שאלה..

yoyoloveu

New member
שאלה..

מה קורה אם משאירים כלב בן 3 חודשים משהו כזה חצי יום קשור.. כאילו- 3 שעות כן, אחר כך משחררים, ואז שלוש שעות שוב קשור.. לא שאני מדייקת בזמנים... סתם דוגמא.. ידיד שלי הולך לעבודה וקושר את הכלב.. הוא חוזר רק - 5 בערב כי הכלב עושה בלאגן נוראי כשהוא משוחרר בבית. זה משפיע על התנהגותו העתידית של הכלב.?
 

zabcde

New member
האמת לא נשמע ממש נחמד...

הוא רק בן 3 חודשים...נראה לי שעדיף לתחום אותו במשך היום... ולפי דעתי זה כן ישפיע על הכלב אבל אני לא מומחית בזה.. יש פה כאלה שמבינים יותר והם יעזרו
 

blackberry1

New member
אין הבדל גדול...

בין קשירה לתיחום, רק שבתיחום הכלב לא מוחזק בצוואר, והרצועה לא צריכה להציק לו וללכת איתו לכל מקום...
 

dundy

New member
לדעתי כלב שנקשר במשך הרבה שעות

באופן קבוע הופך לטריטוריאלי ולפעמים גם לתוקפן, לא הייתי קושרת את כלבי, בטח לא בגיל כל כך צעיר. אני כן בעד תיחום.
 

blackberry1

New member
כן...

הכלב עדיין צעיר, וכדאי כבר מגיל צעיר לחנך אותו לא להפוך את הבית. דברים שהוא לא לועס, הורס, שימו לב שהם לא בהישג ידיו. הוא לועס את הספות, נעליים, ועוד?! רססו את הפריטים שהוא לועס בתרסיס מיוחד שמרחיק כלבים, ועושה להם טעם רע בפה כשהם לועסים אותו. הוא עושה את צרכיו בבית?! השתמשו בשיטת התיחום (אם את רוצה הסבר לגבי השיטה, תגידי לנו). כל פתרום לבעיה עצמה, אחד אחד תפתרו את הבעיות. חוץ מזה, כמו שאמרתי, הוא עדיין צעיר, והמופרעות הזאת לרוב נעלמת כאשר הכלב מתבגר, אם עושים את הדברים הנכונים. אני ממליצה גם ללמד אותו בגיל מאוחר יותר את הפקודות הבסיסיות (שב, ארצה, רגלי, בוא אלי). לא חייבים מאלף מקצועי בשביל זה, רק כוח רצון, וקריאת הרבה מאמרים. תמיד תוכלו לבוא לפה ולשאול שאלות
 

zooom360

New member
עוד עניין

הוא יכול להסתבך וחס וחלילה להחנק. אני לא הייתי משאירה את הכלבה שלי קשורה ללא השגחה עדיף שייתחום אותו בחדר
 

blackberry1

New member
שיטת התיחום...

בשיטת התיחום הכלב במשך היום בתוך כלוב הטסה, או שתוחמים אותו בחדר אחד מסויים בבית, או בתוך גדר בבית, פרט לזמנים בהם מוציאים אותו לטיול (מינימום שלוש פעמים ביום). שם הוא משחק, אוכל, שותה, ישן ומה שלא יהיה... במשך הזמן המקום בו נתחם הכלב נהפך לשטח הפרטי שלו (לא לגמרי בדיוק טריטוריה). משום שזה השטח הפרטי שלו, הוא לא יעשה שם את צרכיו, כי הכלב לעולם לא יעשה את צרכיו במקום בו הוא ישן, ואוכל, וכו'... כך לומד הכלב להעריך את הבית/דירה, ולא לעשות את צרכיו שם.
 

big lul

New member
הכלב לא צריך להיות מתוחם בזמן שאתם

בבית ויכולים לראות אותו.התיחוםהוא לזמן שאתם ישנים או לא בבית או לחילופין מאוד עסוקים במשהו. גור צריך להוציא לעשות צרכים יותר משלוש פעמים ביום.
 
למעלה