שאלה שלא קשורה לחנוך...

rivkaX4

New member
שאלה שלא קשורה לחנוך...

Does anyone here have children in different ages (older and younger) who share the same room? how do you arrange the room in such a way that and older kid will fill ``at home`` with a younger one? Shachar (8.5yo) is sharing a room with the 2 little ones, and I`m trying to re-arrange it in a way that it`ll fit all 3...there`s no space problem! just the decorating. r/
 

לאה_מ

New member
חדר משותף

אצלנו שלושת הילדים (עומר - 8, שירה - 5 ואורי - 7.5 חודשים) ישנים באותו חדר (ויש גם חדר משחקים). חדר השנה שלהם הוא גדול (יותר מ-15 מ``ר) ובכל זאת קשה להכניס את כל המיטות, שולחן כתיבה גדול, ארון, שידה וכו`, ועדיין להשאר עם המון מקום לרה-ארגון. אני התייעצתי עם הגדולים לגבי סידור החדר, בעיקר עם עומר. הוא מאד רצה מיטת קומותיים, ולכן זה הסידור עליו החלטנו. אפשר גם מיטה מוגבהת, שמתחתיה יש חלל (ניתן לסגור אותו באמצעות וילון וליצור מרחב מאד פרטי עבור הילד הגדול). שירה לפעמים מרגישה שהיא צריכה פרטיות ועוברת לישון בלילה בחדר המשפחה. השיתוף נחמד, כי הוא יוצר תחושה של ביחד ומלמד ערכים של שיתוף והתחשבות בזולת, אבל גם להם יש צורך בפרטיות, ונראה לי שתוך שנה - שנתיים עומר יעבור לחדר משלו.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אצלי כרגע כולם ישנים באותו חדר

התחלנו עם 2 חדרי שינה. בחדר שינה אחד עדי 8.5 וקרן 5.5 ובשני אופיר, בן 2.5. מההתחלה אופיר היה משחק בעיקר בחדר הבנות (למרות שיש חדר משחקים בנפרד ויש גם הרבה צעצועים בחדר השינה שלו) ולפני מספר חודשים הוא ביקש להתחיל לישון יחד איתן. כרגע שלושתם מרוצים מהמצב, למרות שעוד לא הספקתי להתארגן למצב מבחינת הריהוט, כך שכרגע יש בחדר שתי מיטות, ואופיר ישן על מזרון נוסף. כנראה שבקרוב נכניס מיטת קומותיים לחדר (הרעיון מאד מוצא חן בעיני הבנות) עם מיטה נפתחת בשביל אופיר. שולחן העבודה של עדי נמצא בחדר המשחקים, כך שאם היא צריכה שקט להכנת השיעורים, יש לה מקום שאליו אפשר להכנס ולסגור דלת. מיכל
 

rivkaX4

New member
but...

How are you dealing with , for example, different bed-time? The younger kids go to sleep earlier, and Shachar would like to read in bed (theoretically...) he has a small light above his bed- and it still bothers the other 2. Or when friends are coming...he can;t kick his brother and sister out-it`s thier room too! r/
 
שנות שינה שונות

היי רבקה פתרון לבעיה שהעלת הוא קריאה בחדר אחר, אני מכירה משפחה בה שתי הבנות ישנות יחדיו ובינהן הפרש של 7 שנים הגדולה קוראת/מכינה שיעורים/רואה טלויזיה בחדר העבודה ונכנסת לחדר בערב רק שהיא רוצה לישון סיפור לפני השינה היא שומעת במיטה של ההורים - פתרון מאד מהנה עבורה
 
רבקה-רעיון

רבקה הי, ידיד מהעבודה שלי, שלו 3 ילדים בגילאים שונים בנה מעין ``סטודיו``בתוך חדר הילדים. הוא בנה במה מוגבהת, אליה מגיעים ע``י טיפוס על סולם. למעלה המיטות שם ישנים, ולמטה שולחנות כתיבה וארון ענקי לבגדים, שמגיע עד התיקרה. ככה את מנצלת את חלל החדר באופן יעיל כי את משתמשת בכולו- גם לגובה. יצא ממש נחמד, ראיתי תמונות. ואז את פותרת את עניין הלימודים כשהקטנים ישנים ואפילו את עניין הקריאה. לגבי קריאה במיטה עם אור חלש, לדעתי השאר יתרגלו לזה, זה פינוק לקרא במיטה ואני חושבת שילדים מתרגלים לישון בכל סיטואציה. לגבי שימוש בחדר כשבאים חברים...את הקטנים את יכולה ``לפתות`` לצאת משם ע``י פעילויות. לגבי היותר גדולים,,,אולי לנסות להסביר את חשיבות הפרטיות. לא יודעת, אני רק זוכרת שהתקרצצתי המון על אחותי הגדולה ולא נתתי לה פרטיות בחדר המשותף שלנו, כשחלקנו אחד.
 

