שאלה

מצב
הנושא נעול.

mish c

New member
שאלה

שאלה
מה זה המכשירים שבתמונה? מה התפקיד שלהם? לא ראיתי כאלה אף פעם בארץ.
 
קרונות להובלת חומרי מסילה

שאלה
מה זה המכשירים שבתמונה? מה התפקיד שלהם? לא ראיתי כאלה אף פעם בארץ.
קרונות להובלת חומרי מסילה
הקרונות שמופיעים בתמונה הם מתוצרת חברת Plasser & Theurer האוסטרית (P&T) שמייצרת ציוד הנדסי לבנייה ולתחזוקה של מסילות ברזל. החברה מכרה בשנים האחרונות כמה יחידות ציוד גדולות ומאוד יקרות גם לרכבת ישראל. הקרונות הם מסוג MFS 30 או MFSD 30 (הקבלן אליו הם שייכים, H.F. Wiebe, קורא להם BSW 2000) והם משמשים להובלה של חומרי מסילה בתפזורת (בד"כ רבד, כלומר החצץ שמונח מתחת למסילה, או עפר לבסיס המסילה) לאתר העבודה, במקרה של חומרים חדשים, וממנו, במקרה של חומרים משומשים ופגומים. מה שמיוחד בקרונות אלו (יש עוד מספר סוגים ב-´משפחה´ הזאת מתוצרת P&T) הוא המסועים המקשרים בין הקרונות הרכבת ומאפשרים העברה דינמית של המטען ביניהם וכן פריקה שלהם. בשרטוט המצורף (מתוך חוברת פרסום של P&T) נראה הסבר של התהליך שמאפשר לנתק חלק מהרכבת בזמן העבודה על מנת להעבירו לאתר הטענה או פריקה של הקרונות, כל זאת ללא הפסקה בעבודה עצמה. הוספתי לשרטוט גם סריקה של הקטע בחוברת שעוסק בדגם מסוים זה של קרון ומכיל גם שרטוט ותמונה שלו (שימו לב ששרטוט ההסבר מכיל קרונות מדגם שונה מעט - MFS40 או MFSD 40). בישראל מעולם לא נעשה שימוש בקרונות כאלו - עד כה הסתפקה רכבת ישראל בהובלת רבד לאתרי הנחת מסילה ע"י קרונות רבד משפכיים רגילים ועפר מובל בד"כ במשאיות, בעוד שפינוי חומרים משומשים, במידה ועושים אותו בכלל, נעשה כנראה במשאיות. מה שמעולם לא נעשה בארץ, כנראה, הוא תהליך של חידוש מסילה בו מוחלף או מנוקה הרבד (שנשחק ומזדהם עם הזמן, ובכך מאבד מיעילותו) באופן שיטתי. בעת פעולות כאלו רכבות מהסוג הזה הופכות להיות שימושיות במיוחד, אבל רק אם מדובר בהיקף עבודות גדול. פירוט מילולי וחזותי אודות משפחת הציוד הזאת ניתן למצוא בעמוד המתאים באתר של P&T.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה