שאלה

yahs2211

New member
שאלה

אני פעם קראתי שכשיש קאט עדיף לעבוד עם הגה כיוון וכך לא להאיט את הטיסן ויותר קל להגיע למסלול ככה ולינחות בשלום,האם זה נכון ולמה זה קורה?
 

avistar6

New member
אני משער שכדי להפחית את הגרר...

כי כשאתה משתמש עם המאזנות אתה מייצר המון גרר יחסית להגה כיוון
 

היתוש

New member
אני חושב...

שהגה כיוון הוא יהיה יותר אפקטיבי במהירויות נמוכות מאשר מאזנות... בכל זאת הגה כיוון הוא ההגה היחיד שפועל בזיקור....
 

Rtitan

New member
כשיש קאט, המנוע אינו מספק דחף...

לפנים והסכנה העיקרית היא שבניסיונך להיע אל המסלול, תאט את הטיסן עד למידה כזו שתגרום לו להזדקר. סביר להניח שאם מצבך גבולי, אכן תגיע לפיינל כשאתה על סף הזדקרות - ובמצב כזה, אם תשתמש במאזנות, בכנף שבה המאזנת יורדת (בצד ההפוך מהכיוון אליו אתה רוצה לפנות...) תקבל מקדם עילוי גבוה יותר שבמקרה ואתה על סף הזדקרות - יעביר אותך את הסף הלא רצוי הזה והכנף הזו תזדקר והטיסן יפיל את הכנף הזו. שימוש בהגה הכיוון יותיר את הכנפיים במצב העדין הזה מתפקדות וייתן לך אולי את אותו מרווח שאתה צריך שבין הזדקרות לנחיתה מוצלחת.
 

frodo

New member
הגה כיוון גורם לטיסן להיכנס להחלקה.

בהחלקה הגוף ומייצב הכיוון מייצרים גרר עודף. בנוסף פרופיל הכנף המעשי משתנה (מתארך),ואני לא יודע איך בדיוק זה משפיע. ובלי קשרכשאין מנוע אין סיבה שהגה הכיוון ייצר פניה אלא רק החלקה. דיהדרל יהפוך את ההחלקה לגילגול ואז עניין החיסכון בגרר כבר לא ישחק תפקיד כי זו שיטה פחות יעילה. התיאוריה בצד, אני בקאט מנוע לא עושה שטויות, שומר על מהירות עד כמה שאפשר ע"י הורדת אף ומטיס עם מאזנות.
 

frodo

New member
ודבר נוסף- בהחלקה הגוף פוגע בזרימה

סביב מרכז הכנף שפונה בכיוון הפניה (כנף ימנית בפניה ימינה) שהיא זו שבסכנת הזדקרות (אני חושב)
 

Flat spin

New member
כל אחד מכם תרם חלק לתשובה ../images/Emo22.gif

הכללית. בתמצית, יש להשתמש במאזנות והגה כיוון בו זמנית, כל אחד מהם במידה הנכונה על מנת לקבל פניה מתואמת. בפניה מתואמת אין אלמנט של החלקה וממילא הגרר הנוצר בפניה הוא המינימלי האפשרי. כל זאת כמובן תוך כדי החזקת אף נמוך לשמירה על מהירות מעבר לסף ההזדקרות.
 
למעלה