שאלה

מצב
הנושא נעול.

mish c

New member
שאלה

שאלה
לחן: יש לי פרוספקט של רכבת ישראל מתחילת שנות ה90 על תחנת ת"א מרכז (סבידור) ושם נאמר שבעתיד יפתח רציף נוסף כך שיהיו סה"כ 6 רציפים. מאז שנפתחה התחנה עבר זמן רב ( קרוב ל14 שנה ) וכלום לא השתנה,עדיין 4 רציפים. האם עכשיו לאור העומס הרב בתחנה יש סיכוי שהיא תורחב? שאלה נוספת: קראתי פה שמישהו אמר שתחנת השלום קצרה יחסית ( מבחינת הרציפים)ורציתי לשאול למה לא עושים את שלב ב´ של התחנה ובונים את ה"גל"של הצד השני של התחנה מעבר לכביש? בתודה מראש, מיש
 

nitsansh

New member
בשביל מה צריך 6 רציפים?

שאלה
לחן: יש לי פרוספקט של רכבת ישראל מתחילת שנות ה90 על תחנת ת"א מרכז (סבידור) ושם נאמר שבעתיד יפתח רציף נוסף כך שיהיו סה"כ 6 רציפים. מאז שנפתחה התחנה עבר זמן רב ( קרוב ל14 שנה ) וכלום לא השתנה,עדיין 4 רציפים. האם עכשיו לאור העומס הרב בתחנה יש סיכוי שהיא תורחב? שאלה נוספת: קראתי פה שמישהו אמר שתחנת השלום קצרה יחסית ( מבחינת הרציפים)ורציתי לשאול למה לא עושים את שלב ב´ של התחנה ובונים את ה"גל"של הצד השני של התחנה מעבר לכביש? בתודה מראש, מיש
בשביל מה צריך 6 רציפים?
והלוואי שבעוד תחנות יהיו 4 רציפים... אגב, מה פירוש שהתחנה נפתחה לפני 14 שנה? היא קיימת שם לפחות מאז שנולדתי... (שזה הרבה יותר מ-14 שנים...) מבחינת עומס, תחנת מרכז לא שונה משאר התחנות בתל-אביב: אוניברסיטה, השלום וההגנה (שתפתח בקרוב). כיום כל הרכבות שעוברות בתל-אביב עוצרות בכל התחנות, ובאף תחנה אחרת אין 4 רציפים פעילים (3 לכל היותר). אין צורך ביותר מ-4 רציפים לדעתי אפילו כאשר יוסיפו את הקוים לי-ם ומודיעין. אולי יהיה צורך כאשר יוקם הקו לראשל"צ, שלדעתי יש הגיון לחבר אותו לקו לכפר-סבא, ואם כך אז אפשר להסתפק ב-4 רציפים. 2 רציפים ישרתו את רכבות הפרברים ראשל"צ-כפר-סבא, שאני מצפה שיפעלו בתדירות גבוהה מאד, ו-2 רציפים ישרתו את הרכבות בקוים מהצפון לדרום. מכיוון שתחנת ת"א-מרכז מעבירה בדיוק אותה כמות רכבות כמו יתר התחנות בת"א, העומס בכולן הוא זהה למיטב הבנתי. תקנו אותי אם אני טועה. למיטב ידיעתי תחנות השלום וההגנה לא יכולות בשום אופן להכיל יותר מ-4 רציפים, וגם בזה יש לי ספק. הן יוכלו לגדול רק אם הן יהיו תת-קרקעיות. זה תלוי כמובן מה תהיה תדירות הנסיעות בקוים האלה, ובעיקר בקוים לדרום. לדעתי, אפשר יהיה לפתור את בעית העומס ע"י כך שמעבר הנוסעים יהיה בלוד במקום בת"א. כלומר שלפחות חלק מהרכבות הפרבריות מהצפון יגיעו עד לוד, ושם הנוסעים יעברו לרכבות לאשקלון, באר-שבע, י-ם או מודיעין. או שיהיו רכבות שיתפצלו בלוד ל-2 חלקים.
 
