כאן כל משאית (אם היא לא גדולה מדי). החסרונות הבולטים הם המשקל הגדול של הקרונות עצמם ומשקלם של הגוררים של המשאיות, שמהווה ´משקל עודף´ שלא מביא הכנסה, וכן העובדה שהנהגים והגוררים צריכים לנסוע עם הרכבת, ובכך לבזבז את זמנם לריק במקום לעשות עוד נסיעות. לפיכך, כמובן שיש שיטות אחרות רבות, מתקדמות או פחות, להובלת משאיות ברכבת, אבל השיטה הזאת נפוצה במיוחד בנסיעות בין-לאומיות בין גרמניה, שווייץ, איטליה, אוסטריה (בה צולמה התמונה המקורית) ועוד. בקישור המצורף ניתן לראות תמונה של העמסת רכבת כזו באמצעות כבש.
רק דבר אחד לא ברור לי
בצרפת נוהגים בצד ימין של הכביש ובבריטניה בצד שמאל. הם פשוט נוהגים הפוך? מרשים להם לנהוג עם רכב לא תיקני? פה אני מבולבל. הייתה תוכנית ניראה לי בנשיונל גיאוגרפיק ("לבנות בגדול") תוכנית על התעלה, ודיברו שם על תוכנית עתידנית להעביר מנהרה לכלי רכב. זה כבר יהיה ממש קרקס, לא? תקנו אותי אם אני טועה, כי זה יהיה וואחד פאדיחה עם רק אני עליתי על זה. ותחשבו על זה
מעבורת על גלגליםהדרך המתגלגלת על הפסים
הקרונות שנראים בתמונה הזו בנויים לפי שיטה המכונה במרכז אירופה - Rollende Landstrasse, שזה בערך ´כביש מתגלגל´ בגרמנית. הרעיון פה הוא להוביל סמי-טריילרים בקלי קלות, בלי תלות במתקני העמסה ופריקה מסובכים ויקרים בתחנות ובמסופי המטען. במסוף מטען כזה צריך בסך הכל משטח אספלט בין הפסים. כל רכבת כזו מורכבת מסדרת קרונות שטוחים מאוד נמוכים (כדי שגם משאיות גבוהות יוכלו לנסוע עליהם בלי לפרוץ את מידת הטעינה) שיש מעין משטח רצוף עליהם וגם ביניהם. בקרונות הקצה מותקנים קירות קטנים שנושאים עליהם את הפגושים (העיגולים הגדולים שמונעים מקרונות לפגוע זה בזה) ואת המצמדים (המתקנים שמחברים את הקרונות). בעת טעינה ופריקה של הרכבת הקירות האלו זזים הצידה וניתן להצמיד לקרון הקצה רמפה (´כבש´ בעברית) עליה יכולות המשאיות לנסוע כדי לעלות מהרכבת או לרדת ממנה. הקרונות שבתוך הרכבת מחוברים ביניהם ע"י מצמדים קבועים (כאלו שצריך להכנס למוסך בשביל להפריד ביניהם). נהגי המשאיות לא נשארים בתאי הנהג כל הדרך, אלא יושבים בקרון נוסעים שמוצמד לרכבת. כמובן שניתן גם להצמיד את הקצה של הרכבת לרציף שדרכו יעלו וירדו המשאיות. היתרונות של השיטה הזו הם הפשטות של מסופי ההעמסה והפריקה והעובדה שניתן להעמיס כאן כל משאית (אם היא לא גדולה מדי). החסרונות הבולטים הם המשקל הגדול של הקרונות עצמם ומשקלם של הגוררים של המשאיות, שמהווה ´משקל עודף´ שלא מביא הכנסה, וכן העובדה שהנהגים והגוררים צריכים לנסוע עם הרכבת, ובכך לבזבז את זמנם לריק במקום לעשות עוד נסיעות. לפיכך, כמובן שיש שיטות אחרות רבות, מתקדמות או פחות, להובלת משאיות ברכבת, אבל השיטה הזאת נפוצה במיוחד בנסיעות בין-לאומיות בין גרמניה, שווייץ, איטליה, אוסטריה (בה צולמה התמונה המקורית) ועוד. בקישור המצורף ניתן לראות תמונה של העמסת רכבת כזו באמצעות כבש.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.