תשובה:שאלה:
הייתי באתר של רכבת ישראל והיה כתוב שם שתיהיה תחנת רכבת בבית-החולים וולספון חולון, מתי בערך הולכים לבנות את המסילה/התחנה אם ידוע לכם. תודה
פשוטתשובה:
ראשית, יש צורך לסיים את איילון דרום (כביש מס´ 20) ולהפוך אותו לכביש מהיר, נטול רמזורים. שנית, יש לפתור את הבעיה של, כיצד תעבור הרכבת מתחנת ההגנה לאיילון דרום-בתכנון היה (אם אני לא טועה) להעביר אותה באמצעות גשר מעל מחלף הולץ, אבל מישהו שם תכנן לא טוב, ולכן לא נותר מקום לגשר הנכסף... הפתרון, לדעתי, הוא להעביר אותה קצת אחרי תחנת ת"א דרום מצידה המזרחי של התחנה, אבל צריך לבנות שם גשר אחר במקום, מה שקיים שם כעת, כיון שהגשר מאפשר מעבר של רכבות מכיוון דרום לכיוון צפון בלבד ולכן צריך ליצור שם משולש כמו במעבר מהאיילון לקו ראה"ע, שיאפשר תנועה בכמה כיוונים. נשמע פשוט...
התקדמות העבודה בכביש איומה !תשובה:
ראשית, יש צורך לסיים את איילון דרום (כביש מס´ 20) ולהפוך אותו לכביש מהיר, נטול רמזורים. שנית, יש לפתור את הבעיה של, כיצד תעבור הרכבת מתחנת ההגנה לאיילון דרום-בתכנון היה (אם אני לא טועה) להעביר אותה באמצעות גשר מעל מחלף הולץ, אבל מישהו שם תכנן לא טוב, ולכן לא נותר מקום לגשר הנכסף... הפתרון, לדעתי, הוא להעביר אותה קצת אחרי תחנת ת"א דרום מצידה המזרחי של התחנה, אבל צריך לבנות שם גשר אחר במקום, מה שקיים שם כעת, כיון שהגשר מאפשר מעבר של רכבות מכיוון דרום לכיוון צפון בלבד ולכן צריך ליצור שם משולש כמו במעבר מהאיילון לקו ראה"ע, שיאפשר תנועה בכמה כיוונים. נשמע פשוט...
לפי מה שהבנתיהתקדמות העבודה בכביש איומה !
אני נוסע באיילון דרום כבר תקופה דיי ארוכה, ופרט למחלף משה דיין שהוקם יחסית דיי מהר, העבודות פשוט לא זזות. ראיתי שלאחרונה מחלף וולפסון מתקדם במהירות סבירה, אבל בדה הוז אפילו לא התחילו בעבודות הכנה, וביוספטל פשוט תקועים. לדעתי הציר הזה הוא אחד מהחשובים במרכז, בטח ובטח לאחר שתעבור בו רכבת, מכיון שמדובר בתוואי שחוצה שתי ערים, בריכוזי אוכלוסייה גבוהים ביותר.
ואפשרות נוספת - מנהרהתשובה:
ראשית, יש צורך לסיים את איילון דרום (כביש מס´ 20) ולהפוך אותו לכביש מהיר, נטול רמזורים. שנית, יש לפתור את הבעיה של, כיצד תעבור הרכבת מתחנת ההגנה לאיילון דרום-בתכנון היה (אם אני לא טועה) להעביר אותה באמצעות גשר מעל מחלף הולץ, אבל מישהו שם תכנן לא טוב, ולכן לא נותר מקום לגשר הנכסף... הפתרון, לדעתי, הוא להעביר אותה קצת אחרי תחנת ת"א דרום מצידה המזרחי של התחנה, אבל צריך לבנות שם גשר אחר במקום, מה שקיים שם כעת, כיון שהגשר מאפשר מעבר של רכבות מכיוון דרום לכיוון צפון בלבד ולכן צריך ליצור שם משולש כמו במעבר מהאיילון לקו ראה"ע, שיאפשר תנועה בכמה כיוונים. נשמע פשוט...
הבעיה עם המנהרה הקיימת היאואפשרות נוספת - מנהרה
במקום גשר - מנהרה שתחצה את המנהרה הקיימת המקשרת את תחנת רכבת דרום עם המסילות לכיוון מזרח. זה יהיה זול במיוחד כיוון שכשנבנו נתיבי איילון קטע הכביש המערבי שמדרום למחלף קיבוץ גלויות הוגבה ונוצרה מעין מנהרה במפלס המקורי של פסי הרכבת. כלומר ישנה אפשרות "לחלוץ" את הרכבת מבין נתיבי האיילון בלי גשר יקר אלא ע"י פעולת חציבה וחיזוק של מעבר עילי קיים!
לא צריך להסיט את הכבישהבעיה עם המנהרה הקיימת היא
שרק רכבות שבאות מדרום מזרח יכולות להיכנס לתוכה, או רכבת שבאה מצפון, אבל אז היא צריכה לעבור את המנהרה והלחיף כיוון נסיעה ולהכנס לתוכה-דבר שנראה לי מסובך ומיותר. ולבנות מנהרה נוספת זה כדאי אבל כרוך בהרבה בלאגן כגון הסטה זמנית של כביש מס´ 1 מערבה.
תרשה לי בבקשה לתקן אותך.תשובה:
ראשית, יש צורך לסיים את איילון דרום (כביש מס´ 20) ולהפוך אותו לכביש מהיר, נטול רמזורים. שנית, יש לפתור את הבעיה של, כיצד תעבור הרכבת מתחנת ההגנה לאיילון דרום-בתכנון היה (אם אני לא טועה) להעביר אותה באמצעות גשר מעל מחלף הולץ, אבל מישהו שם תכנן לא טוב, ולכן לא נותר מקום לגשר הנכסף... הפתרון, לדעתי, הוא להעביר אותה קצת אחרי תחנת ת"א דרום מצידה המזרחי של התחנה, אבל צריך לבנות שם גשר אחר במקום, מה שקיים שם כעת, כיון שהגשר מאפשר מעבר של רכבות מכיוון דרום לכיוון צפון בלבד ולכן צריך ליצור שם משולש כמו במעבר מהאיילון לקו ראה"ע, שיאפשר תנועה בכמה כיוונים. נשמע פשוט...
אם הבנתי נכוןתרשה לי בבקשה לתקן אותך.
הבעיה בהעברת מסילת הרכבת במחלף הולץ אינה נובעת מטעות בתכנון המחלף כלל וכלל אלא מן העובדה הבאה, ואני מצוטט מדברי מבקר המדינה: "התוואי שתוכנן לקו תל אביב - ראשון לציון בדרך האיילון היה מעוגן בתכנית מתאר מקומית חלקית בתל אביב, שאושרה בדצמבר 1994. אולם בשל בעיות של פינויים באזור, הסכימו "חברת נתיבי אילון בע"מ" ומשרד התחבורה, שהכביש הצפוני של נתיבי אילון ייבנה בתחום זכויות הדרך של הרכבת, ובעתיד, כאשר יפונה בית ספר הולץ , יוזז הכביש הצפוני, הבנוי על תוואי קו הרכבת, מזרחה ותפונה רצועת הדרך לרכבת". "בפועל, בית הספר לא פונה, זכויות הדרך של הרכבת לא הושבו לה, והיא אף מתקשה למצוא תוואים אחרים להקמת הקו לראשון לציון". אני מקווה שהדבר יאיר את עיניכם. raminec
אודה אם תוכל להבהירתרשה לי בבקשה לתקן אותך.
הבעיה בהעברת מסילת הרכבת במחלף הולץ אינה נובעת מטעות בתכנון המחלף כלל וכלל אלא מן העובדה הבאה, ואני מצוטט מדברי מבקר המדינה: "התוואי שתוכנן לקו תל אביב - ראשון לציון בדרך האיילון היה מעוגן בתכנית מתאר מקומית חלקית בתל אביב, שאושרה בדצמבר 1994. אולם בשל בעיות של פינויים באזור, הסכימו "חברת נתיבי אילון בע"מ" ומשרד התחבורה, שהכביש הצפוני של נתיבי אילון ייבנה בתחום זכויות הדרך של הרכבת, ובעתיד, כאשר יפונה בית ספר הולץ , יוזז הכביש הצפוני, הבנוי על תוואי קו הרכבת, מזרחה ותפונה רצועת הדרך לרכבת". "בפועל, בית הספר לא פונה, זכויות הדרך של הרכבת לא הושבו לה, והיא אף מתקשה למצוא תוואים אחרים להקמת הקו לראשון לציון". אני מקווה שהדבר יאיר את עיניכם. raminec
מנהרות וכו´אודה אם תוכל להבהיר
אני מבין שיש לך ידע על השתלשלות הענינים האומללה בצומת זו. אודה מאוד אם תתיחס להיתכנות הצעתי (ראה בהודעותי האחרות) לשלוחה דרומית-מערבית שתחצה את המנהרה הקימת שתעבור בשטחים הפתוחים ממזרח לדרך חיל השריון בואכה צומת חולון. בתודה, יובל
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.