תחנת ת"א מרכז

בשביל מה צריך 6 רציפים?
והלוואי שבעוד תחנות יהיו 4 רציפים... אגב, מה פירוש שהתחנה נפתחה לפני 14 שנה? היא קיימת שם לפחות מאז שנולדתי... (שזה הרבה יותר מ-14 שנים...) מבחינת עומס, תחנת מרכז לא שונה משאר התחנות בתל-אביב: אוניברסיטה, השלום וההגנה (שתפתח בקרוב). כיום כל הרכבות שעוברות בתל-אביב עוצרות בכל התחנות, ובאף תחנה אחרת אין 4 רציפים פעילים (3 לכל היותר). אין צורך ביותר מ-4 רציפים לדעתי אפילו כאשר יוסיפו את הקוים לי-ם ומודיעין. אולי יהיה צורך כאשר יוקם הקו לראשל"צ, שלדעתי יש הגיון לחבר אותו לקו לכפר-סבא, ואם כך אז אפשר להסתפק ב-4 רציפים. 2 רציפים ישרתו את רכבות הפרברים ראשל"צ-כפר-סבא, שאני מצפה שיפעלו בתדירות גבוהה מאד, ו-2 רציפים ישרתו את הרכבות בקוים מהצפון לדרום. מכיוון שתחנת ת"א-מרכז מעבירה בדיוק אותה כמות רכבות כמו יתר התחנות בת"א, העומס בכולן הוא זהה למיטב הבנתי. תקנו אותי אם אני טועה. למיטב ידיעתי תחנות השלום וההגנה לא יכולות בשום אופן להכיל יותר מ-4 רציפים, וגם בזה יש לי ספק. הן יוכלו לגדול רק אם הן יהיו תת-קרקעיות. זה תלוי כמובן מה תהיה תדירות הנסיעות בקוים האלה, ובעיקר בקוים לדרום. לדעתי, אפשר יהיה לפתור את בעית העומס ע"י כך שמעבר הנוסעים יהיה בלוד במקום בת"א. כלומר שלפחות חלק מהרכבות הפרבריות מהצפון יגיעו עד לוד, ושם הנוסעים יעברו לרכבות לאשקלון, באר-שבע, י-ם או מודיעין. או שיהיו רכבות שיתפצלו בלוד ל-2 חלקים.
תחנת ת"א מרכז
תחנת ת"א מרכז במתווה הנוכחי שלה היא אכן בת 14 שנים, אולם היא נפתחה במקור בתחילת שנות ה-50 במסגרת בניית קו החוף החדש ע"י רכבת ישראל. המתווה המקורי כלל את מבנה התחנה שקיים ומשמש גם כיום כמבנה תחנה (בלי להעליב אף תל-אביבי - אחד מממבני התחנות הקבועים הדוחים ביותר בארץ כיום לדעתי) וכן שני רציפי צד (עם מסילות ביניהם), שחלק ברור מהם קיים גם היום במתחם המשכן את הנהלת רכבת ישראל, אותו ניתן לראות משטח התחנה הנוכחי. מתווה התחנה שונה משני טעמים: 1. בניית נתיבי איילון - בכדי לחסוך בעלויות הכרוכות בהצטלבות של מסילה ראשית עם כביש ראשי לא פחות, הצטלבות שהיתה מסובכת מאוד לבנייה בגלל השיפועים הכרוכים בה. 2. השאיפה רבת השנים של רכבת ישראל לבנות מסילה דרך ציר האיילון. התחנה המקורית היתה תחנת קצה שלא ניתן להמשיך את המסילות שבה. הפתרון - העברת הרציפים למקום שבו כן ניתן להמשיך (בניית הקו באיילון החלה למעשה רק כמה שנים אח"כ, אבל היום הוא הצפוף ביותר בארץ). נשאלת רק השאלה הרטורית הנצחית - אז למה בנו בתחילת שנות ה-70 את תל-אביב דרום כתחנת קצה ענקית? למה...?
 

