שאלה

  • פותח הנושא curi
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

curi

New member
שאלה

שאלה
האם כאשר יחשמלו את קווי הרכבת כפי שמתכננים, רכבות יוכלו לנסוע במהירות גבוהה יותר? מה צריכים לשדרג כדי שהרכבת תוכל לנסוע במהירות של יותר מ200 קמ"ש?
 
מהירות וחשמול

שאלה
האם כאשר יחשמלו את קווי הרכבת כפי שמתכננים, רכבות יוכלו לנסוע במהירות גבוהה יותר? מה צריכים לשדרג כדי שהרכבת תוכל לנסוע במהירות של יותר מ200 קמ"ש?
מהירות וחשמול
הרי גם ה-IC3 בנויים לנסיעה ב-180 קמ"ש ומסוגלים בכלל ל-200 קמ"ש, כך שלא החשמול הוא זה שיביא להגברת המהירות המירבית. כמו שכבר כתבנו בעבר, מאפייני המסילה והשימוש הם כיום הגורם המגביל את מהירות הרכבות, יותר מאשר מאפייני הציוד הנייד אשר בשימוש. מה שחשמול כן משפר במהירות הנסיעה הוא בד"כ קצבי התאוצה - הרכבות מזנקות יותר מהר מהעצירות כי עומד לרשותן יותר כח זמין (במונחים פשוטים) בזמן ההאצה, וזה שימושי במיוחד בקווים מרובי תחנות כמו הקווים הפרבריים של רכבת ישראל (ולמעשה בכל רכבות הנוסעים של רכבת ישראל שעוברות דרך כל חיפה ו/או כל תל אביב). כמובן שכל הטיעון הזה נחלש קצת כשלוקחים בחשבון שהתאוצה של ה-IC3 טובה כמו זו של הרבה רכבות חשמליות (כולל, לטענת נציג של היצרן, יותר טובה מזו של ה-X2000 השוודי...) וכמו שתושבי השכונות הסמוכות למסילת הקו לכפר סבא יוכלו להעיד, הם הרבה יותר שקטים מכל קטר שקיים בארץ (ואני כבר שמעתי רכבות חשמליות באירופה שעושות יותר רעש מ-IC3...), וכידוע, ניתן להתקין גם מנגנון רכינה (tilting) ברכבות אלו - ראו ערך ה-TRD (סדרה 594) של הרכבת הספרדית (אם כי עדיין לא הבנתי אם הוא כולל כבר רכינה או רק הכנה לרכינה או שניסו בהם רכינה) אז תזכירו לי, מי נתן את ההוראה להפסיק לרכוש את ה-IC3?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה