שאלה של בחורה הססנית..

orrri1

New member
שאלה של בחורה הססנית..

כבר תקופה ארוכה אני מתחבטת אם להתחיל ולנסות לתפור.
עוד בתקופת הצבא הייתי אומרת, כשאשתחרר אחפש תופרת טובה ואשב איתה אחד על אחד לכמה פעמים.

עד היום לא עשיתי את זה, נראה לי מהחשש שזה יהיה כלכך קשה והפנטזייה תתפוצץ. מחירי מכונות התפירה גם הורידו לי את החשק, כי מי אמר שבאמת אתלהב?

בכל מקרה, השאלה שלי אליכן היא עד כמה זה קשה?
אני לא מבינה בתחום ולכן למוכרים כאלה ואחרים יהיה נורא קל לעבוד עליי (מכונת תפירה)

ראיתי את הגזרות שבבורדה, אך לע מצאתי משהו שאהבתי מבין הבודדות שהצלחתי למצוא.

הרצון לתפור לעצמי בא מהכמיהה ליצור כתחביב וגם כי נמאס לי לראות את כל בנות ישראל עם אותה החולצה שאני קניתי. מעבר לכך.. לא מעט פעמים ראיתי חולצות שלא שוות פרוטה, אך עולות הרבה.
והסיבה האחרונה היא שאני רוצה להתאים לעצמי את הבגדים שלי, לא פעם מדדתי חולצה שלא עלתה על החזה 'המכובד שלי' או שנתנה לי מראה של בלון נפוח.

כרגע הרצון הוא בעיקר לתפור שמלות קלילות, חולצות שידגישו את האזורים הטובים
ואולי גם חצאיות לא מסובכות.

בגלל שאני מתחילה עוד מעט בלימודים לתואר ראשון, אינני יכולה להירשם לחוג (מה גם שלא רציתי).

ולכן אני שואלת אתכן, כמה זמן אמור לקחת לי לקלוט את טכניקת השימוש במכונה, תפירה לא מסובכת של שמלות קייציות, מדידה נכונה של מידות הגוף וגם התאמה?

אני מגיעה מהעולם העיצובי ובלי להשתחצן, גם טובה בו (יותר ציור ודמיון פורה) ולכן כל פעם אני לומדת טכניקת עיצוב שונה, שאם באמת זורמת לי הופכת להיות ממש מקום 'מפלט' או מנוחה מכל הבלאגן שסובב אותי.

מעבר לזה, מכונות תפירה מומלצות, לא דיגיטליות, ואין צורך ב20 תוכנות שונות. חשוב לי רק שבהמשך אולי אלמד לעשות מכפלת. תפירה פשוטה שנראית טוב, ועדיף עם הוראות מפורטות. הא, ואוברלוק גם קיים במכונה עצמה או שצריך אחת נפרדת?
 

maybesure

New member
לימוד תפירה

הכל אפשר ללמוד לעשות לבד - השאלה היא כמה תסכול עלול לעצור אותך לגמרי.
השבוע לימדתי חברה לתפור במכונת תפירה. לקח לה בדיוק 5 דקות. היא תפרה לעצמה 2 כיסויי כריות בשילוב רקמות שרקמה. היא לה מעט מאוד נסיון בעבר אבל היה לה פחד כיוון שלא הייתה לה חווית הצלחה בעבר. היא חזרה מאושרת הביתה.
אבל נניח שתלמדי לבד לתפור במכונה שזה לא הבעיה, צריך לדעת בתפירת בגדים מה קודם למה (סדר הפעולות), והרכבת החלקים, ומבנה הגזרה כדי לקבל תוצאה מסויימת והכרות עם מגוון סוגי בדים, ואיך לתפור בדים נמתחים וכו'.. יש, לדעתי הרבה לימוד מעבר לתפירת קו ישר.
לכן אני ממליצה לך ללמוד ממשהי עם נסיון גם את תפעול המכונה וגם הוצאת גזרה, וגם גזירת הבד נכון, וגם חיבור חלקי הבד בסדר הנכון. אלו עשויים לתת לך חווית הצלחה שתעודד אותך להמשיך ולהנות עם פחות תסכולים.
אי אפשר לומר כמה זמן יקח לך כי כל אחד לומד בקצב שלו, אבל יקח לך יותר זמן ללמוד לבד מאשר בהדרכה.
אוברלוק זו מכונה נפרדת, במכונות ביתיות חדישות יש תפרים דמויי אוברלוק אבל הם לא תחליף נאות, מכונה ביתית לא חותכת את קצות הבד כמו אוברלוק, ולאוברלוק תפר גמיש יותר.
 

orrri1

New member
תודה על התגובה המפורטת.

לגמרי ארשום בנקודות את מה שרשמת ואתחיל לחפש תופרת מהאזור :)
תודה
 
למעלה