עקרונית אפא צודק
יש שיטות שמומלצות יותר נגד טקטיקות מסוימות, אבל עקרונית עדיף להסתכל על הציונים של היריב ואיפה הוא חזק והיכן חלש, איך זה משתלב עם המערך שלו ובמקביל להסתכל פנימה, מה המערך שלנו ומה היתרונות והחסרונות בו מול היריב. מתוך שני אלה לבדוק מה ניתן לעשות כדי לחמוק מהחסרונות בקבוצה שלנו מול היריב ומה ניתן לעשות כדי לחדד את היתרון שלנו מול היריב. במקרה של 4-5-1 אני מניח שליריב שלך יש קישור טובה והגנה חזקה אבל אין לו מי יודע מה כח אש במרכז ההתקפה. 3-5-2 אם הקבוצה שלך מורגלת בו, יכול להיות פתרון טוב אני מניח כי השחקנים שלך יתנו פייט טוב לקבוצה השניה בקישור מבחינה מספרית, בנוסף, לא תצטרך יותר מבלם אחד טוב במרכז ההגנה כדי להתמודד עם החלוץ הבודד שלו, וכן, שני החלוצים שלך אמורים יהיו לעשות את העבודה מול ההגנה שלו. לדעתי, במקרה כזה המפתח שלך הוא שליטה בקישור. שליטה בקישור, אפילו ברמה אחת יותר (בציונים הישנים) תעניק לאחד מכם שליטה מכרעת במרכז השדה. בטקטיקה מעט הגנתית שכזו, היריב שלך יצטרך לדעתי יותר מרמה אחת יתרון בקישור כדי להבטיח נצחון ולך לדעתי זה יספיק. בכל מקרה, אל תשכח גם לבדוק מזג אוויר צפוי למשחק, ואם אין איזה צונמי בדרך שעלול לשטוף לך את שחקני הקוויק או כל דבר בסגנון...