שאלה של גבול.

מחשבiת

New member
שאלה של גבול.

עד כמה אתם מסמנים את הגבולות האדומים שלכם בבירור
עד כמה - לא זה לא, או שה'לא' הופך מעורפל, כי לא נעים, לא רוצים לפגוע, כי קשה להגיד לא
באיזה תחום הגעתם לכך שהגבול האדום ניצח
ובאיזה תחום אתם עדיין מתנהלים דרך ה'לא נעים לי'
 

סוריא

New member
וואי וואי..

בזמן האחרון אני מוצאת את עצמי שקשה לי יותר ויותר להציב גבולות לאנשים גם כשאני חושבת ובטוחה שהם במקומם... המממ... מתי לאחרונה הגבול האדום ניצח ? בעניין שמירת נגיעה. בפירוש. קרוב משפחה שלי התעקש לא לכבד את זה שאני שומרת נגיעה גם ממנו . למרות שידע על כך והזהרתי אותו לא פעם, ולא פעמים (רמז - יותר) , הוא צפצף ונגע בי בפומבי, אז הבכתי אותו... יותר הוא לא נוגע בי בזרת ...
 
אם אדם לא מתחשב בך

ולא מבין בצורה יפה, ומעיז לגרום לך לעבור על איזור דאוריתא או דרבנן אז לפעמים ה"להעמיד במקום" זה הפיתרון
 
אוקיי.. במקרה הזה..

במקרה הזה-סבבה, אמרו לו לפני כן. אבל בכללי-הגבול של שמירת נגיעה שווה את ההלבנת פנים?!
 

סוריא

New member
כללי הגבול?

הללכה מציגה כללים ברורים לגבי הגבול - לחיצת יד לאדם לא יודע שאת שומרת נגיעה וסביר להניח שהוא יפגע אם לא תלחצי את ידו מותרת. כל דבר מעבר לזה אסור בתכלית האיסור. ועוד - אם זה אדם שאת עתידה היפגש איתו על בסיס קבוע, אחרי הפעם הראשונה שלחצת לו יד את צריכה למצטא הסדמנות להסביר לו שאת שומרת נגיעה. אם הסברת לאדם והוא מצפצפ על הזכות שלך שלא יגע בגוף שלך, והוא מצפצפ על הזזכות שלך לשמור את עקרונותייך גם אם הם לא מוצאים חן בעיניו, בהחלט מותר לך צפצפ על הזכות שלו לכבוד ולהלבין את פניו. זה לא לשם הלבנת הפנים, זה כי העקרונות שלי נעלים יותר.
 
לא!

אני דווקא ממש נהנית מלהגיד "לא". אתה חושב שזה אומר שאני חולת נפש? למשל תנסה להגיד שלוש פעמים "לא" רצוף. תראה איזה כיף זה! מה לא נעים בזה? זה ממש כיף. שלך, לא-לא.
 
למעלה