יהוושע

New member
על כך כבר נאמר ע"י רבים וטובים:

תחנת ת"א מרכז
תחנת ת"א מרכז במתווה הנוכחי שלה היא אכן בת 14 שנים, אולם היא נפתחה במקור בתחילת שנות ה-50 במסגרת בניית קו החוף החדש ע"י רכבת ישראל. המתווה המקורי כלל את מבנה התחנה שקיים ומשמש גם כיום כמבנה תחנה (בלי להעליב אף תל-אביבי - אחד מממבני התחנות הקבועים הדוחים ביותר בארץ כיום לדעתי) וכן שני רציפי צד (עם מסילות ביניהם), שחלק ברור מהם קיים גם היום במתחם המשכן את הנהלת רכבת ישראל, אותו ניתן לראות משטח התחנה הנוכחי. מתווה התחנה שונה משני טעמים: 1. בניית נתיבי איילון - בכדי לחסוך בעלויות הכרוכות בהצטלבות של מסילה ראשית עם כביש ראשי לא פחות, הצטלבות שהיתה מסובכת מאוד לבנייה בגלל השיפועים הכרוכים בה. 2. השאיפה רבת השנים של רכבת ישראל לבנות מסילה דרך ציר האיילון. התחנה המקורית היתה תחנת קצה שלא ניתן להמשיך את המסילות שבה. הפתרון - העברת הרציפים למקום שבו כן ניתן להמשיך (בניית הקו באיילון החלה למעשה רק כמה שנים אח"כ, אבל היום הוא הצפוף ביותר בארץ). נשאלת רק השאלה הרטורית הנצחית - אז למה בנו בתחילת שנות ה-70 את תל-אביב דרום כתחנת קצה ענקית? למה...?
על כך כבר נאמר ע"י רבים וטובים:
" למה חור בבייגלה " !!!!!
 
רציפים בתל-אביב

שאלה
לחן: יש לי פרוספקט של רכבת ישראל מתחילת שנות ה90 על תחנת ת"א מרכז (סבידור) ושם נאמר שבעתיד יפתח רציף נוסף כך שיהיו סה"כ 6 רציפים. מאז שנפתחה התחנה עבר זמן רב ( קרוב ל14 שנה ) וכלום לא השתנה,עדיין 4 רציפים. האם עכשיו לאור העומס הרב בתחנה יש סיכוי שהיא תורחב? שאלה נוספת: קראתי פה שמישהו אמר שתחנת השלום קצרה יחסית ( מבחינת הרציפים)ורציתי לשאול למה לא עושים את שלב ב´ של התחנה ובונים את ה"גל"של הצד השני של התחנה מעבר לכביש? בתודה מראש, מיש
רציפים בתל-אביב
למיטב ידיעתי לא מתוכננת כרגע הרחבה של תחנת תל-אביב מרכז מבחינת כמות רציפים. כשחושבים על זה, ניתן להגיע למסקנה שלאחר פתיחת תחנת ההגנה, ולאחר סיום שילוש המסילה עד לתחנת השלום (בביצוע), הרי שאין טעם עקרוני להרחבה ניכרת בחחנה. הרי כיום מתבצעת ההחלפה לראש העין באוניברסיטה, ההחלפה מהדרום נתב"ג תהיה ב-ההגנה, ואני מניח שזה ישתנה משמעותית, כך שאין סיבה נראית לעין לגידול משמעותי בכמות המשתמשים בתחנה (לפחות עד בניית הרכבת הקלה שתעבור לידה). לגבי תחנת ת"א השלום אכן, התכנון המקורי של תחנת תל-אביב השלום כולל שני ´גלים´, אחד מכל צד של הגשר. מודל של תכנון זה (שנעשה ע"י אדריכל ערי גושן) קיים ומוצג במוזיאון הרכבת בחיפה. במציאות, נבנתה רק מחצית ממבנה התחנה המתוכנן, אבל במסגרת בניית היסודות הונחו גם היסודות למחצית השנייה, וניתן לראותם בדמות ארבעה עמודי בטון גדולים המצויים משני צידי המסילה. אין לי מושג למה לא נבנה הרציף באורכו המלא, למרות העדר מבנה התחנה - טוב, זה היה לפני הכתבות השליליות בעיתונות על הנוסעים שנופלים מהקרונות בגלל שהרציפים נמוכים/קצרים מדי. דרך אגב, בתכנון המקורי הרציף היה רציף אי מרכזי במקום השניים הצדדים, וכן לא היה חיבור למגדלי עזריאלי (אני מניח כי הם פשוט לא תוכננו אז...). בעתיד הקרוב תגיע המסילה השלישית (שקיימת כיום בין אוניברסיטה למרכז) גם לתחנת השלום (עדכונים מופיעים באתר ´חדשות הרכבת´), ואני מניח שיצטרכו אז לשבור את הראש לגבי איך להוסיף רציף נוסף מעל לנחל. מספיק מסובך להקים מעל לנחל מסילה... כדאי גם לשים לב שבתחנת אוניברסיטה מנוצלות כיום רק שלוש מתוך ארבע המסילות בתחנה (זו שבסמוך לרציף ארבע מנותקת כיום), בין היתר מפני שלא קיים גשר רביעי מעל לכביש שמדרום לתחנה. בניגוד לחוסר התכנון לעתיד שפושה בארצנו, דווקא כאן (ובגשר מעל לירקון) נבנו היסודות למסילה הרביעית במקביל לבניית הגשרים עבור שלוש הראשונות. כל הכבוד.
 