נעה גל

New member
אני חושבת, שכאשר ילדים ישנים יחד

מבחירה (וזו נראית לי בחירה טבעית), אז הם לומדים להסתדר לגבי מי משתמש בחדר מתי. בכל מקרה, לא כתבת אם שאלת את הילדים ומה דעתם. אני חושבת שהבן שלך כבר גדול ויכול לומר מה הוא חושב בנושא, ואיך הוא חושב שהוא יסתדר.
 

rivkaX4

New member
He has no choice...

Right now we have 1 tiny room (2.70/2.klum) and Yahl is sleeping there (she`s the oldest...), and Shachar is sharing a room (4.5/5.6) with 2 other brother+sister, 2.3 and 1yo. He WOULD like to have his own room but financially it`s almost impossible.. When the baby comes (b``H December) and we know it`s a boy, Yahli will share her ``kuck`` with Tair, and the 3 boys will share the big room. It`s somewhat ``givven situation``, but I would like to make the environment more or less comfi for all of them. r/
 

נעה גל

New member
וואו! כמה ילדים (זה נאמר מתוך קנאה)

החדר שישמש את הבנים הוא באמת מאוד גדול, למה לא לסגור לו פינה עם מחיצת גבס? כך שגם לשאר הילדים יהיה מקום יחד, וגם לו תהיה פרטיות. מחיצת גבס היא פתרון זול ונוח מאוד לפירוק כאשר מתחרטים.
 
אז אולי אפשר לתלות מהתקרה

איזה מן וילון שישמש הפרדה בזמנים האלה? או האם אפשר לבנות באמצע החדר מעין כוננית שתעשה הפרדה חלקית ותשמש לכל צד לדברים שלהם?
 

michal@gal

Active member
מנהל
בינתיים עוד לא התעוררה בעיה

כולם הולכים לישון באותה שעה (שמונה וחצי-תשע). דוקא עדי הגדולה, היא הישנונית מכולם, ונרדמת ראשונה. במקרים שהיא הולכת לישון יותר מאוחר (כשהיא לא גומרת להכין שיעורים, למשל 8-p )היא משתמשת בחדר המשחקים. גם כשמגיעים חברים, תמיד קיימת האופציה של חדר המשחקים, בשביל להפריד בין הילדים, או שחלק נמצאים בסלון או בחצר, והאחרים בחדר הילדים.
 

לאה_מ

New member
אצלנו לא התעוררה בעיה כזו

אורי (התינוק) הולך לישון ראשון, על פי רוב במיטנ שלנו, אבל גם אם אנחנו משכיבים אותו במיטה שלו, הוא נרדם גם כשמנורה אחת עדיין דולקת. גם לשירה זה לא מפריע, ועומר יכול לקרוא כאוות נפשו. לגבי חברים, הם מוצאים להם את הסידור המתאים באופן טבעי כשבאים חברים (משחקים יחד או מתפצלים לאזורים שונים בבית). אנח לא הרגשתי בבעיה שאת מתארת.
 
הי רבקה, יש לי נסיון בתור ילדה

היינו 5 (ועודנו כמובן) ילדים, בן ואחריו 4 בנות בהפרש כולל של פחות מ-10 שנים (לא היית מאמינה עלי נכון?). הדירה לא היתה גדולה וברוב הזמן היינו 2-3 ילדים ביחד. אבל הורי השתדלו שבגיל הבגרות יהיה לכל אחד פינה משלו, סגרנו את שני המרפסות לחדרונים של מיטה ושולחן כתיבה ובסלון שהיה ענק בנו עוד חדר ממחיצות עץ ששילבו בתוכן ארונות ומדפים. אז אחרי שאחי הלך לצבא היה לי חדרון קטנטן אבל מקסים מבחינתי. אני צריכה לרוץ לאביב המשך ביום ראשון (אולי לפני מהבית ...) סוף שבוע נחמד!!!!!!
 
למעלה