שאלה:

מצב
הנושא נעול.

Sפיידי

New member
שאלה:

שאלה:
אתם מכירים את הנת"צ (או מת"צ, איך שתרצו) בשדרות משה דיין בראשון לציון? אז יש שם את השלטים המתכוונים, המתהפכים והם אף פעם לא "בעד" תחבורה ציבורית! בשביל מה עשו את זה אז? מישהו יודע אם בכלל אי פעם שינו את זה?
 

seffic

New member
"השיטה"

שאלה:
אתם מכירים את הנת"צ (או מת"צ, איך שתרצו) בשדרות משה דיין בראשון לציון? אז יש שם את השלטים המתכוונים, המתהפכים והם אף פעם לא "בעד" תחבורה ציבורית! בשביל מה עשו את זה אז? מישהו יודע אם בכלל אי פעם שינו את זה?
"השיטה"
שאלה: רשות מקומית מעוניינת להרחיב כביש עירוני העובר בתחומה,כיצד תקבל תקציב מוגדל ממשרד התחבורה? בעזרת הקמת הנת"צ,כמובן. לשם כך יצהירו ויקימו שלטים המעידים על הכוונה להקים נת"צ בציר מרכזי שיפעל במשך כל היממה,וכמה זה חשוב ושכולנו בעד. לאחר שישכנעו את המדינה בחשיבות הפרויקט,ויקבלו את התקציב הדרוש,אכן ירחיבו את הכביש ויסללו נת"צ לתיפארת העיר. אבל מי בודק שהנת"צ פעיל? אף-אחד. הרבה יותר חשוב שתושבי רשל"צ יוכלו כעת לנסוע בנוחות במכונותיהם הפרטיות לאיזור הקניונים החדש במערב, ושם יחנו בחניוני הענק שנבנו ליד(אפילו שהם ריקים רוב שעות היממה,ותופסים שטח אדיר,זה לא מזיז לאיש,כי יש לנו עתודות קרקע עצומות). ובבוא העת, תושבים אלו גם יצביעו לראש העיר הנכון, שהרחיב את הכביש וגם הציג גרעון קטן בתום כהונתו. ושלא יבלבלו ת´מוח אלו מהפורום לתח"צ.
 

Sפיידי

New member
איזה טמטום!

"השיטה"
שאלה: רשות מקומית מעוניינת להרחיב כביש עירוני העובר בתחומה,כיצד תקבל תקציב מוגדל ממשרד התחבורה? בעזרת הקמת הנת"צ,כמובן. לשם כך יצהירו ויקימו שלטים המעידים על הכוונה להקים נת"צ בציר מרכזי שיפעל במשך כל היממה,וכמה זה חשוב ושכולנו בעד. לאחר שישכנעו את המדינה בחשיבות הפרויקט,ויקבלו את התקציב הדרוש,אכן ירחיבו את הכביש ויסללו נת"צ לתיפארת העיר. אבל מי בודק שהנת"צ פעיל? אף-אחד. הרבה יותר חשוב שתושבי רשל"צ יוכלו כעת לנסוע בנוחות במכונותיהם הפרטיות לאיזור הקניונים החדש במערב, ושם יחנו בחניוני הענק שנבנו ליד(אפילו שהם ריקים רוב שעות היממה,ותופסים שטח אדיר,זה לא מזיז לאיש,כי יש לנו עתודות קרקע עצומות). ובבוא העת, תושבים אלו גם יצביעו לראש העיר הנכון, שהרחיב את הכביש וגם הציג גרעון קטן בתום כהונתו. ושלא יבלבלו ת´מוח אלו מהפורום לתח"צ.
איזה טמטום!
ממש ממש ממש טמטום! לעשות מסלול לתחבורה ציבורית ולא להשתמש בו?! גררר ערייה מעצבנת... גם ממשלה שלא בודקת את זה! אפשר לעשות על זה תחקיר... לצלם במשך היום את השלטים האלו להעביר לממשלה או משהו ושיחייבו את עיריית ראשון להפעיל את הנת"צים בחלק משעות היום!
 