fireman

New member
לגבי ערי גושן

רציפים בתל-אביב
למיטב ידיעתי לא מתוכננת כרגע הרחבה של תחנת תל-אביב מרכז מבחינת כמות רציפים. כשחושבים על זה, ניתן להגיע למסקנה שלאחר פתיחת תחנת ההגנה, ולאחר סיום שילוש המסילה עד לתחנת השלום (בביצוע), הרי שאין טעם עקרוני להרחבה ניכרת בחחנה. הרי כיום מתבצעת ההחלפה לראש העין באוניברסיטה, ההחלפה מהדרום נתב"ג תהיה ב-ההגנה, ואני מניח שזה ישתנה משמעותית, כך שאין סיבה נראית לעין לגידול משמעותי בכמות המשתמשים בתחנה (לפחות עד בניית הרכבת הקלה שתעבור לידה). לגבי תחנת ת"א השלום אכן, התכנון המקורי של תחנת תל-אביב השלום כולל שני ´גלים´, אחד מכל צד של הגשר. מודל של תכנון זה (שנעשה ע"י אדריכל ערי גושן) קיים ומוצג במוזיאון הרכבת בחיפה. במציאות, נבנתה רק מחצית ממבנה התחנה המתוכנן, אבל במסגרת בניית היסודות הונחו גם היסודות למחצית השנייה, וניתן לראותם בדמות ארבעה עמודי בטון גדולים המצויים משני צידי המסילה. אין לי מושג למה לא נבנה הרציף באורכו המלא, למרות העדר מבנה התחנה - טוב, זה היה לפני הכתבות השליליות בעיתונות על הנוסעים שנופלים מהקרונות בגלל שהרציפים נמוכים/קצרים מדי. דרך אגב, בתכנון המקורי הרציף היה רציף אי מרכזי במקום השניים הצדדים, וכן לא היה חיבור למגדלי עזריאלי (אני מניח כי הם פשוט לא תוכננו אז...). בעתיד הקרוב תגיע המסילה השלישית (שקיימת כיום בין אוניברסיטה למרכז) גם לתחנת השלום (עדכונים מופיעים באתר ´חדשות הרכבת´), ואני מניח שיצטרכו אז לשבור את הראש לגבי איך להוסיף רציף נוסף מעל לנחל. מספיק מסובך להקים מעל לנחל מסילה... כדאי גם לשים לב שבתחנת אוניברסיטה מנוצלות כיום רק שלוש מתוך ארבע המסילות בתחנה (זו שבסמוך לרציף ארבע מנותקת כיום), בין היתר מפני שלא קיים גשר רביעי מעל לכביש שמדרום לתחנה. בניגוד לחוסר התכנון לעתיד שפושה בארצנו, דווקא כאן (ובגשר מעל לירקון) נבנו היסודות למסילה הרביעית במקביל לבניית הגשרים עבור שלוש הראשונות. כל הכבוד.
לגבי ערי גושן
הוא חתיכת בנאדם שחצן ומתנשא, ממש גועל נפש של בנאדם אכזב ובגדול את חברי פורום גורדי שחקים כאן בתפוז כשהשמיע את הביקורת המגעילה שלו אני שמח שביטלו את מגדל אגד רק בגלל הבנאדם הזה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה