שאלה

lilush177

New member
שאלה

לחייל שמשתחרר על פרופיל 21 אחרי חצי שנה מגיע משהו? עבודה מועדפת? סכום כספי כלשהוא?
 

nobodyworthy1

New member
בהחלט

כל חייל שמשתחרר מטעמי בריאות (21) ושרת לפחות 3 חודשים זכאי להקרא חייל משוחרר והוא זכאי לכל זכויות החייל המשוחרר - עבודה מועדפת, מענק, פקדון, דמי אבטלה וכו'.. מענק ופקדון השחרור יחושבו לפי מספר חודשי השרות אז ברור שסכומם יהיה קטן מהסכום שמקבל חייל שמשתחרר בצורה "רגילה".
 

MrListen

New member
יש לך טעות, זה פשוט לא נכון!

חייל משוחרר הוא מי ששירת 12 חודש לפחות, ובלבד שהשתחרר על סיבות שאינן מטעמי "אי התאמה". ואת זה אתה יכול לקרוא תחת "חוק חיילים משוחררים", שאפשר למצוא בספריות. או שאתה יכול לקרוא את זה באתר www.takdinet.co.il בו ניתן לחפש חוקים ופסקי דין, לאחר הרשמת חינם. שים לב שהם נותנים לנרשמים חינם רק איזה 15 שניות עד שדף נעלם, ואי אפשר להעתיק ואי אפשר לשמור. אבל הגדרת חייל משוחרר נמצאת שם למעלה בתחילת המסמך - וגם אפשר לחזור לאותו עמוד כמה פעמים שרוצים, אחרי שהוא נעלם. אז שים לב, לפני שאתה נותן מידע שגוי.
 

פ82

New member
אתה טועה ובגדול

החוק עודכן לפני מספר שנים והוא שונה מ12 חודשים ל 3 חודשים (בתנאי ששוחררת מטעמי בריאות- כולל נפשי) תשאיר את התגובות לנושאים כאלו לאנשים עם ניסיון מעשי בנושא... תודה.
 

MrListen

New member
אשמח לשמוע על נסיונך המעשי, כדי

להעשיר את עולמי ולא כדי להמשיך להתנצח. את המידע קיבלתי היום מאתר תקדינט שמרכז את כל החוקים והתקדימים. האם יכול להיות שהאתר אינו מעודכן? קשה להאמין, אבל מי יודע. אולי גם תוכל לענות לשאלתי באשכול זה. תודה.
 

פ82

New member
ניסיוני המעשי

שירתתי 7 חודשים והשתחררתי קיבלתי , את המענק (לא זוכר את הסכום המדיוק) + פקדון (3800 או משהו כזה השתמשתי כמקדמה ללימודים) העובדה הזאת מבטלת את טענתך :) אין לי ניסיון עם עבודה מועדפת\דמי אבטלה , כי לא הייתי זקוק להם. זה הכל
 

lilush177

New member
אוקיי

אז מישהו יכול להסביר לי מתי ואיך אני מקבלת כל דבר?
 

nobodyworthy1

New member
בבקשה

את תעודת הפטור את מקבלת כבר בבקו"ם, תעודת שחרור בתוספת מכתב זכאות למענק ופקדון וכל מיני עלונים לחייל המשתחרר תקבלי בדואר כחודש עד חודשיים לאחר השחרור, הכסף של המענק נכנס ישירות לחשבונך, הפקדון נכנס לקרן מיוחדת על שמך. את זכאית ל70 יום דמי אבטלה ואותם תוכלי לנצל מיום שחרורך. (אבל אל תלכי אם את מתכוונת לעשות עבודה מועדפת) את זכאית לעבוד בעבודה מועדפת ולקבל מענק, גם כן מיום שחרורך. יתכן ששכחתי עוד דברים אבל בגדול את זכאית לכל דבר שחייל משוחרר זכאי לו.
 

MrListen

New member
תגיד, מי שלוקח דמי אבטלה, לא יכול

לעבוד בעבודה נדרשת (ולקבל את המענק כמובן) לאחר מכן או ההפך? קודם עבודה נדרשת ואחר כך דמי אבטלה? ברור שהכל צריך להיות שנה הראשונה מאז השחרור, את זה הבנתי כבר. ומה לגבי 24? הבנתי שאפשר לקחת דמי אבטלה. האם אפשר לעבוד בעבודה נדרשת במהלך ה24 הזה? (ולקבל את המענק כמובן)
 

nobodyworthy1

New member
תגובה

בנוגע לזמן השרות - הוא תוקן ל3 חודשים בשנת 94', ניתן לקרוא את החוק באתר הלשכה להכוונת חיילים משוחררים, ככל הנראה האתר בו ביקרת אינו מעודכן. בנוגע לעבודה מועדפת - יש קודם לעבוד בעבודה מועדפת ורק אז לדרוש דמי אבטלה, לא ניתן לעבוד בעבודה מועדפת לאחר קבלת דמי אבטלה. אינני יודע מה קורה בזמן 24.
 

Rown19

New member
24...

אחרי 6 וחצי חודש שרות אני כרגע בחצי שנה על פרופיל 24 קיבבלתי מענק + פקדון בדואר אבל בבנק זה לא נכנס לי משום ( אני צריך לברר את זה) בקשר לדמי אבטלה יכלתי לבקש אבל לצערי לא ידעתי על זה אבל חודשיים עבודה מעודפת הממ לא יודע ...
 

lilush177

New member
רגע

אז אם לפני חודש יצאתי על 21 אני אמורה לקבל סכום כלשהוא? גם אם אני לא עובדת בעבודה מועדפת? מתי ?
 

The Reuty

New member
אממ.. היי..

הייתי בצבא ארבעה חודשים( אם מחשיבים את הנידוב לטיפול..) ושיחררו אותימטעמי בריאות.. פרופיל 21 בריאותי. אמרת שבבקו"ם מקבלים טופס מענק, אך לא קיבלתי אותו. את העלונים קיבלתי ממישהו שהיה סתם מחוץ לבסיס שם... למה לא קיבלתי את הטופס מענק, כמו שאמרת שמקבלים אותו בבקו"ם?
 

nobodyworthy1

New member
תשובה

את זכאית למענק וכו' לאחר 3 חודשי שירות תקינים, כלומר רק זמן שבו היית בצבא, לא כולל דח"ש וכו'.. בכל אופן, אם אכן היית מעל 3 חודש ועברו חודשיים משחרורך ולא קיבלת את המענק פני ללשכה להכוונת חיילים משוחררים.
 
למעלה