שאלה של מתחיל!!!!!!!!!!!!!!!!!!

תשמע...

תמיד רציתי להיות מיני - פילוסוף ולהבין את העולם ואת דרך ההתנהלות שלו, אני פשוט רוצה לדעת איך מתחילים להתפלסף?
 

Alon16

New member
לא יודע מה לומר לך.

יש פה אנשים בפורום הזה שמבינים בפילוסופיה הרבה הרבה יותר ממני. כעקרון אני מציע לך להתחיל לקרוא ספרים של פילוסופים: דקרט, קאנט, ניטשה, הגל, ועוד...
 

קולפילד

New member
אז אם להתחיל

לדעתי אתה צריך פשוט להתחיל לדבר. תנסה לבחון את המילים, התפלספות היא בעיקר (מבחינתי) לחקור עד הסוף בלי הנחות. מה לשאול? כל דבר יכול להיות מושא לחקירה, אם הוא יעניים מישהו אחר זו כבר שאלה אחרת. מבחינת קריאה, אם מענין אותך מה פילוסופים גדולים עשו תנסה ספרים כלליים במחלקות פילוסופיה בחנויות ספרים. המלצה אישית לדרך יעילה להתפלסף - לויתן של תומאס הובס ואל תתיאש אם לא עונים לך, פורומים הם עסק איטי יותר משיחות. נחמד לדעתי.
 

russell

New member
במלים אחרות אין משמעות...

אושר-עוד תהליך ביו-כימי...
 

conatus

New member
דעתי :

משמעות החיים זה לשרוד. לשרוד את היום הזה ואת היום שאחרי היום הזה וכן הלאה... ובסך הכל החיים הם מסע הישרדותי אחד ארוך כשמטרתך היא להגיע מהנקודה האחת - לידתך - ועד לנקודה השנייה - מיתתך - . הדרך לשרוד שונה מאדם לאדם בדיוק כמו שהיא שונה מחיה לחיה ולמרות שכך כל הדרכים דומות כי בבסיס כל הדרכים קיימים הצרכים הראשוניים שאף אחד לא פטור מלספקם ואני מתכוון למזון ולנוזלים. כל השאר תלוי בהתפתחות האינדיווידואלית של כל אחד ואחת מבחינת סביבת ההתפתחות נסיבות וסגנון אישי...
 

conatus

New member
משהו שמח יותר :

שמעת על הדוניזם כהשקפת חיים ? או בעברית נהנתנות. אם משמעות החיים בשבילך היא בכיוון הזה אז בבקשה אף אחד לא עוצר בעדך מללכת בדרך הזו. אבל יש לי רק הערה אחת קטנה. גם אם פנייך לעבר נהנתנות ראשית עלייך להבטיח את הישרדותך ורק אחר כך לפנות לעינוגים... יוצא מכך שהמשמעות הראשונה והעיקרית שלנו היא להישרד ואחר כך כל אחד על פי כוחותיו וסגנונו יכול לפנות לכיוון אחר שיכול גם להשתנות ובוודאי שיש תקדים לכך אבל אותו עיקרון הישרדותי לעולם לא ישתנה. אז מה כל כל פאסימי בזה כי זהו ניתוח ריאליסטי...
 

shabaz

New member
מה פסימי? כל יום שאתה

חי אתה שמח... חוץ מזה... נראה לך שכל החיות חושבות שהשרדות זה פסימי? הרי הם כל הזמן עושות את זה... והיה וקרה שאנחנו קיבלנו מוח... תראי לאן זה הוביל אותנו? פצצות אטום וקראפ... אפשר לומר כמובן שזה סוג של טריטוריה והשרדות... אבל ממש מוגזם אתם לא חושבים?
 

קולפילד

New member
אם כל הדמיון

בני אדם עדין נבדלים מבע"ח אחרים. לדעתי חיות לא יודעות את מקומן במעגל החיים ומקבלות את הסופיות שלהן (ולכן לא זקוקות לאלים) בדומה לחברות ארכאיות. וזה לא כל כך קשה לשרוד. הקלות הבלתי נסבלת של החיים. עובדה, מיליאדי אנשים מצליחים לשרוד כל יום.
 

russell

New member
אני לא כל כך בטוח...

אולי הדולפינים או הפלים או הנמלים(הבנת את הרעיון)"רואים" "מציאות" אחרת מאשר אנו בני האדם(אולי יש להם חושים שלנו אין) ובמציאות שהם רואים השליטה והעליונות שלהם עלינו מהבחינה הזו לא מתבטא ביכולת שלהם לקבוע את הגורל שלנו.אלא מבחינה אחרת שהיא מעבר להכרתנו, בדיוק כמו ידיעת מקומן במעגל החיים היא מעבר להכרתם לשיטתך.
 

shabaz

New member
גם בע"ח מצליחים לשרוד.

וחוץ מזה... ברור שני אדם נבדלים... בני האדם יותר מטומטמים... אתה לא רואה נמר הורג צבי סתאם בשביל השעשוע נכון? למה בני האדם המציאו את האלים? כדי להסביר את הטוב ואת הרע... כי הם לא הבינו... מאיפה לך שבע"ח לא יודעים את זה ואנחנו לא?
 

קולפילד

New member
ענין של מוסר והכרה

אני לא ממש יודע מה זה מטומטמים. לעשות משהו בלי סיבה נראית לעין לא נחשב מבחינתי לטמטום. שעשוע זו סיבה אפילו חשובה. למרות שלפגוע רק לשם שעשוע לא תואם את המוסר שאני אוחז בו. אולי אם לנמר היה המון זמן חופשי והספקה חופשית של אוכל (שהוא מודע לה) הוא היה מתחיל לצוד לא לשם אכילה. יש הרבה כלבים שתוקפים ´סתם´. אישית אני לא חושב שחיות מבינות שהן ימותו ושהשאלה הזו מטרידה אותן. אלים מספקים הסבר על מהות הקיום ולא רק על הטוב והרע. אני חושב שהעת החדשה סיפקה הרבה יותר טיעונים מוסריים (או כבלים בתפישת הרשע) מאשר האנושות בעת ששקדמה לה.
 

russell

New member
שאלה של מתחיל??????

זוהי השאלה הכי גדולה שיכולה להיות.אין לאף אחד תשובה לשאלה הזו.כמובן שיש את המאמנים באלוהים("בעלי התשובה"), אבל האמונה היא לא יותר מבריחה מהמציאות וההתמודדות עם חוסר הוודאות. כל אחד יכול למצוא משמעות אחרת לחיים שמתאימה לו ושהוא רוצה להאמין בה, אבל אין זה בשום אופן אומר שזוהי "באמת" המשמעות האמיתית של החיים.על כן אומרים שיש הרבה אמיתות בעולם שלנו ולא רק אמת אחת כמו שנוח לנו לחשוב. יש האומרים שאלה שמתאבדים הם אלה ולא אחרים אשר גילו את משמעות החיים... בכל מקרה לשאלה הזו לא חייבת להיות תשובה...מי קבע אם לא בן אדם שלכל דבר יש סיבה משמע משמעות.
 
למעלה