שאלה

catsss

New member
שאלה

אמרתי לפסיכולוגית שלי שאני מעדיפה לעשות את הפגישות פעם בשבועיים במקום פעם בשבוע . היא אמרה שזה לא יעיל וצריך פעם בשבוע . זה באמת נכון ,או סתם דרך להוציא ממני עוד כסף?
 

reva7

New member
כדאי שתשאלי אותה את זה...

תשאלי אותה למה זה לא יעיל? אולי הטיעונים שהיא תעלה באמת יהיו נכונים עבורך? אל תמהרי להחליט...קחי קצת זמן ותחשבי על זה ורק אז תחליטי האמת היא שיכול להיות שתשנו לשבועיים ובאמת תשימי לב שזה חסר לך ותוכלי לבקש להחזיר לפעם בשבוע, זה דינאמי ואת יכולה להחליט את זה. כך לפחות אני מכירה
 
דעתי האישית

אני נמצאת בשני הכובעים, גם המטפל וגם המטופל מאוד תלוי באיזו נקודה בטיפול אתם נמצאים מה הסיבה שאת מעדיפה לעבור לפעם בשבועיים האם היא כלכלית? האם כי את חושבת שאת מסוגלת להתמודד עשית תהליכים ואת בנקודה חזקה יותר וחושבת על סיום? צריך להסתכל על התמונה כולה, וכן לשתף את הפסיכולוגית בכל הלבטים והמחשבות, ביחד תגיעו לתשובה הנכונה עבורך וכן אני מכירה טיפולים שבהמלך הזמן עברו למפגשים דו שבועיים אבל בטח לא בהתחלה והכל תלוי מצב/תוכן/סיבה בהצלחה
 
קאת -טוב שאת חושבת על העניין,כי יש גם מקרים

כאלה. אך לגבייך,בכלל לא בטוח שאת צודקת.אנינו יודעים כמה זמן את כבר בטיפול,אך משתמע שרק בתחילתו.קיימת חשיבות במפגשים מידי שבוע,כי כך נוצר תהליך רציף ומתפתח בטיפול שמוביל בעקבות כך להגעה וטיפול בנושאים המהותיים שלך,ובנוסף בשבוע הפנאי ממועד הטיפול - זו תקופת "ההתבשלות" האישית של המטופל עם החומר שעלה בשיחה האחרונה,ולכן פגישה בכל שבועיים יוצרת פער גדול מידי שיכל לפגום ביעילות הטיפול.הרי טיפול לא מיועד למפגש חברים על הא ועל דא
אלא מיועד לטפל במהויות הנפשיות העמוקות של המטופל,ולשם יישום המטרה בצורה יעילה חשוב הרצף ,ההתפתחות,ואי יצירת מערי פגישות גדולים מידי. נהפוך הוא.יש טיפולים המצריכים פגישות כפולות מידי שבוע,כאשר מצב המטופל קשה/דרסטי/לחוץ/בעיתי וכד' ,ואז לאחר פרק זמן של טיפול אינטנסיבי מוריד המטפל את הקצב לפעם בשבוע.דבר נוסף,בדרך כלל טיפולים נערכים אחת לשבוע באופן קבוע,וקצת מוזר שאת עד היום ניפגשת אחת לשבועיים. הדבר החשוב הוא טיב המטפל ,מקצועיותו,נסיונו,הכימייה ביניכם.במידה ובמיקרה שלך התשובות חיוביות לגבי המטפלת ,אז רצף הטיפול הוא השלב השני החשוב בטיפול. הצעתי,קודם כל חישבי עם עצמך לאור הדברים שמוצגים לך כאן בתגובות היכן את מרגישה שאת נמצאת בתהליך הטיפול מבחינת טיב התהליך,עומקו והשינויים כתוצאה ממנו.בשלב שני את בהחלט יכולה לבקש בתחילת מפגש עם המטפלת לעשות עימה "תיאום ציפיות" לגבי טיפולך,כעת ולעתיד.טוב אם תהיי מוכנה מבחינתך לטעון לכאן ולכאן ע"פ ראייתך,ולשמוע היטב את דבריה. בשורה התחתונה - זו כלל לא הגזמה להיפגש אחת לשבוע,נהפוך הוא - זה טוב ויעיל בעיקר עבורך.זה למעשה מינימום בתהליך טיפולי רציני.בהצלחה.
 
למעלה