שאלה

jackyromano

New member
שאלה

שלום לכולם, כבן להורים יוצאי תורכיה שמחתי לגלות שיש קהילת אינטרנט גדולה ותוססת של שוחרי לדינו. נתקלתי היום במסמכים ממשפחת הורי מתחילת המאה. מסמכים אלו כתובים כנראה בלדינו אולם באותיות שחלקם עיברית (כתב יד) וחלקם כנראה ערבית (וגם אותיות שנראות לטיניות). לפי דברי הורי זוהי הצורה שבה כתבו לדינו עד תחילת המאה העשרים. מישהו מכיר את הכתב ? האים יש מקום בו אוכל למצוא את רשימת האותיות כך שאוכל להבין ולתרגם את המסמכים (בעיקר תמונות עם כיתוב על גבן) תודה מראש - גקי
 

Sarika

New member
ג'קי סיאס בואן ב'ינידו ../images/Emo140.gif

אתה מוזמן לשבת עמנו ולהשתתף בפורום התוסס והחם שלנו. ולשאלתך - נראה לי שהכתב שאתה מדבר עליו הוא כתב ר"שי, זה הכתב שהיהודים בגלות ספרד השתמשו. אם ברצונך להוועץ עם מומחים בנושא, עליך לפנות ל"רשות הלאומית לתרבות הלאדינו" - ירושלים 02-6235995 בהצלחה ושבת שלום.
 

may55

New member
jackyromano שלום לך אני משערת

שזהו כתב סוליטראו אכן תפנה לרשות הלאדינו הם יכולים להפנות אותך אל האנשים הנכונים
 

jackyromano

New member
תודה על התשובות וקבלת הפנים החמה

ידוע לי שכתב רש"י היה בשימוש בתקופה הנ"ל אולם ככול שיכולתי לזהות מדובר כנראה על כתב אחר - כנראה כהצעתכם סוליטראו. אני אמשיך לחפש ואשתף במה שאמצא. תודה לכולם, ג'קי
 

jackyromano

New member
תודה על התשובות וקבלת הפנים החמה

ידוע לי שכתב רש"י היה בשימוש בתקופה הנ"ל אולם ככול שיכולתי לזהות מדובר כנראה על כתב אחר - כנראה כהצעתכם סוליטראו. אני אמשיך לחפש ואשתף במה שאמצא. תודה לכולם, ג'קי
 
למעלה