fireman

New member
ספידי ידידי

איזה טמטום!
ממש ממש ממש טמטום! לעשות מסלול לתחבורה ציבורית ולא להשתמש בו?! גררר ערייה מעצבנת... גם ממשלה שלא בודקת את זה! אפשר לעשות על זה תחקיר... לצלם במשך היום את השלטים האלו להעביר לממשלה או משהו ושיחייבו את עיריית ראשון להפעיל את הנת"צים בחלק משעות היום!
ספידי ידידי
כיום בתכנון כבישים נלקחת בחשבון שינויים בעומסי התחבורה בעתיד. אמנם הקמת נתיבי תחבורה ציבורית מתוקצבים בהתאם בכדי לתרום להורדת כלי רכב מהכביש ולייעל את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית ובכך לעודד אותה בבאר שבע למשל נסללים נתיבי תחבורה ציבורית גם בכיבשים שבהם תחבורה ציבורית (עירונית) לא עוברת בכלל כיום כמו לדוגמא שדרות טוביהו שהורחב לא מכבר לכביש בעל 6 נתיבים שבכל כיוון נת"צ אחד מדובר בראיה לטווח ארוך, היות ומדובר בכבישים בעלי עומס תחבורה גדול כבר בתקופה הנוכחית הצפי הוא שהעומסים רק יגדלו ועם ההתפתחות העירונית יהיה צורך להשתמש בנתיבי התחבורה הציבורית עוד דבר שצריך להדגיש הוא שלא רק אוטובוסים עושים שימוש בנתיבים אלו אלא גם מוניות, לעיתים גם רכבי הסעות אזרחיים ורכבי חירום כך שתרומתם היא אינה מבוטלת
 

Sפיידי

New member
אבל בכביש

ספידי ידידי
כיום בתכנון כבישים נלקחת בחשבון שינויים בעומסי התחבורה בעתיד. אמנם הקמת נתיבי תחבורה ציבורית מתוקצבים בהתאם בכדי לתרום להורדת כלי רכב מהכביש ולייעל את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית ובכך לעודד אותה בבאר שבע למשל נסללים נתיבי תחבורה ציבורית גם בכיבשים שבהם תחבורה ציבורית (עירונית) לא עוברת בכלל כיום כמו לדוגמא שדרות טוביהו שהורחב לא מכבר לכביש בעל 6 נתיבים שבכל כיוון נת"צ אחד מדובר בראיה לטווח ארוך, היות ומדובר בכבישים בעלי עומס תחבורה גדול כבר בתקופה הנוכחית הצפי הוא שהעומסים רק יגדלו ועם ההתפתחות העירונית יהיה צורך להשתמש בנתיבי התחבורה הציבורית עוד דבר שצריך להדגיש הוא שלא רק אוטובוסים עושים שימוש בנתיבים אלו אלא גם מוניות, לעיתים גם רכבי הסעות אזרחיים ורכבי חירום כך שתרומתם היא אינה מבוטלת
אבל בכביש
ההוא כן עוברים אוטובוסים! והרבה! אז למה לא להפעיל אותו בשעות העומס (ויש!) אפילו שייעשו שמכוניות מעל 4 אנשים יכולים לסוע , זה גם טוב יש הרבה כאלו בארץ וזה טוב! רק חבל שלא בדיוק אוכפים את החוק או אנשים שמים לב לזה צריכים להעמיד שוטרים אבל חבל שאין מספיק.
 

K85

New member
גם בחיפה

שאלה:
אתם מכירים את הנת"צ (או מת"צ, איך שתרצו) בשדרות משה דיין בראשון לציון? אז יש שם את השלטים המתכוונים, המתהפכים והם אף פעם לא "בעד" תחבורה ציבורית! בשביל מה עשו את זה אז? מישהו יודע אם בכלל אי פעם שינו את זה?
גם בחיפה
גם בשדרות ההסתדרות בחיפה קיים נת"צ מקניון לב המפרץ עד לצומת קרית חיים ובכל שעות היממה מכוון השלט שמעל הנתיב ל"אוטובוסים, מוניות ורכב פרטי המסיע ארבעה נוסעים לפחות" לא ברור לי למה רכבי פרטי, ולא משנה כמה נוסעים הוא מסיע צריך לנסוע בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית?! מה גם שבאיזור זה נוסעים הרבה מאוד אוטובוסים ומוניות שירות ותמיד יש נהגי מכוניות פרטיות שנוסעים בנת"צ למרות שהם מסיעים פחות מ-4 נוסעים. יוצא לי להגיע לאיזור הרבה פעמים ומעולם לא ראיתי את השלט שמעל הנתיב מכוון על אפשרות אחרת, לפי דעתי זו פשוט חלמאות ורק בארץ יכולים לעשות דבר כזה.
 

seffic

New member
מה שעובד במערב טוב,לא עובד פה

גם בחיפה
גם בשדרות ההסתדרות בחיפה קיים נת"צ מקניון לב המפרץ עד לצומת קרית חיים ובכל שעות היממה מכוון השלט שמעל הנתיב ל"אוטובוסים, מוניות ורכב פרטי המסיע ארבעה נוסעים לפחות" לא ברור לי למה רכבי פרטי, ולא משנה כמה נוסעים הוא מסיע צריך לנסוע בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית?! מה גם שבאיזור זה נוסעים הרבה מאוד אוטובוסים ומוניות שירות ותמיד יש נהגי מכוניות פרטיות שנוסעים בנת"צ למרות שהם מסיעים פחות מ-4 נוסעים. יוצא לי להגיע לאיזור הרבה פעמים ומעולם לא ראיתי את השלט שמעל הנתיב מכוון על אפשרות אחרת, לפי דעתי זו פשוט חלמאות ורק בארץ יכולים לעשות דבר כזה.
מה שעובד במערב טוב,לא עובד פה
הרעיון של עידוד נסיעה של כמה בעלי רכבים הנוסעים לאותו יעד,ברכב אחד,פועל יפה כבר הרבה שנים במערב אירופה ובמדינות מסוימות בארה"ב. ישנם אפילו קהילות מסוימות שבהם נושא השיתוף כה מפותח,כך שאנשים מכרו את הפרייבטים שלהם,ובמקום ישנו ועד שמארגן בשבילם את הנסיעות ושוכר כלי רכב מחברות ההשכרה. בישראל,מלבד הקיבוצים,קשה להאמין שמישהו יוותר על זכותו להיות מלך הכביש במכוניתו שלו,ולכן רעיון זה נידון לכישלון. עם כל זאת,נת"צ המאפשר גם לרכבים פרטיים מלאים לנסוע בו,הוא חשוב,ולו רק להבהיר לנהגים בארץ עד כמה קריטי הגודש בכניסה לערים ושחשוב לעודד את הנסיעה בתחבורה ציבורית או לפחות לצמצם את כמות כלי הרכב הפרטיים בכבישים. השורה התחתונה ,כמו תמיד של העניין היא: סדרי עדיפויות במדינה,שעדיין חושבת שפיקוח מסיבי על הנת"צים הוא בזבוז של משאבים יקרים. עד שזה לא ישתנה,חבל על הזמן של כולנו.
 

איליה.

New member
רק בארץ? לא, ממש לא!

גם בחיפה
גם בשדרות ההסתדרות בחיפה קיים נת"צ מקניון לב המפרץ עד לצומת קרית חיים ובכל שעות היממה מכוון השלט שמעל הנתיב ל"אוטובוסים, מוניות ורכב פרטי המסיע ארבעה נוסעים לפחות" לא ברור לי למה רכבי פרטי, ולא משנה כמה נוסעים הוא מסיע צריך לנסוע בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית?! מה גם שבאיזור זה נוסעים הרבה מאוד אוטובוסים ומוניות שירות ותמיד יש נהגי מכוניות פרטיות שנוסעים בנת"צ למרות שהם מסיעים פחות מ-4 נוסעים. יוצא לי להגיע לאיזור הרבה פעמים ומעולם לא ראיתי את השלט שמעל הנתיב מכוון על אפשרות אחרת, לפי דעתי זו פשוט חלמאות ורק בארץ יכולים לעשות דבר כזה.
רק בארץ? לא, ממש לא!
בנתיבי תחבורה ציבורית בארצות הברית מותר לנסוע לכל רכב שמסיע יותר מנוסע אחד, כי ידוע שרוב הנהגים נוסעים לבד, והכוונה היא לעודד מספר גדול יותר של נוסעים פר רכב (ובכך להקטין את מספר כלי הרכב). גם בחלק מנתיבי התחבורה הציבורית בארץ מותר לנסוע למכוניות שמסיעות ארבעה נוסעים או יותר, וגם כאן ההגיון הוא אותו הגיון. אם רכב מסיע ארבעה נוסעים, אז יש כאן תרומה להקטנת כמות הרכבים, ותרומה זו לא פחות גדולה מתרומתן של המוניות (שגם בהן בממוצע יש כ-4 נוסעים פר מונית, ואפילו פחות). אם בנתיב הזה נוסעים גם כלי רכב שמסיעים פחות מ-4 נוסעים, אז יכולות להיות לזה שתי סיבות: - הם רוצים לפנות ימינה בצומת הקרוב (חשבת על זה?) - הם פשוט עוברים על החוק, והדבר היחיד שיעזור פה זאת אכיפה. אני אישית לא נתקלתי בתופעה הזאת. אני חייב לציין: דווקא בנתיב שאתה מדבר עליו, בשד´ ההסתדרות בין צומת הקריות לקרית ביאליק/מוצקין, נתיב התחבורה הציבורית תמיד פנוי למעבר אוטובוסים וכלי רכב שעומדים לפנות ימינה, גם כשבשלושת הנתיבים האחרים יש פקק. לכן הנתיב משרת את מטרתו.
 

seffic

New member
אין נת"צ טוב ללא אכיפה יעילה

רק בארץ? לא, ממש לא!
בנתיבי תחבורה ציבורית בארצות הברית מותר לנסוע לכל רכב שמסיע יותר מנוסע אחד, כי ידוע שרוב הנהגים נוסעים לבד, והכוונה היא לעודד מספר גדול יותר של נוסעים פר רכב (ובכך להקטין את מספר כלי הרכב). גם בחלק מנתיבי התחבורה הציבורית בארץ מותר לנסוע למכוניות שמסיעות ארבעה נוסעים או יותר, וגם כאן ההגיון הוא אותו הגיון. אם רכב מסיע ארבעה נוסעים, אז יש כאן תרומה להקטנת כמות הרכבים, ותרומה זו לא פחות גדולה מתרומתן של המוניות (שגם בהן בממוצע יש כ-4 נוסעים פר מונית, ואפילו פחות). אם בנתיב הזה נוסעים גם כלי רכב שמסיעים פחות מ-4 נוסעים, אז יכולות להיות לזה שתי סיבות: - הם רוצים לפנות ימינה בצומת הקרוב (חשבת על זה?) - הם פשוט עוברים על החוק, והדבר היחיד שיעזור פה זאת אכיפה. אני אישית לא נתקלתי בתופעה הזאת. אני חייב לציין: דווקא בנתיב שאתה מדבר עליו, בשד´ ההסתדרות בין צומת הקריות לקרית ביאליק/מוצקין, נתיב התחבורה הציבורית תמיד פנוי למעבר אוטובוסים וכלי רכב שעומדים לפנות ימינה, גם כשבשלושת הנתיבים האחרים יש פקק. לכן הנתיב משרת את מטרתו.
אין נת"צ טוב ללא אכיפה יעילה
זאת מהות העניין.
 

Sפיידי

New member
לא נכון!

אין נת"צ טוב ללא אכיפה יעילה
זאת מהות העניין.
לא נכון!
אני ראיתי הרבה נת"צים בארץ שאנשים כיבדו אותם ולא נסעו ואנחנו היינו במונית אז נסענו ובתוך כמה שניות עקפנו את הפקק זה עוזר! וגם אוטובוסים היו מאחורינו זה תלוי באנשים ובגישה שלהם בארץ אין הרבה אנשים שהגישה שלהם תומכת בת.צ אבל זה יישתנה , זה חייב להיות כי אם לא ניהיה מדינה פקוקה אחת ואז מה ייקרה? (לא שזה לא כבר קרה אבל עכשיו זה בתהליכים) אנשים לא ייסבלו את הפקקים אז ייסעו ברכבת! ככה לפחות אני חושב ואז יהיה פחות מכוניות על הכביש ופחות פקקים והכבישים המהירים ייזכו לטהר את שמם ככבישים מהירים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה