שאלה

שאלה

מצאתי בבית משהו שלדברי הורי מאוד ישן. זה כנראה שובר קטן של 5 פרוטה ששימש גם לנסיעה. גודל השובר הזה הוא 2 על 3 סמ בערך מצויר באמצע מגן דוד אדום ובאמצע המגן יש ציור כלשהו לא ברור של מה מעל המגן כתוב 5 פר 5. ומתחת למגן "טוב לנסיעה בשרותי א.ש.ד" משהו כזה מי יודע מה זה והם הוא שווה
 
איציק קראוזה - הוא המומחה!!!

מיד לקרוא לו!! ושתי הערות: אחת, שאלה כזו שווה מעט מאוד בלי תמונה. שתיים - כל פעם שאת פותחת שרשור חדש, שרשור אחד נעלם מהעמוד לעמוד השני והולך לאיבוד לנצח. לכן, אם יש לך הערה או שאלה בנושא שיכול "להידבק" לנושאים שכבר פתוחים, עדיף לנצל"ש (לנצל שרשור), ולהכניס כתגובה לשרשור קיים. שתי השאלות שלך דחקו החוצה שני שרשורים מעניינים, וחבל. אני מדביק אותן לשרשור אחר, כדי להחזיר את אלו שהלכו לאיבוד, ולהבא - נצל"שי.
 
סליחה תודה ואיך אני מגיעה

אל האדם שהזכרת? נב יש לי בעיה עם הסורק לכן אין תמונה מצדו השני של השובר כתוב שאם לא משתמשים בו אז זו תרומה למגן דוד
 

python 4

New member
רגע רגע, שובר קטן בגודל 2 על 3?

יש לזה במקרה שוליים משוננים? כי אם כן אז זה בול.
 

coincollector

New member
האם זה נראה ככה?

אם כן, לפי הספר שבידי, מדובר בשובר נסיעה של חברת א.ש.ד, שהיא היתה שותפות בין החברות "אגד", "שחר", ו"דרום יהודה". החברה פעלה באזור חיפה. יש הרבה אספנים של כרטיסים ואמצעי תשלום בתחבורה, אולי מישהו מהם יכול להוסיף אינפורמציה.
 

powo

New member
שובר מגן דוד

מאחר וגילי מופלג .זכור לי בילדותי של אמצע שנות החמישים.כאשר נסעתי לבית הספר בקו 5 מחיר הנסיעה היה 45 פרוטות וקבלנו עודף מהנהג 5 פרוטות מניר או כמו שאז אמרו חצי גרוש.ומה שמצחיק שאני מחפש אחד כזה כבר די הרבה זמן.אברהם
 

powo

New member
נ.ב

נכון זה היה תרומה למגן דוד.הבלאי על החצי גרוש היה גדול.הנייר היה ממש פשוט.והעונש של הנהגים היה שקבוצת ילדים עולה לאוטובוס וכל ילד משלם עם תשע שוברים.שבת שלום אברהם
 

powo

New member
בשמחה

אם אפשר לקבל אחד.ומה תירצי עבורו.בתודה מראש אברהם
 
כפי שאמרתי

בהתחלה אני לא אספנית אז אינני מעונינת במשהו תמורתו מלבד שוויו הכספי אם ישנו (מתנצלת על הבוטות הקפיטליסטית...
 

powo

New member
בתור קיבוצניק

השמח לשלם את השווי .בתודה אברהם
 

תמיר1991

New member
מצטער לאכזב אותך מגרדת-

אם זה מצב חדש - 15 ש"ח. אם לא, המחיר יורד פלאים. זה לפי קטלוג נומיסמטיקה של אהרוני, 2002. תמיר.
 

powo

New member
אז מה את אומרת

האם יש סיכוי להשיג ממך אחד.בתודה מראש אברהם
 

powo

New member
שמואל עשיתה לי את החודש

אין לי מילים ממש הרבה תודה.מה אני יכול לתת לך להביע את תודתי. את הכתובת אני השלח לך במסר ושוב ממש הפתעה.הרבה תודה
 
למעלה