שאלה

שאלה

האם הציור של ואן גוך סטארי סטארי נייט הוא על סמים?? ואם לא אז על מה הוא? תודה מראש אחת שלא יודעת כלום באומנות
 
למה אף אחד לא עונה???

 

תמרוטמן

New member
אני לא מאמינה שזה ציור על סמים..

למרות שזה יכול להסביר חלק מאי השפיות של ואן גוך... היישר ממחברת אמנות האהובה שלי ליל ירח עם כוכבים, 1980, תקופת סאן רמי "לפעמים אני חש בצורך האיום - האומר את המילה? בדת, אז אני יוצא לציר את הכוכבים" התאור הליל - הלילה והכוכבים הופכים למוקד יצירתו, בשמיים מתרחש אירוע קוסמי ודרמטי. שני עננים בצורות לולייניות מפותלות משלובים זה בזה, בשמיים מופיעים כוכבים גדולים מוקפים בהילות אור דמויות שמש. ירח כתום מוקף גם הוא בהילת אור. פס אור רחב נמשך על פני קו האופק ובשמיים נראה שמתחוללת סערה עצומה. לעומת הדרמה המתרחשת בשמיים העיר נראית רגועה, הברוש המתנשא לגובה רב חוצה את השמיים ומתפתל כלפי מעלה. באופן כללי, תקופת סאן רמי זו תקופה לפני האחרונה של ואן גוך. הוא כבר מאושפז בבית חולים לחולי נפש, ואן גוך היה חולה נפש מיוחד, ונתנו לו לקרוא, לעבוד, וגם לצאת בליווי שומר מביה"ח לצייר (זה לא היה ביה"ח נחמד כזה, עם אנשים שיודעים מה הם עושים...), בין השאר הוא חטף התקף אפילפטי, דבר שהוביל אותו להיות שרוי במשך חצי שנה בדכאון. ובאופן כללי מדברים על זה שהמצב הנפשי המאוד רעוע שלו היווה מוטיב חשוב בסגנון המיוחד שלו, והמצב הזה הוא שגרם לו להצליח ולהשתחרר מהמוסכמות האמנותיות שהיו מקובלות באותה התקופה (אימפרסיוניזם בעיקר, אם אני לא טועה). אז.. המממ.. לא סמים, סתם אי שפיות שכזו ורצון עז לצייר כוכבים. מקווה שעזר איפושהו. :) תמר.
 

natalut

New member
הממ בקשר לאפילפסיה..

אני זוכרת שראיתי לפני כמה זמן איזו תוכנית בערוץ 8 על זה...ובין היתר הזכירו גם את ואן גוך..ואמרו שמאוד יכול להיות שיש קשר בין אפילפסיה לבין יצירתיות ודמיון..וואן גוך היה אחד הדוגמאות שלהם... ממ אבל לא ניראה לי שהוכיחו באופן וודאי שיש קשר בין הדברים..
 

תמרוטמן

New member
אין ספק שזה השפיע עליו..

בסה"כ כל חייו של ואן גוך השפיעו על תהליך היצירה שלו. בין אם זה השגעון שהוא סבל ממנו, הייסורים שסבל מהם, והתקפים אפילפטים פה ושם, שם ופה. בן אדם רגיש ונחמד וינסנט. (הוא לא סתם אחד מהציירים האהובים עליי, ולא סתם כיניתי את הכן הציור מעלה האבק שלי ככה... :) ) תמר.
 

Art Tip

New member
תקשיבו טוב טוב לשיר...

מאחורי השיר היפהפה הזה (שמבצע דון מקלאן), ישנה הזדהות כל שהיא עם וינסנט. מישהו שם חולק את הבנתו עם הציורים והשגעון של וינסנט. האדם הזה הוא אח של וינסנט, ששורת מכתביו הם הבסיס לשיר היפה הזה. המילים לשיר: Vincent Starry, starry night Paint your palette blue and gray Look out on a summer´s day With eyes that know the darkness in my soul Shadows on the hills Sketch the trees and daffodils Catch the breeze and the winter chills In colors on the snowy linen land Now I understand what you tried to say to me How you suffered for your sanity How you tried to set them free They would not listen, they did not know how Perhaps, they´ll listen now Starry, starry night Flaming flowers that brightly blaze Swirling clouds in violet haze Reflect in Vincent´s eyes of china blue Colors changing hue Morning fields of amber grain Weathered faces lined in pain Are soothed beneath the artist´s loving hand Now I understand what you tried to say to me How you suffered for your sanity And how you tried to set them free They would not listen, they did not know how Perhaps, they´ll listen now For they could not love you And still your love was true And when no hope was left inside on that starry, starry night You took your life as lovers often do But I could have told you, Vincent This world was never meant for one as beautiful as you Starry, starry night Portraits hung in empty hall Frameless heads on nameless walls With eyes that watch the world and can´t forget Like the strangers that you´ve met The ragged man in ragged clothes The silver thorn of bloody rose Lie crushed and broken on the virgin snow Now I think I know what you tried to say to me How you suffered for your sanity Then how you tried to set them free They would not listen, they´re not listening still Perhaps, they never will...
 
למעלה