שאלה

  • פותח הנושא p019
  • פורסם בתאריך

p019

New member
שאלה

מנקודת מבט של אנשים שמסתכלים על הנושא מבחוץ. למה לדעתכם, למרות שלהיות מיני זו הנורמה, יש לאנשים מיניים ארבה יותר תסבוכים אם נושא המין מאשר לאנשים א-מיניים? ניתן לכם דוגמה: היום בבוקר שמעתי שיש איזה שהוא נגיף שעובר במגע מיני שיכול לגרום לסרטן צוואר הרחם אצל נשים וגילו חיסון שיחול למנוע את ההדבקה. ז.א. שיש לתת את החיסון לפני ההדבקה – זאת אומרת – רצוי לפני המגע המיני הראשון. אישית – נשמע לי סביר לחסן כל ילדה כבר בגיל צעיר. אפשר יחד אם החיסונים הרגילים שמקבלים בכיתה א' או ב'. אפילו שלי אין צורך בחיסון, לא היה מפריע לי לדעת שקיבלתי אותו. אבל, המומחה אמר כי זה לא ברור אם יתנו את החיסון כיוון שזו מחלה שעוברת במגע מיני ומיד מתעוררת התנגדות לנושא. למה לאנשים מיניים שמרגישים שלמים עם המיניות שלהם יש התנגדות, שלפעמים מגיעה לרמה מגוחכת (כמו במקרה זה) אם דברים הקשורים במין? מהיכן מגיעה המשיכה/דחייה שלהם לנושא?
 

train

New member
מזה שבחינוך שלנו אנחנו מקבלים

המון מסרים סותרים לגבי נושא המין. מצד אחד יש את השמרנות מפעם ומצד שני את הפתיחות שמתחילה להתעורר לאט לאט. והקונפליקט בין השתיים יוצר הרבה בעיות.
 

p019

New member
זה מסביר הכל ??../images/Emo4.gif

נראה לי טיפה פשטני מידי. יש עוד ארבה מקרים שאנחנו מקבלים מסרים סותרים בחינוך שלנו ואנחנו לא סובלים מתסביכים. לדוגמה - סיגריות.
 

train

New member
מן הסתם הנושא של המין יותר מסובך...

כי מגיל צעיר מלמדים אותנו שאת אברי המין צריך להסתיר- כבר מכאן מתחיל תסביך.
 

Zondag

New member
לא סובלים מתסביכים, הה?

נושא הסיגריות הוא דווקא די חד משמעי - זה מזיק וממכר. וגם אלה שמעשנים יודעים זאת. קחי כדוגמה נושאים יותר רחבים שעומדים בבסיס התרבות וההוויה האנושית - דת, לאום, כלכלה... נושאים אלו קשורים ביניהם במערכת סבוכה של יחסי גומלין, כולם שנויים במחלוקת וגורמים לאין ספור תסביכים וקורבנות. מין הוא אחד הדברים הללו שתמיד, בכל זמן ובכל עת יהווה נקודת מחלוקת והמסרים שאנו נקבל לגביו לנצח יהיו סותרים.
 

p019

New member
וזאת השאלה, למה?

train טוען שזה משתפר עם הזמן והחינוך. אתה טוען שזה תמיד יהיה נושא של מחלוקת ומסרים סותרים. למה זה סיפור כזה מסובך?
 

Harleydude

New member
המממ

זה סיפור מסובך בגלל ריבוי הדעות לגביו. אי אפשר אחרת כי זה משהו שבסופו של דבר כל אחד מגבש לעצמו את דעתו שלו. גם יש איזשהו אלמנט של הסברה בכל הקשור למין, בין אם זה בבית ספר, מההורים, מהרבי או ממי שזה לא יהיה.. וכל אחד לוקח משהו אחר ממה שמנסים או לא מנסים להגיד לו ומשלב את זה עם מה שעובר עליו שגם זה עסק לא כ''כ ניתן להסברה. למה דת זה סיפור מסובך? פוליטיקה? מאותם סיבות. אלה דברים שגם אם יש בהם המון פרקטיקה הדיונים עליהם יכולים להיות תיאורטיים ומופשטים בלבד.
 

p019

New member
מה הקשר לדת ופוליטיקה?

אני לא חושבת שיש קונפליקטים בנושאי דת ופוליטיקה. יש אנשים שהם נורא ריגשיים (מרגש, לא מרגישות) כלפי דעותיהם בנושא ומגיבים לפעמים ביתר עוצמה. אבל אני לא חושת שאפשר להשוות לקונפליקטים הנוצרים בין אדם לעצמו בנושא מין. כמובן כל הידע שלי הוא מסרטים (גם דוקומנטאריים)/ ספרים וצפייה מהצד. אבל אף אחד לא מתווכח עם עצמו עם הוא ימני או שמלאני, לרוב האנשים אין בעיה להודות בתפיסותיהם הדתיות או הפוליטיות. לא מקירה אנשים שמצביעים למפלגה אחת אבל מטיפים למפלגה אחרת. וכו וכו. אני ממש לא חושב שאפשר להשוות את הנושאים הנל. אבל, כמובן, אני מקבלת את העובדה שאני מסתכלת על הכול מהצד. ויכול באמת להיות שאני טועה בתפיסה שלי של המציאות סביבי.
 

Harleydude

New member
זה לא רק בין אדם לעצמו

זה גם בין אדם לאנשים אחרים. מה שאנחנו עושים בפורום הזה לדוגמא, אנחנו משווים דעות וכל אחד מתחיל קצת לחשוב איפה הוא נמצא ומה הוא חושב. בנאדם תמיד מחפש את עצמו, גם מבחינת מין גם מבחינת דת ולפעמים גם פוליטיקה. אפשר להיות מתוסבכים בכל נושא ואפשר גם להיות לא מתוסבכים. יש אנשים שגם בכלל לא מתוסבכים בנושא המין.
 
למעלה